Ja, jeg synes, at efter 12 eller 13 måneder spiser ikke så meget mere. De spiser rigtigt meget mellem 7 og 12 måneder og mødrene er meget stolte. Men så pludseligt gider de ikke mere. Men jeg har taget det rolligt. Jeg har fået at vide fra forskellige stedder, at børnene ikke sulter med viljie og de skal nok melde sig, når de er sultene. Jeg har bare givet ham mange små måltider om dagen. En måltid, når han vågner fra luren (der plejer de at få frugt eller lidt brød) og så giver jeg noget mere. Forskellige ting. Det virkede at give ham oftere end at holde på de der faste måltider. Nogle gange gad han ikke mere at tage to bid fra frokosten og jeg vidste ikke, hvad jeg skulle give ham. Så har jeg bare besluttet mig, at give ham små måltider. Nu hvad der sker (han er næsten 20 måneder) er at han ikke længere synes, at det er så spændende at spise selv og efter et par bid spiser han ikke så meget og han åbner munden så jeg kan made ham

Det gør jeg nogle gange, hvis han ikke har spist særligt meget og nogle andre gange, når jeg kan se, at han allerede har spist godt så siger jeg til ham, at han skal styre det selv.... Efterhånden gider jeg ikke at tænke såååå meget på maden, for mange ting som er irriterende for os er åbenbar meget normalt i små børn! Jeg håber, at I finder en god balance!
Anmeld