Kønssygdom og gravid uge 10

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
9 svar
7 synes godt om
1. august 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg har lige opdaget pga. kløe, at jeg har kønsvorter i skede åbningen!! Forhelved hvor det klør!! 

jeg er fundet sammen med en ny kæreste som jeg har været sammen med tidligere on off, vi er nu sammen og det går perfekt. Vi er gravide i uge 10. 

Dette er min anden graviditet, jeg har et barn fra tidligere forhold.

Den gang jeg var gravid med mit første barn, fik jeg også disse kondylomer!! Og havde dem faktisk til jeg fødte hvor jeg derefter fik fjernet dem hos lægen med noget hun dryppede på. 

Hvad er årsagen til jeg nu får det igen? Dette er den eneste Kønssygdom jeg nogen sinde har haft.

Hvorfor kommer de nu? 

Jeg har IKKE været min kæreste utro, og det vil han jo 110 procent sikkert tro når jeg bliver nød til at fortælle ham dette. 

Vi har sex mindst hver dag.

Hvad er kondylomer og hvorfor kommer de nu? Kan ikke finde noget om det på nettet. 

Lægger det i kroppen? Kan han også have haft et i kroppen og så det bare gået i udbryder eller hvordan?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

Diosa85

Når man først har haft dem en gang så ligger virusset i kroppen altid og kan gå i udbrud flere gange. det er dog sjældent det sker men det forekommer  

præcis hvad det er kan jeg ikke fortælle, for det ved jeg ikke

Anmeld Citér

1. august 2016

Dinna88

Det er ligesom herpes - er du smittet, så er det for livet. Og dit immunforsvar er jo påvirket nu, så det er sandsynligvis derfor, du har fået et udbrud Din kæreste har ingen grund til at tro, at du har været ham utro, det kan du godt forsikre ham om.

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Når man først har haft dem en gang så ligger virusset i kroppen altid og kan gå i udbrud flere gange. det er dog sjældent det sker men det forekommer  

præcis hvad det er kan jeg ikke fortælle, for det ved jeg ikke

Okay mange tak.

Så det vil sige, at det i princippet lige så godt kunne være min kæreste der har det i kroppen og så det bare mig det er gået i udbryd på , fordi jeg gravid?

Hvad hvis han siger at han aldrig har haft det? Kan han stadig have haft det i kroppen mange år tilbage i situngdomsliv, uden de er gået i udbryd på ham?

Han har haft sindsygt sindsygt mange sex partnere gennem sit unge liv og er idag blevet voksen og 33 år. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Det er ligesom herpes - er du smittet, så er det for livet. Og dit immunforsvar er jo påvirket nu, så det er sandsynligvis derfor, du har fået et udbrud Din kæreste har ingen grund til at tro, at du har været ham utro, det kan du godt forsikre ham om.

Okay super. Så er det nemmere at forstå.. tak

Så det vil sige, at det i princippet lige så godt kunne være min kæreste der har det i kroppen og så det bare mig det er gået i udbryd på , fordi jeg gravid?

Hvad hvis han siger at han aldrig har haft det? Kan han stadig have haft det i kroppen mange år tilbage i situngdomsliv, uden de er gået i udbryd på ham?

Han har haft sindsygt sindsygt mange sex partnere gennem sit unge liv og er idag blevet voksen og 33 år. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Dinna88

Anonym skriver:

Okay super. Så er det nemmere at forstå.. tak

Altså, du havde det jo i kroppen, da du mødte din kæreste. Du har jo haft det ved tidligere graviditet også. 

Så ja, han kan jo godt have det, men det er jo ikke ham, der har smittet dig. Du havde det jo i forvejen - medmindre du var sammen med ham INDEN du fik dit første barn. så kan det jo godt være ham, der har smittet dig i tidernes morgen

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Altså, du havde det jo i kroppen, da du mødte din kæreste. Du har jo haft det ved tidligere graviditet også. 

Så ja, han kan jo godt have det, men det er jo ikke ham, der har smittet dig. Du havde det jo i forvejen - medmindre du var sammen med ham INDEN du fik dit første barn. så kan det jo godt være ham, der har smittet dig i tidernes morgen

Ja det jo mig men spørg bare af nysgerrighed da jeg har haft svært ved at forstå hvad det kommer af osv.

så det vil sige, at hvis jeg ikke havde haft det før og dette var første gang, så kan jeg være smittet af en tidligere sex panter uden at vide det, hvis hans har været i udbryd ? 

Fx 1 . Graviditet det var første gang jeg nogensinde havde det. Og havde meget lidt. Men hvad er det så kommet af? Af en tidligere partner der har haft det eller min daværende kærestes tidligere sex partnere? For han havde det ikke da jeg fik det og fik det aldrig

Anmeld Citér

1. august 2016

Debatpigen.

Anonym skriver:

Ja det jo mig men spørg bare af nysgerrighed da jeg har haft svært ved at forstå hvad det kommer af osv.

så det vil sige, at hvis jeg ikke havde haft det før og dette var første gang, så kan jeg være smittet af en tidligere sex panter uden at vide det, hvis hans har været i udbryd ? 

Fx 1 . Graviditet det var første gang jeg nogensinde havde det. Og havde meget lidt. Men hvad er det så kommet af? Af en tidligere partner der har haft det eller min daværende kærestes tidligere sex partnere? For han havde det ikke da jeg fik det og fik det aldrig

du kan være smittet fra flere år tilbage og det så først er kommet da du var gravid første gang..... Det lidt ligesom med herpes. Det sn vrius der i kroppen, kommer i udbrud engang i mellem.

Anmeld Citér

1. august 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Okay mange tak.

Nej du har selv virusset i kroppen som så går i udbrud nu. Du kan have være blevet smittet for flere år siden.

Det smitter kun når det er i udbrud. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Dinna88

Anonym skriver:

Det er svært at sige, men jeg fik meget bestemt at vide, at den her slags ikke kan smitte via håndklæder, et toiletbræt eller andet, så man skal få det via en anden person. På samme tid fik jeg at vide, at man godt kan være bærer uden at vide det, fordi det ikke behøver vise sig. Så ja, du kan godt have fået det fra en person, der ikke selv har været klar over det ifølge de læger, jeg har snakket med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.