hjælp til flytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
13 svar
12 synes godt om
6. august 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen der har et godt råd til hvordan vi kan finde et sted at bo hurtigt? 

Min mand arbejder i København, og bor på et værelse mens jeg stadig bor i en lejlighed i en anden landsdel sammen med vores børn og min svigermor. Jeg elsker min mand og vores børn, men jeg holder snart ikke til at bo med hans mor, for jeg står alene med alt, og føler mig som en gæst i mit eget hjem.

Vores økonomi er også meget stram når vi har to huslejer, så jeg vil gerne flytte over til ham hurtigst muligt, men begge kommuner sender mig til den anden for at få hjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Er der nogen der har et godt råd til hvordan vi kan finde et sted at bo hurtigt? 

Min mand arbejder i København, og bor på et værelse mens jeg stadig bor i en lejlighed i en anden landsdel sammen med vores børn og min svigermor. Jeg elsker min mand og vores børn, men jeg holder snart ikke til at bo med hans mor, for jeg står alene med alt, og føler mig som en gæst i mit eget hjem.

Vores økonomi er også meget stram når vi har to huslejer, så jeg vil gerne flytte over til ham hurtigst muligt, men begge kommuner sender mig til den anden for at få hjælp.

Hvorfor skal kommunen hjælpe jer med at finde en lejlighed? 

Jeg tænker.. Der findes boligforeninger eller div online Boligportaler som er muligheder. 

Boligportalen.dk er god.. Og der findes en Facebook gruppe som gerne hjælper med kontakt/nr til dem som måske ik lige har pengene til medlemskab. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Du må stille dig op i køen bagved alle os andre der søger anden bolig, hvorfor skal kommunen finde en bolig til jer? 

Det kan da aldrig være deres opgave, de har nok at gøre i forvejen 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvorfor skal kommunen hjælpe jer med at finde en lejlighed? 

Jeg tænker.. Der findes boligforeninger eller div online Boligportaler som er muligheder. 

Boligportalen.dk er god.. Og der findes en Facebook gruppe som gerne hjælper med kontakt/nr til dem som måske ik lige har pengene til medlemskab. 

F.eks. i forhold til indskud.

Jeg ved desuden at - i hvert fald denne kommune - har nogle boliger de råder over. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

F.eks. i forhold til indskud.

Jeg ved desuden at - i hvert fald denne kommune - har nogle boliger de råder over. 

Kan være jeg tager fejl.. men de boliger kommunen råder over er normalt til hjælp i ekstraordinære situationer, altså hvis folk er bogstaveligt talt smidt på gaden, er i krisecentre osv. Hvor træls det end må være at bo med sin svigermor, kan næppe betegnes for akut boligmangel.

Kan meget vel være de kan hjælpe med tilskud i nogle situationer, men det kræver vel at man først har fundet en bolig man mangler tilskud til. 

Som andre skriver, må I nok gøre som de fleste mennesker, og søge via diverse lejebolig-sider, netværk - din mand kan måske forhøre sig, og lignende. 

En ting jeg til hver en tid vil råde, er at skrive sig på til almene boliger. Kan godt være det tager et par år, i hvert fald i Kbh, før I reelt kan håbe på at få boligtilbud, men så er det en mulighed næste gang I vil flytte.

Måske er der noget jeg ikke ved, men det er sådan jeg ville gøre.. håber I finder noget snart.

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Du må stille dig op i køen bagved alle os andre der søger anden bolig, hvorfor skal kommunen finde en bolig til jer? 

Det kan da aldrig være deres opgave, de har nok at gøre i forvejen 

Jeg beder dem heller ikke om at finde en bolig til os, men jeg har spurgt dem ang. lån til indskud (som vi fik i sin tid til vores nuværende lejlighed) så siger vores egen kommune at vi skal snakke med Københavns kommune og de siger at vi skal snakke med nuværende bopælskommune.

Anmeld Citér

6. august 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg beder dem heller ikke om at finde en bolig til os, men jeg har spurgt dem ang. lån til indskud (som vi fik i sin tid til vores nuværende lejlighed) så siger vores egen kommune at vi skal snakke med Københavns kommune og de siger at vi skal snakke med nuværende bopælskommune.

Men man skal da vist have en bolig på hånden inden kommunen kan tage stilling til om i kan låne til indskuddet, jeg er dog ikke sikker i dette ��

Betaler din svigermor ikke noget i husleje så i ikke skal betale 2 huslejer selv? 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Men man skal da vist have en bolig på hånden inden kommunen kan tage stilling til om i kan låne til indskuddet, jeg er dog ikke sikker i dette ��

Betaler din svigermor ikke noget i husleje så i ikke skal betale 2 huslejer selv? 

Det er hende der ejer ejendommen. Vi bor allerede til 50% af normal husleje, netop fordi vi har dobbelt husleje.

Anmeld Citér

6. august 2016

alenemor42

Hvis i har et indskudslån som ikke er betalt kan i ikke få et nyt før det eksisterende er betalt ud.

Der udover kan der gives afslag på indskudslån hvis det vurderes i selv har haft mulighed for at spare op.

Anmeld Citér

6. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Så må I jo bare selv spare penge op - det er vel det samme som at afdrage? Men så slipper man for at spørge nogen om hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.