råd til uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
11 svar
3 synes godt om
3. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Går lidt og overvejer at starte på sosu hjælperen.

Ikke fordi jeg gider men pædagog job i vores område er der bare ingen af. Og da manden kører langt på job kan jeg ikke. Da hverdagen også skal hænge sammen med 3 børn.

Jeg har knap 1 år tilbage på dagpenge og det kan jeg slf bruge.

At tage uddannelsen vil give os mulighed for ikke at stå med den uvished om hvad der vil ske hvis jeg ikke får et job inden for det næste år.

Men samtidig kan jeg ikke finde ud af om jeg økonomisk vil midste for meget.

Vores økonomi kører rundt nu. Uden det store overskud men det fungerer så vi også kan leve lidt. Der vil ikke være det store overskud ad vi for vores børn har prioteret privat skole børnehave og vuggestue. Næste år 2 i skole. Dog i sommeren 18 ser det godt ud igen da priserne på deres skole ændrdr sig da en ikke er i sfo længere og den yngste er i børnehave.

Nogen der ved hvad man får udbetalt på hjælperen. Når jeg ingen erfaring har med det.

Nå lige en masse tanker blev det til omkring uddannelsen om jeg skal starte noget jeg egentlig ikke vil. Eller se tiden an og håbe på et job.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

esioul

hannetheis skriver:

Ikke fordi jeg gider men pædagog job i vores område er der bare ingen af. Og da manden kører langt på job kan jeg ikke. Da hverdagen også skal hænge sammen med 3 børn.

At tage uddannelsen vil give os mulighed for ikke at stå med den uvished om hvad der vil ske hvis jeg ikke får et job inden for det næste år.

Vores økonomi kører rundt nu. Uden det store overskud men det fungerer så vi også kan leve lidt. Der vil ikke være det store overskud ad vi for vores børn har prioteret privat skole børnehave og vuggestue. Næste år 2 i skole. Dog i sommeren 18 ser det godt ud igen da priserne på deres skole ændrdr sig da en ikke er i sfo længere og den yngste er i børnehave.

Nogen der ved hvad man får udbetalt på hjælperen. Når jeg ingen erfaring har med det.

Nå lige en masse tanker blev det til omkring uddannelsen om jeg skal starte noget jeg egentlig ikke vil. Eller se tiden an og håbe på et job.

Jeg synes det er dumt at starte noget man ikke vil, specielt når det er et job med mennesker. 

men.. jeg fik hvis nok 6700 udbetalt dengang jeg læste. Men der må være noget med at man kan søge voksen elevløn. 

Anmeld Citér

3. august 2016

God-mor

hannetheis skriver:

Jeg er sikker på at du vil kunne modtage voksen elevløn som vist lige nu er på 18-19.000 brutto. Men er det det du vil? Er enig med esoul i at man ikke skal tage det bare fordi.. når det handler om mennesker.

Anmeld Citér

3. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
God-mor skriver:

Jeg er sikker på at du vil kunne modtage voksen elevløn som vist lige nu er på 18-19.000 brutto. Men er det det du vil? Er enig med esoul i at man ikke skal tage det bare fordi.. når det handler om mennesker.

Hvordan ved man om det er muligt at få voksen elevløn. Syntes nemlig der står at man skal have erfaring og det har jeg jo ikke inden for det fag.

Det er ikke en uddannelse jeg brandende ønsker mig at tage. Jeg vil gerne arbejde med mennesker men har jo taget en pædagog uddannelse for at arbejde med børn og unge.

Men på den anden måde kan denne uddannelse også give mulighed for job som hjælper på sygehuse og det kunne jeg godt tænke med at arbejde med. Da jeg gerne vil arbejde steder hvor jeg kan gøre en forskel for andre.

Anmeld Citér

3. august 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår
hannetheis skriver:

Hvordan ved man om det er muligt at få voksen elevløn. Syntes nemlig der står at man skal have erfaring og det har jeg jo ikke inden for det fag.

Det er ikke en uddannelse jeg brandende ønsker mig at tage. Jeg vil gerne arbejde med mennesker men har jo taget en pædagog uddannelse for at arbejde med børn og unge.

Men på den anden måde kan denne uddannelse også give mulighed for job som hjælper på sygehuse og det kunne jeg godt tænke med at arbejde med. Da jeg gerne vil arbejde steder hvor jeg kan gøre en forskel for andre.

Der laves vist altid en individuel vurdering ifht vokdenelevløn - sådan var det da jeg læste. Men det var meget få der fik voksenelevlønnen. 

Derudover, så vil hjælperens arbejdsområder være primært i hjemmeplejen eller på plejehjem. Der ansættes ikke hjælpere på sygehuse. Men du kan også gøre en forskel for folk i deres eget hjem  

Jeg synes du skal overveje det en gang til.

Pøj pøj.

Anmeld Citér

3. august 2016

Morjanne76

Hjælper uddannelsen giver ikke mulighed for job på et sygehus. For at starte på hjælper uddannelsen skal du først have et grundforløb som er på SU men kontakt en Sosu skole. Jeg synes dog hellere ikke, at du skal vælge uddannelsen når det ikke er det, du brænder for. Du skal gerne have hjertet med i dit arbejde med mennesker. 

Anmeld Citér

3. august 2016

God-mor

hannetheis skriver:

De laver som en anden skriver en individuel vudering og er 99 procent sikker på at du uden problemer med din pædagogiske baggrund vil få voksen elevløn. 

Så lyder det jo som om at uddannelsen godt kunne være noget for dig, når du kan se nogle fremtidsmuligheder i faget også. Du er godt dækket ind i hvert tilfælde, med både en pædagog uddannelse og en hjælper uddannelse. Jeg er sådan set lidt i den omvendte situation. Jeg har arbejdet i hjemmeplejen i flere år, men går nu i gang med pædagog uddannelsen. 

Anmeld Citér

3. august 2016

God-mor

Morjanne76 skriver:

Hjælper uddannelsen giver ikke mulighed for job på et sygehus. For at starte på hjælper uddannelsen skal du først have et grundforløb som er på SU men kontakt en Sosu skole. Jeg synes dog hellere ikke, at du skal vælge uddannelsen når det ikke er det, du brænder for. Du skal gerne have hjertet med i dit arbejde med mennesker. 

Det behøver hun ikke med hendes store erhvervserfaring. Kender mange der er kommet direkte på hjælperen. Min veninde kom sågar ind på assistenten med en pau uddannelse.

Anmeld Citér

3. august 2016

Klumpe-dumpe

hannetheis skriver:

Efter reglerne blev lavet om sidste år, er det ikke muligt for dig, at få voksenelevløn hvis ikkedu har erfaring. (Som du selv nævner du ikke har) 

jeg selv var kommet ind, med en hel del merit, men måtte tak nej tak, da det ikke var muligt at få voksenelevløn og lønne er på ca 10.000 før skat. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Morjanne76

God-mor skriver:

Det behøver hun ikke med hendes store erhvervserfaring. Kender mange der er kommet direkte på hjælperen. Min veninde kom sågar ind på assistenten med en pau uddannelse.

Nu kender jeg hende ikke, så har ikke kendskab til hendes store erhvervserfaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.