Tidlig scanning - m/u min mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
7 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2016

Milalas

Kære alle.

Jeg overvejer en tidlig scanning inden jeg fortæller min mand om positiv graviditet. Det har været et svært fertilitetsforløb men nu er den der  Jeg føler dog jeg har behov for bekræfte ved en scanning men vil ikke sige det til min mand hvis nu det ikke er positivt ved scanningen. 

Når man selv betaler for scanningen bliver det så noteret at man har været til scanningen eller går man bare derfra med svar? 

Håber nogle vil dele meninger og viden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

Kattha

Milalas skriver:

Kære alle.

Jeg overvejer en tidlig scanning inden jeg fortæller min mand om positiv graviditet. Det har været et svært fertilitetsforløb men nu er den der  Jeg føler dog jeg har behov for bekræfte ved en scanning men vil ikke sige det til min mand hvis nu det ikke er positivt ved scanningen. 

Når man selv betaler for scanningen bliver det så noteret at man har været til scanningen eller går man bare derfra med svar? 

Jeg kan ikke huske om det bliver noteret..

Men vil bare sige, at første gang man ser sit barn på sådan en scanning, er da et helt særligt øjeblik. Jeg var sammen med min kæreste, og der var tårer fra os begge, og en oplevelse der påvirkede os sammen, forenede os på en hel særlig måde. Anden gang var ikke helt det samme. Så hvis du ikke vil fortælle ham at du har været til en scanning, så tror han jo det er første gang for jer begge, altså næste gang. Vil det ikke være lidt mærkeligt, ikke helt at dele oplevelsen på samme måde? Og hvis du fortæller ham det, så kan det være han vil blive lidt såret..

Men du ved jo bedst, og ved ikke om I har andre børn, men hvis det er den første, og især når du siger det har været en svær omgang.. så ville jeg personligt gå igennem det hele sammen med min mand, på godt og ondt, og dele sådan et fantastisk øjeblik.

Og kæmpe tillykke 

Anmeld Citér

2. august 2016

ninibadini

For lige at svare på dit spørgsmål, så bliver det ikke skrevet i nogen journal. Det står nok i den private scannings jm's system at du har været der, og du får jo også billeder med hjem.

Men jeg ville da helt sikkert tage min mand med hvis det var mig. Når det nu har været et langt forløb, har det sikkert også været hårdt for ham. Fosteret er formentligt (der er i hvert fald overhængende chance for) sundt og raskt, og hvis det er, er det bare en glæde man må dele med en anden. Og hvis det ikke går som håbet, så er det også rart at have en at dele det med umiddelbart. Hvordan ville du ellers overbringe ham nyheden om at fosteret var gået til? Du kunne jo starte med at spørge om han var interesseret i at du bestilte en scanning?

Anmeld Citér

2. august 2016

God-mor

Milalas skriver:

Kære alle.

Gør det IKKE uden din mand. Det er synd for både dig, men mest for ham, hvis du tager afsted første gang alene. Det er så stort at se barnets hjerte slå for første gang. Det skal i da opleve SAMMEN

Hvis nu der er dårligt nyt kan du vel heller ikke holde det hemmeligt for din mand?

Anmeld Citér

3. august 2016

Milalas

Tusind tak for jeres svar. I har nok ret i at han også vil sætte pris på at være med hvis nu det er positivt Jeg vil bare så gerne skåne ham fra st blive ked af det hvis fosteret er gået til. 

Jeg havde forstået det sådan at man ikke ser blink i scanningen før uge 6? Jeg vil være i 5+6 når scanningen foretages med mindre jeg siger at jeg vil udskyde det lidt.

Anmeld Citér

3. august 2016

esioul

Tusind tak for jeres svar. I har nok ret i at han også vil sætte pris på at være med hvis nu det er positivt Jeg vil bare så gerne skåne ham fra st blive ked af det hvis fosteret er gået til. 

Jeg havde forstået det sådan at man ikke ser blink i scanningen før uge 6? Jeg vil være i 5+6 når scanningen foretages med mindre jeg siger at jeg vil udskyde det lidt.

Jeg vil udskyde det til uge 6+

Og tag din mand med. Jeg gjorde den "fejl", at jeg efter et længere behandlingsforløb tog afsted alene, og fosteret var desværre gået til selvom jeg havde set blink ugen før. 

Jeg ville ønske min mand var med til at støtte mig. Jeg gør det aldrig alene igen  

Selvom det jo ikke er mange tilfælde hvor det er sådan, så vil jeg alligevel mene at det er bedst at være to afsted.

Anmeld Citér

3. august 2016

Diosa85

Milalas skriver:

Kære alle.

Han skal da selvfølgelig med. Tanken er sød at du vil skåne ham. Men prøv at vend den. Hvis fosteret nu er gået til grunde. Så skal du hjem og fortælle det alligevel. Ikke nok med at det vil være en trist nyhed men det vil også gøre ham ked at du tog afsted uden ham.

ah sådan nogle ting er man fælles om synes jeg

Anmeld Citér

3. august 2016

Milalas

Tusind tak for jeres råd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.