Lette og korte gummistøvler, som sidder godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2016

Lenchick

Findes de? Min 2-årige har svage ankler og er generelt motorisk udfordret grundet sin epilepsi. Han har gået i 4 måneder, men er fortsat noget ustabil. 

Vi har et par korte Celavi gummistøvler, som er købt i en størrelse, som passer præcist, uden plads til at vokse. Alligevel taber han dem ofte og går dårligt når han har dem på. 

Han har et par goretex sko, som sidder godt på hans fødder, men skal bruge gummistøvler til vuggestuen. Det er kun til brug på legepladsen.

Forslag modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi har købt nogle fra Deichman som kan spændes godt ind. 

Min søn er nemlig hypermobil, og har tendens til at vælte i normale gummistøvler.

Anmeld Citér

4. august 2016

Lenchick

EBK skriver:

Vi har købt nogle fra Deichman som kan spændes godt ind. 

Min søn er nemlig hypermobil, og har tendens til at vælte i normale gummistøvler.

Kan du tage et billede eller evt linke til dem? 

Kommer aldrig i denne butik, men kører gerne efter de rigtige gummistøvler. 

Anmeld Citér

4. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Lenchick skriver:

Kan du tage et billede eller evt linke til dem? 

Kommer aldrig i denne butik, men kører gerne efter de rigtige gummistøvler. 

De er meget ofte udsolgt fra butikken, så man skal være hurtig og ellers bestille dem fra hjemmesiden. 

Det er også det første jeg har købt fra denne butik, så jeg kendte heller intet til dem, men det var en anden mor fra min søns dagpleje som anbefalede dem.

De er hverken tunge eller klodsede for ham at have på, og han laver ikke det der vrid i anklen, så han vælter, som han har gjort i alle andre gummistøvler vi har prøvet. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. august 2016

Lenchick

EBK skriver:

De er meget ofte udsolgt fra butikken, så man skal være hurtig og ellers bestille dem fra hjemmesiden. 

Det er også det første jeg har købt fra denne butik, så jeg kendte heller intet til dem, men det var en anden mor fra min søns dagpleje som anbefalede dem.

De er hverken tunge eller klodsede for ham at have på, og han laver ikke det der vrid i anklen, så han vælter, som han har gjort i alle andre gummistøvler vi har prøvet. 

Tak for det gode svar 

Vi kører til Aalborg i eftermiddag og kigger, ellers bestiller jeg fra hjemmesiden. Prisen er til at komme over hvis ikke de passer, så kan jeg bare give dem til Mødrehjælpen 

Anmeld Citér

4. august 2016

Skouboe

Lenchick skriver:

Findes de? Min 2-årige har svage ankler og er generelt motorisk udfordret grundet sin epilepsi. Han har gået i 4 måneder, men er fortsat noget ustabil. 

Vi har et par korte Celavi gummistøvler, som er købt i en størrelse, som passer præcist, uden plads til at vokse. Alligevel taber han dem ofte og går dårligt når han har dem på. 

Han har et par goretex sko, som sidder godt på hans fødder, men skal bruge gummistøvler til vuggestuen. Det er kun til brug på legepladsen.

Har du overvejet indlæg? Gummistøvler er generelt frarådet til børn med svage/bløde/hypermobile ankler, men når det er absolut nødvendigt, kan et par specialtilpassede indlæg hjælpe.

Ellers har godesko.dk nogle der kan bruges. De kan øvrigt generelt anbefales.

Anmeld Citér

4. august 2016

Lenchick

Skouboe skriver:

Har du overvejet indlæg? Gummistøvler er generelt frarådet til børn med svage/bløde/hypermobile ankler, men når det er absolut nødvendigt, kan et par specialtilpassede indlæg hjælpe.

Ellers har godesko.dk nogle der kan bruges. De kan øvrigt generelt anbefales.

Det har jeg ikke . Er det hos bandagist man laver et indlæg? 

Hverken børnelægen, fys eller ergo nævnte indlæg da vi sidst var til kontrol på sygehuset, men det er absolut værd at undersøge

Anmeld Citér

4. august 2016

Skouboe

Lenchick skriver:

Det har jeg ikke . Er det hos bandagist man laver et indlæg? 

Hverken børnelægen, fys eller ergo nævnte indlæg da vi sidst var til kontrol på sygehuset, men det er absolut værd at undersøge

Ja, vi har fået pigernes lavet ved Sahva. De er lidt pebrede, men det hjælper dem. Derudover har vi rimeligt konsekvent købt sko/støvler med ekstra støtte hos godesko.dk

Anmeld Citér

4. august 2016

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Lenchick skriver:

Mine piger har Crocs Handle it Rain Boots, de er meget lette og sidder godt fast.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

4. august 2016

"Anarkisten"

Jeg tænkte lige, at en thermo støvle måske ville sidde bedre fast på foden? Selvfølgelig er de varme her i sommer, men når vi kommer lidt længere hen kunne der måske være en mulighed. De sidder i hvert fald bedre fast end en alm. gummistøvle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.