Anonym skriver:
Hejsa. Jeg er gravid og er i dag 10+2. Jeg blev scannet i dag og baby dansede rundt, så den har det godt, men lægen fandt ud af at jeg har en hjerteformet livmoder og han var meget overrasket over jeg var blevet gravid i anden cyklus da det ofte betyder at ægget har svært ved at sætte sig fast.
Han fik en ekstra læge til at kigge med og de blev enige om at det ikke var slemt nok til at have betydning.
Jeg fik ikke nok spurgt ind og nu tænker jeg lidt over hvordan og hvorledes om det kan have bare den mindste betydning og jeg kan intet finde om emnet, så tænker om der er nogle herinde der har det der kan dele deres erfaring og viden?
Tillykke med graviditeten!
Jeg har også en hjerteformet livmoder. - jeg fik det konstateret for lidt over et år siden.
Gynækologen sagde at det er en form for ekstra skillevæg (jeg kan ikke huske hvad hun kaldte det), som går ned midt i livmoderen og derved gør den hjerteformet. Det kan være sværre at opnå graviditet og risikoen for at miste tidligt i graviditeten ville være lidt større end normalt, da fosteret ikke ville kunne vokse i den 'lille' del af livmoderen (dette vil man kunne se på en scanning).
Jeg spurgte hvad man kunne gøre ved det, og svaret var at man kan få en operation for at fjerne skillevæggen, men det var sjældent at man gjorde det, og kun kvinder over 40 år fik den tilbudt, hvis graviditet ikke var opnået forholdsvis hurtigt. Der er selvfølgelig også tilfælde med yngre kvinder som får den tilbudt, men så skal man have prøvet uden held i flere år. - du må ikke hænge mig helt op på det, men det var sådan både min mand og jeg forstod det 
Anmeld
Citér