At starte PB lige efter job start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
9 svar
6 synes godt om
4. august 2016

Misshyde

Hej allesammen 

Jeg vil gerne høre jeres mening omkring at opstarte projektbaby op lige efter opstart af nyt job.

kærsten og jeg har gået og været skrukke i nogle år efterhånden, men jeg har holdt igen, fordi jeg gerne ville have en del på plads inden vi startede med at få børn.

det har ikke rigtig lykkes endnu, men jeg nærmer mig hastigt de 30 år, og da jeg har fået afvide at mine 3 kusiner har haft alle har haft dårlige æg, så har jeg ikke lyst til at vente mere i frygt for af at der kan være arveligt og at jeg misser min chance for at få børn. Det virker lige pludseligt ikke så vigtigt mere, hvor meget plads vi har og at kæresten skal til at studere og endnu ikke har sikret sig læreplads. Og har virkelig lyst til at hoppe ud med begge ben i projektet med det samme.

Jeg er dog selv lige startet nyt arbejde for 14 dage siden, og er dog i tvivl om jeg kan tillade mig at lade være med at vente til min prøve tid er ovre, før vi begynder projektbaby. Jeg er allerede faldet godt til på arbejdet og tror der skal meget til, hvis jeg kunne skulle kunne klare prøvetiden. 

Derudover kan der jo gå et stykke tid før der er givindst, men er i tvivl om jeg burde vente de næste 2-3 måneder, eller om vi bare skal hoppe ud i det. Har ægløsning i næste uge, så det er fristende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

Misshyde

Hvad synes I? Og hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

4. august 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville nok vente de par mdr, men så heller ik mere end det! Vh stine

Anmeld Citér

4. august 2016

fruD

Jeg tror det er ret lige meget om du starter nu eller om 2 mdr. Det betyder jo ikke det store i sidste ende. Pøj pøj med pb 

Anmeld Citér

4. august 2016

Liv_86

Jeg ville bare starte, det er alligevel ikke til at sige om der er gevinst i første hug eller om i skal vente længe på den positive test. 

Held og lykke med PB

Anmeld Citér

5. august 2016

mortilpige

Spring da ud i det 

Kan godt følge dine tanker i forhold til jobbet. Har nemlig været præcis samme sted selv.. Men jeg valgte at springe ud i det, og endte så faktisk at stå med en positiv test inden min prøvetid var ovre 

Min chef tog det super godt, og pt går jeg hjemme og hygger mig på barsel med den lille og min store pige 

Nu får jeg måske hug af nogle, men i sidste ende er det kun et job.. Tænk hvis du misser chancen for at få børn fordi at du venter pga et job... Det er bestemt ikke det værd. 

Anmeld Citér

5. august 2016

anonym12

Jeg havde ventet de 2-3 mdr, da jeg ikke ville risikere at stå uden job (jeg blev gravid i 1 hug første gang, så jeg ville ikke risikere noget hvis vi skal have nr to).

Men hvis i kan klarer jer på dagpenge, så spring ud ud i det.

Anmeld Citér

5. august 2016

Misshyde

Tak for jeres svar..

Vi har snakket at vente til slutningen af september på den måde, kan jeg vente med at fortælle nyheden på arbejdet til efter prøvetiden, hvis den skulle være der i første hug mod forventning.Arbejder med radioaktivt materiale, så skal fortælle det, med det samme, af hensyn til fosteret.

Anmeld Citér

5. august 2016

Pianisten

Jeg har selv stået i samme båd - i tvivl om hvor hurtigt man kan tillade sig at blive gravid efter nyt job. Startede selv på nyt job 1. april, og kæresten og jeg startede PB i midten af juni, så kan godt mærke det nager min samvittighed lidt. Især fordi jeg netop også har et job der gør at jeg skal fortælle det med det samme af hensyn til fostret. Men snakkede lidt tilfældigt omkring graviditeter med mine kollegaer, som så klogt udtalte at det skulle jeg overhovedet ikke tænke på - så kunne mine chefer jo bare lade være med at ansætte en kvinde i den fertile alder i fast forhold og uden børn  Trøster mig også med at der jo sagtens kan gå en del måneder endnu før det lykkedes.

Så vil også sige at du kan vente et par måneder, og så se

Anmeld Citér

5. august 2016

migxher

I skal da begynde når i har lyst det er jo chancen i branchen nåran vælger at ansætte en kvinde i den fødedygtige alder.

Et job kan man altid få, men det ville da være ærgerligt at misse muligheden for at få børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.