Kan ikke give slip..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
1 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hej Alle.

Jeg har et problem.

Jeg har en datter på 12 som jeg ikke kan give slip på.

Alle hendes veninder kan rende rundt i storcenter osv. men jeg har svært ved dette.

Hun er meget fornuftig når det kommer til penge.

Hun har hendes egen bank kort hvor vi indbetaler hendes lomme penge ind. Hun bruger dem næsten aldrig.

Hun baby-sitter sin lille bror ofte og mens hun gør dette overrasker hun mig med at gøre pinlig rent i hjemmet også.

Hun er dygtig i skolen og laver ALLE sine lektier.

Hun er den perfekte datter men jeg bliver så urolig når hun tager i 2byen" ofte prøver jeg ikke og ringe til hende men gør det alligevel eller sender sms er. Hun synes det er træls og jeg lover gang på gang at jeg nok skal lade være.

Så mødre med store børn hvordan skal jeg give slip?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Aristocats

Jeg tænker at det handler om at finde en balance. For eksempel kan i aftale et bestemt tidspunkt i lige ringer sammen eller skriver på, inden hun tager afsted. Eller så kan du øve dig i måske kun at ringe én gang og så eventuelt trappe helt ned så det eventuelt ikke er hver gang du ringer eller skriver, når hun er ude. Men når det så er sagt, så selvom børnene (især i den alder) synes det er skide irriterende at mor lige ringer eller skriver, så synes jeg altså at det er meget fornuftigt lige at tjekke op, specielt når hun også "kun" er 12 år. Selvfølgelig skal det ikke tage overhånd eller forstyrre hende hele tiden når hun er ude og sammen med venner, men jeg vil altså heller ikke bare lade dem rende ude uden at høre noget fra dem én gang, når mine børn bliver på den alder. 

Men selvfølgelig er det en tanke der er klog og sund nok at vænne sig til, ih, den dag de skal til at rende i byen og flytte hjemmefra  Ja, der må man nok lige bide tænderne sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.