At holde det hemmeligt på arbejdet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. august 2016

Babybee

til jer der ikle fortalte om graviditeten på arbejdet.. Hvordan bar i jer ad?

havde i ingen symptomer, kom symptomerne bare sent, eller havde i nogle hemmelige tricks i ærmet, til fx at komme igennem kvalmen.. Jeg er kun 5+0 nu, men frygter at symptomerne pludselig kommer væltende, og prøver at forberede mig på hvordan jeg kan holde det skjult for mine kolleger, da jeg ikle har været ansat særlig længe - deraf frygt for fyring, hvis jeg fortæller det for tidligt og skulle gå hen og miste igen

Hjææælp hvad er jeres erfaringer ? Og hvad gjorde i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg fortalte min chef det med det samme anden gang ( hun har jo tavshedspligt)  

Døjede med svimmelhed førstegang. Men der var det heldigvis sommer = det var jo bare varmen. ;-) 

Dog gættede mi. Makker det førstegang. Havde hang til appelsin juice og kærnemælk ( det drak jeg ALDRIG inden) men hun holdt det hemmeligt indtil da. 

Anden gang fortalte jeg faktisk min makker det efter jeg havde testet positiv. Var udekørende i hjemmeplejen og bækkenet fortalte jeg var gravid  

Anmeld Citér

2. august 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg startede nyt arbejde, da jeg var 9 uger henne. Jeg havde den vildeste kvalme! Jeg har ikke rigtig nogen tricks i ærmet. Man håndterer jo bare kvalmen så godt, man kan. Jeg brækkede mig to gange i smug.  

I og med at jeg var ny kendte mine kollegaer  jo ikke mine spisevaner eller min påklædning, så jeg kunne godt slippe afsted med at småspise hele tiden og gå i løst tøj, for de havde jo aldrig set mig gøre andet. Fortalte det da jeg var 17 uger henne, der var rygterne begyndt at brede sig, så der var der ikke andet at gøre end at gå til bekendelse. 

Anmeld Citér

2. august 2016

san

Morogbarn skriver:

Jeg startede nyt arbejde, da jeg var 9 uger henne. Jeg havde den vildeste kvalme! Jeg har ikke rigtig nogen tricks i ærmet. Man håndterer jo bare kvalmen så godt, man kan. Jeg brækkede mig to gange i smug.  

I og med at jeg var ny kendte mine kollegaer  jo ikke mine spisevaner eller min påklædning, så jeg kunne godt slippe afsted med at småspise hele tiden og gå i løst tøj, for de havde jo aldrig set mig gøre andet. Fortalte det da jeg var 17 uger henne, der var rygterne begyndt at brede sig, så der var der ikke andet at gøre end at gå til bekendelse. 

Hvordan håndteret dine kollegaer og chef det?

Anmeld Citér

2. august 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
san skriver:

Hvordan håndteret dine kollegaer og chef det?

Min chef tog det rigtig pænt. Hun havde selv kæmpet i mange år for at få børn, men havde måtte opgive til sidst. Så hun var bare glad, når det lykkedes for andre at blive gravide. Som hun sagde, så skulle jeg jo have børnene på et eller andet tidspunkt og for hende gjorde det ikke den store forskel, om det var nu eller om et halvt år, jeg kom og fortalte, at jeg var gravid. 

Mine kollegaer tog det lidt mere blandet... Men jeg kom jo tilbage igen efter min barsel og lagde det stykke arbejde, som jeg ikke nåede inden, så jeg tror ikke, at det er noget, de hænger sig i den dag i dag.

Anmeld Citér

2. august 2016

san

Morogbarn skriver:

Min chef tog det rigtig pænt. Hun havde selv kæmpet i mange år for at få børn, men havde måtte opgive til sidst. Så hun var bare glad, når det lykkedes for andre at blive gravide. Som hun sagde, så skulle jeg jo have børnene på et eller andet tidspunkt og for hende gjorde det ikke den store forskel, om det var nu eller om et halvt år, jeg kom og fortalte, at jeg var gravid. 

Mine kollegaer tog det lidt mere blandet... Men jeg kom jo tilbage igen efter min barsel og lagde det stykke arbejde, som jeg ikke nåede inden, så jeg tror ikke, at det er noget, de hænger sig i den dag i dag.

Okay det var da dejligt at de tog det sådan... .. Selvf kan man godt forstå dine kollegaer, fordi de så skal vende sig til en ny igen, men godt de kom over det sådan er det jo bare... 

Anmeld Citér

2. august 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang havde jeg en del halsbrand og periodisk kvalme, men ingen havde gættet det før jeg fortalte det i uge 12-13 stykker.

Anden gang havde jeg vild halsbrand og blev forstyrret af lugte, havde en del mere kvalme. Min gode veninde og tætte kollegag gættede det i uge 6, men holdte det hemmeligt med mig, frem til uge 12. 

Jeg arbejder indenfor handicapområdet, så det var ret svært at undgå feks lugte osv! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.