Computer til skolebrug :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
11 svar
10 synes godt om
3. august 2016

Lukas&Liam<3

Er her nogen der er kloge på computere?

jeg synes det er en jungle at finde ud af hvad jeg skal vælge, og stoler ikke rigtig på de sælgere i f.eks Elgiganten 

skal bruge computeren til skolebrug, til en kontoruddannelae 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det er også en jungle når ikke man ved så meget om en computer.

Jeg vil anbefale dig at gå efter en bærbar med minimum:

• 120GB harddisk plads
  • SSD disk vil være at fortrække, giver en hurtig computer
  • minimum 4 GB ram
  • Intel core i5 eller i7
  • Fuld HD skærm, dvs. helst 1920x1080. Ved denne opløsning vil du have mulighed for at have to vinduer åbent på skærmen og kunne læse dem begge på samme tid uden det bliver helt mærkeligt at se på.

med disse specifikationer kommer du meget langt og får ikke problemer med at have plads til dine filer og maskinen vil være hurtig og fungere bedst over tid også.

En bærbar med disse specifikationer vil ligge på et prisleje på 4-5000kr ca. 

Jeg vil gerne se efter et par eksempler til dig på nettet hvis det var interessant, så kan du se den præcise pris også, så du har noget at forholde dig til.

Anmeld Citér

3. august 2016

Lukas&Liam<3

• 120GB harddisk plads
  • minimum 4 GB ram
  • Intel core i5 eller i7
  • Fuld HD skærm, dvs. helst 1920x1080. Ved denne opløsning vil du have mulighed for at have to vinduer åbent på skærmen og kunne læse dem begge på samme tid uden det bliver helt mærkeligt at se på.

med disse specifikationer kommer du meget langt og får ikke problemer med at have plads til dine filer og maskinen vil være hurtig og fungere bedst over tid også.

Jeg vil gerne se efter et par eksempler til dig på nettet hvis det var interessant, så kan du se den præcise pris også, så du har noget at forholde dig til.

Tak, du må meget gerne finde nogle eksempler hvis du har tid til det

Har tænkt maks omkring de 10.000, vil gerne give lidt ekstra for at få noget godt  

Anmeld Citér

3. august 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Skovrup skriver:

• 120GB harddisk plads
  • minimum 4 GB ram
  • Intel core i5 eller i7

Ha - hvor er du sej! Og hvor ville jeg ønske, at jeg havde dig på speed dial, når der bliver købt elektronik.

Anmeld Citér

3. august 2016

Skovrup

Jeg har her 3 forslag, til brug i skolen, jeg har taget højde for specifikationerne for at den vil køre så godt som muligt til skolebrug og almindelig brug, ikke til gaming brug.

Forslag 1, billigst:

Model: Lenovo G50-80
CPU: i3-5005u 2GHz
RAM: 6GB
Harddisk: 128GB SSD
Grafikkort: Intel HD5500
Operativsystem: Windows 10 Home
Tommer: 15,6"
Opløsning: 1920x1080
Vægt: 2,5kg
Batteritid: op til 7 timer

Pris: 3105kr plus porto
Link

Forslag 2, mellem prisleje:

Model: Lenovo 80Q2
CPU: i3-6100U 2,9Ghz
Ram: 8GB
Grafikkort: Intel HD Graphics 520
Operativsystem: Windows 10 home
Tommer: 13,3"
Vægt: 1,52kg
Batteritid: op til 4,5 timer

Pris: 4341kr plus porto
Link

Forslag 3, højeste pris:

Model: Lenovo B51-80
CPU: i7-6500U 2,5Ghz
Ram: 16GB
Harddisk: 1000GB ikke SSD
Grafikkort: AMD Radeon R5 M330
Operativsystem: Windows 10 Pro
Vægt: 2,3kg
Batterilevetid: op til 6 timer

Pris: 5695kr plus porto (inklusiv windows 10 pro som tilvalg)
Link

Jeg vil lige sige at jeg altså ikke er gået efter det kun skulle være Lenovo som producent, men at det var dem der havde nogle gode specifikationer til deres bærbare til prisen.

Jeg vil også pointere at batterilevetiden altså bliver dårligere jo flere hestekræfter maskinen har, selvfølgelig er det også batteriet selv der afgøre levetiden, men vil man have en mindre tung bærbar er batteriet ikke så stort igen.

Jeg ville nok selv gå efter den billige model her på listen, da den i midten ikke giver så stor en forskel i mine øjne til almindeligt brug. Den dyreste model jeg har foreslået kan lidt mere end hvad du skal bruge til almindelig skolebrug, men jeg tog den med hvis nu det var du ville have en computer som kunne lige lidt mere end bare almindelige dagligdags ting og skole sager.

Men jeg håber du har fået en fornemmelse af hvad der er godt at gå efter. Jeg arbejder i en stor IT afdeling for 5000 brugere og føler derfor mine forslag er bakket godt op af min erfaring.

