Købe hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
3 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2016

Anonym trådstarter

Vi har længe gerne villet købe hus, men det har ikke været realistisk, da det er ret dyrt i det område vi gerne vil bo i. Nu har min kæreste så arvet 600.000 kr., og derfor er vi begyndt at kigge ret alvorligt på det med huskøb.

Helt konkret har vi kig på et hus til 2,9 mill. Det er ikke sikket, at det lige skal være det hus, men uanset hvad, skal vi nok derop omkring i forhold til pris.

Vi har en samlet indkomst på ca. 600.000 kr., om året og vil så kunne lægge 600.000 kr. til udbetaling og omkostninger.

Vi har desuden en SU-gæld på 150.000 kr., en kassekredit på 30.000 og et privat lån på 40.000 kr.

Vi har 1 barn.

Tror I det vil være realistisk? Vi har booket et møde i banken, men vores rådgiver er på ferie, så det er først om 14 dage. Og jeg synes det er lang tid at vente 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2016

esioul

Anonym skriver:

Vi har længe gerne villet købe hus, men det har ikke været realistisk, da det er ret dyrt i det område vi gerne vil bo i. Nu har min kæreste så arvet 600.000 kr., og derfor er vi begyndt at kigge ret alvorligt på det med huskøb.

Helt konkret har vi kig på et hus til 2,9 mill. Det er ikke sikket, at det lige skal være det hus, men uanset hvad, skal vi nok derop omkring i forhold til pris.

Vi har en samlet indkomst på ca. 600.000 kr., om året og vil så kunne lægge 600.000 kr. til udbetaling og omkostninger.

Vi har desuden en SU-gæld på 150.000 kr., en kassekredit på 30.000 og et privat lån på 40.000 kr.

Vi har 1 barn.

Tror I det vil være realistisk? Vi har booket et møde i banken, men vores rådgiver er på ferie, så det er først om 14 dage. Og jeg synes det er lang tid at vente 

Der er mange ting der spiller ind, men jeg synes bestemt ikke at det lyder urealistisk. 

Med mindre i har tårnhøje udgifter

Anmeld Citér

5. august 2016

Loa

Kan det ikke betale sig at betale de tre gældsposter ud? I har stadig en temmelig pæn udbetaling, så det burde ikke være urealistisk....

Anmeld Citér

5. august 2016

ninibadini

Da vi købte hus havde vi en indkomst på 660.000 før skat, ingen gæld, en lille bil og normalt forbrug ellers. Vi havde sparet sammen til udbetaling og omkostninger ellers ved boligkøb. I vores budget blev lagt ind hvis vi havde et barn (vi havde ikke børn dengang). Vi kunne låne 2,7 mio. Så helt urealistisk lyder det ikke, men I kommer nok til at sidde stramt i det, hvis I køber et hus for hvad I max kan låne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.