SU under barsel fra VUC

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.431 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid, hvilket er meget glædeligt

Jeg skal starte på pædagogpakken til august og skal føde i starten af April. Det er HF enkeltfag som slutter i juni. Kan jeg få SU under min barsel og hvornår starter min barsel er det 4 eller 8 uger før termin? Håber nogle af jer ved noget om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid, hvilket er meget glædeligt

Jeg skal starte på pædagogpakken til august og skal føde i starten af April. Det er HF enkeltfag som slutter i juni. Kan jeg få SU under min barsel og hvornår starter min barsel er det 4 eller 8 uger før termin? Håber nogle af jer ved noget om det.

Du kan gå på barsel 4 uger før termin mener jeg. Og du har 12 måneders barsel med almindelig SU eller 6 måneder med dobbelt SU. Også selvom dit forløb egentlig slutter 3 måneder efter du går på barsel. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Du kan gå på barsel 4 uger før termin mener jeg. Og du har 12 måneders barsel med almindelig SU eller 6 måneder med dobbelt SU. Også selvom dit forløb egentlig slutter 3 måneder efter du går på barsel. 

Tak for hurtigt svar, det håber jeg er rigtigt Var ikke sikker nu når eksaminerne ligger i juni. 1 enkel ligger i december som jeg heldigvis når at afslutte inden. 

Anmeld Citér

2. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Du kan gå på barsel 2 mdr før termin såfremt du har været studie aktiv en måned inden barsel.

Du har ret til 12 su-klip. Du kan altså få alm su i 12 mdr (inkl den tid du går fra før termin) eller dobbelt su i 6 mdr. Du kan også blande det og f.eks. få dobbelt su i 2 mdr og alm su i 8 mdr.

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Du kan gå på barsel 2 mdr før termin såfremt du har været studie aktiv en måned inden barsel.

Du har ret til 12 su-klip. Du kan altså få alm su i 12 mdr (inkl den tid du går fra før termin) eller dobbelt su i 6 mdr. Du kan også blande det og f.eks. få dobbelt su i 2 mdr og alm su i 8 mdr.

Tusind tak hvornår kan man så søge om de ekstra klip er det 3 måneder før termin eller sådan noget? 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym

MummiT skriver:

Kan man så også hvis man tager su og su lån. Få lån på barsel?

Anmeld Citér

2. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kan man så også hvis man tager su og su lån. Få lån på barsel?

Ingen lån på barsel, så vidt jeg ved. 

Ja jeg mener du skal søge om su klip 1 mdr før du vil have dem, men spørg lige din su vejleder inden for at være sikker

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tusind tak hvornår kan man så søge om de ekstra klip er det 3 måneder før termin eller sådan noget? 

Så lige du havde citeret en anden anonym, men tusind tak for svar, vil lige forhøre mig hos en vejleder når jeg er lidt længere henne

Anmeld Citér

2. august 2016

Camellia

Tillykke med graviditeten!

Du kan godt få lån på barsel. Jeg er på SU-barsel nu og det får jeg :-) 

Anmeld Citér

2. august 2016

Camellia

Og så ville jeg søge i god tid, så der kan komme styr på det hele. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.