Hvad skal man bruge hver måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. august 2016

Laugde

Hej alle sammen 

Jeg skriver da jeg ønsker at vide hvad man skal købe ind til sin baby hver måned, samt hvad man skal afsætte i ens budget. Jeg er helt blank på dette område og ønsker noget vejledning. Håber i kan hjælpe. 

Med venlig Hilsen Laugde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

FrkGranger

Laugde skriver:

Hej alle sammen 

Jeg skriver da jeg ønsker at vide hvad man skal købe ind til sin baby hver måned, samt hvad man skal afsætte i ens budget. Jeg er helt blank på dette område og ønsker noget vejledning. Håber i kan hjælpe. 

Med venlig Hilsen Laugde 

Du skal jo købe bleer.. Prisen er jo afhængig af mærket, men vi mener vi på almindelige dage brugte 6-8 blev om dagen og så var der dage han lavede �� konstant, så der brugte vi nok 8-12 bleer.. Vores kostede Ca 30 kr for 28 bleer...

Men igen kommer an på mærke 

Så skal du have skumklude/vådservietter eller andet til at tørre med..

Og alt efter om du vil amme eller give flaske...

Jeg ammede så det var gratis de første 4 mdr, men ellers koster mme mellem 60-90 i de almindelige udgaver...

Fra baby er 2 uger anbefales d-dråber og de svinger fra 20-120 for Ca 1 mdr forbrug...

Det var de faste ting... Så er der jo tøj som fås i mange prisklasser.. 

Men de vokser jo hurtigt 

Anmeld Citér

7. august 2016

Mortilsnart4

I starten skal du nok købe 4 pk bleer om mdr

derefter er 1-2 pk nok

vådservietter / skumklude ca 4 pk pr mdr

hvis du gir flaske så skal du have mme der ved jeg så ik hvor meget du skal købe om mdr kan ik huske det fra min første da jeg har ammet alle de andre gange 

Når baby blir 4/6 mdr skal du købe 

babymad de koster 30-35kr stykket 

4 pk pr mdr sådan ca

du kan os lave det selv så det noget billigere en PS fuldkorns mel koster 20-30 kr feks 

baby skal os have frugt mos 

på glas koster det 9-12 kr der er nok til en 3-4 dage i starten 

ellers er det meget billigere selv at koge feks  æbler/ pære til mos 

Anmeld Citér

7. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

De svar du har fået svarer på det meste.

Hvis du ender med at give flaske så bruger man 1-2 bøtter om ugen. De koster mellem 50-90 kr, dog koster det meste omkring 75-90 kr. 

Anmeld Citér

7. august 2016

NypåVej7årSenere

Når børnene er små kan man komme virkelig virkelig langt med genbrugstøj. Enten ved at købe hele "aldre" brugt på nettet eller ved butikker som Mødrehjælpen. De første år vokser de så hurtigt at tøjet ikke når at blive slidt og man kan få virkelig pænt tøj! Det er også sundere end nyt tøj fordi kemikalierne er vasket ud efter mange ganges brug. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Laugde

Mange tak for jeres svar, det var til stor hjælp

Anmeld Citér

7. august 2016

Mortilah

Min er 8 mdr. Hun har spist vores mad (blendet den den første mdr. Altså da hun blev 6 mdr. ) vi bruger 75 kr på bleer hver uge. 35 kr på vådservietter. D-vitaminerne er på recept hvor vi bor og dermed gratis. Køber intet specielt børnemad eller frugtmos. Hun spiser alt hvad vi spiser. Sæber, cremer osv har været helt unødvendige. Tilgengæld har der jo været masser af udgifter til højstol, hagesmækker, bestik, krus, extra vask og klapvogn, barnevogn, tøj osv osv osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.