Anmeld Citér

3. august 2016

Skovrup

PUHK skriver:

Ha - hvor er du sej! Og hvor ville jeg ønske, at jeg havde dig på speed dial, når der bliver købt elektronik.

Jeg snyder også lidt, arbejder i en stor IT afdeling for 5000 brugere, så kender jo en del til IT verden

Jeg hjælper gerne der hvor jeg har mulighed for det 

Anmeld Citér

3. august 2016

Loa

Skovrup skriver:

Jeg har her 3 forslag, til brug i skolen, jeg har taget højde for specifikationerne for at den vil køre så godt som muligt til skolebrug og almindelig brug, ikke til gaming brug.

Forslag 1, billigst:

Model: Lenovo G50-80
CPU: i3-5005u 2GHz
RAM: 6GB
Grafikkort: Intel HD5500
Operativsystem: Windows 10 Home
Vægt: 2,5kg
Batteritid: op til 7 timer

Pris: 3105kr plus porto
Link

Forslag 2, mellem prisleje:

Model: Lenovo 80Q2
CPU: i3-6100U 2,9Ghz
Ram: 8GB
Grafikkort: Intel HD Graphics 520
Operativsystem: Windows 10 home
Tommer: 13,3"
Vægt: 1,52kg
Batteritid: op til 4,5 timer

Pris: 4341kr plus porto
Link

Forslag 3, højeste pris:

Model: Lenovo B51-80
CPU: i7-6500U 2,5Ghz
Ram: 16GB
Harddisk: 1000GB ikke SSD
Grafikkort: AMD Radeon R5 M330
Operativsystem: Windows 10 Pro
Vægt: 2,3kg
Batterilevetid: op til 6 timer

Pris: 5695kr plus porto (inklusiv windows 10 pro som tilvalg)
Link

Jeg vil lige sige at jeg altså ikke er gået efter det kun skulle være Lenovo som producent, men at det var dem der havde nogle gode specifikationer til deres bærbare til prisen.

Jeg vil også pointere at batterilevetiden altså bliver dårligere jo flere hestekræfter maskinen har, selvfølgelig er det også batteriet selv der afgøre levetiden, men vil man have en mindre tung bærbar er batteriet ikke så stort igen.

Jeg ville nok selv gå efter den billige model her på listen, da den i midten ikke giver så stor en forskel i mine øjne til almindeligt brug. Den dyreste model jeg har foreslået kan lidt mere end hvad du skal bruge til almindelig skolebrug, men jeg tog den med hvis nu det var du ville have en computer som kunne lige lidt mere end bare almindelige dagligdags ting og skole sager.

Men jeg håber du har fået en fornemmelse af hvad der er godt at gå efter. Jeg arbejder i en stor IT afdeling for 5000 brugere og føler derfor mine forslag er bakket godt op af min erfaring.

Fuck hvor er du sej 

Anmeld Citér

3. august 2016

Lenchick

Lukas&Liam<3 skriver:

Er her nogen der er kloge på computere?

jeg synes det er en jungle at finde ud af hvad jeg skal vælge, og stoler ikke rigtig på de sælgere i f.eks Elgiganten 

skal bruge computeren til skolebrug, til en kontoruddannelae 

Jeg har lige købt denne MacBook Air. Humac har en pæn studierabat på 1800 kr, så den kom til at koste 8999 inkl sleeve. 

Sønnike fik en MacBook Air i komfirmationsgave for snart 3,5 år siden og jeg har været misundelig lige siden. Den kører fortsat som en drøm, selvom den bliver brugt rigtig meget. I vinters væltede han en flaske vand og det har kostet en rensning og et nyt batteri, som forsikringen dækkede. 

Nu starter jeg på kandidat på Uni og synes ikke iPad er tilstrækkelig. 

Jeg er udelukkende til Apples produkter, så har slet ikke overvejet andre muligheder. 

http://www.humac.dk/produkt/macbook-air-0/macbook-air-13-core-i7-22ghz-z0ta0003f

Anmeld Citér

3. august 2016

Skovrup

Loa skriver:

Fuck hvor er du sej 

Ej, slet ikke.......

men håber det kan bruges

Anmeld Citér

3. august 2016

Hectar

Lenchick skriver:

Jeg har lige købt denne MacBook Air. Humac har en pæn studierabat på 1800 kr, så den kom til at koste 8999 inkl sleeve. 

Sønnike fik en MacBook Air i komfirmationsgave for snart 3,5 år siden og jeg har været misundelig lige siden. Den kører fortsat som en drøm, selvom den bliver brugt rigtig meget. I vinters væltede han en flaske vand og det har kostet en rensning og et nyt batteri, som forsikringen dækkede. 

Nu starter jeg på kandidat på Uni og synes ikke iPad er tilstrækkelig. 

Jeg er udelukkende til Apples produkter, så har slet ikke overvejet andre muligheder. 

http://www.humac.dk/produkt/macbook-air-0/macbook-air-13-core-i7-22ghz-z0ta0003f

Samme her. Kender ikke så meget til Windows computere mere, så ud fra egen erfaring kan jeg kun anbefale en MacBook 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.