Gravid og risiko for Zika virus smitte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
8 svar
1 synes godt om
2. august 2016

MissTas

Jeg er blevet ret nervøs efter alt det Zika virus sjov har været oppe og vende. Min mand kom for halvanden uge siden hjem fra USA efter en uges ophold i Colorado, Denver grundet arbejde. Vi har så haft ubeskyttet sex efter han er kommet hjem. Han siger selv han er blevet stukket af flere myg der :/ hvad er chancen for han har fået virussen og smittet mig via sex. Er i dag 23+0!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

Karina84

Staten Colorado ligger ret langt væk fra Florida, som er der hvor de anbefaler at gravide holder sig fra. Det sagde de i nyhederne her til aften. Så hvis det overhovedet kan smitte gennem sex, så tror jeg stadig ikke at du har noget at være bange for. Det er alligevel ret langt de myg skal flyve 

Anmeld Citér

2. august 2016

MissTas

Slet ingen? 

Anmeld Citér

2. august 2016

MissTas

Karina84 skriver:

Staten Colorado ligger ret langt væk fra Florida, som er der hvor de anbefaler at gravide holder sig fra. Det sagde de i nyhederne her til aften. Så hvis det overhovedet kan smitte gennem sex, så tror jeg stadig ikke at du har noget at være bange for. Det er alligevel ret langt de myg skal flyve 

Okay.. Dejligt at hører.. Men det er bevist at det smitter via mandens sæd.. Derfor min bekymring .. Tror alligevel jeg ringer og hører lægen ad i morgen :/ 

Anmeld Citér

2. august 2016

Andersens

Du behøver virkelig ikke ringe til lægen! Der er omkring 3300 fra Miami (hvor der er virus) til Denver. Det er rigtigt der kan smittes igennem sex, men du skal ikke være bekymret eller bruge lægens tid på det. Slap bare helt af og nyd det hele :-)

Anmeld Citér

2. august 2016

MissTas

Andersens skriver:

Du behøver virkelig ikke ringe til lægen! Der er omkring 3300 fra Miami (hvor der er virus) til Denver. Det er rigtigt der kan smittes igennem sex, men du skal ikke være bekymret eller bruge lægens tid på det. Slap bare helt af og nyd det hele :-)

Også selvom han er blevet stukket af flere myg i Denver?  Man blir sq bare så bekymret når det er total ønskebarn som har været virkelig længe undervejs

Anmeld Citér

3. august 2016

MissTas

3. august 2016

Vivienne

Jeg hr lige hørt i radioen at Sundhedsstyrelsen fraråder at man som gravid tager til Florida. 

Anmeld Citér

3. august 2016

MissTas

Vivienne skriver:

Jeg hr lige hørt i radioen at Sundhedsstyrelsen fraråder at man som gravid tager til Florida. 

Er klar over det med Florida.. Skal heller ikke ud at rejse, men min mand kom hjem fra USA for halvanden uge siden. Dog har han kun været i Colorado, Denver, men er der blevet stukket af flere myg. Vi havde sex da han kom hjem.. Derfor jeg er bekymret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.