Madplan, billigt mad - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2016

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Hej du

Vil du ikke lige sende mig en PB? Jeg har stået i en situation lignende din, med et barn på samme alder, for et par år tilbage og vil meget gerne hjælpe dig

MVH Lene

Hej, jo jeg tror jeg har gjort det rigtigt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

Okay, vi står i den her måned og har en del færre penge end normalt. Vi er næsten lige flyttet i bolig efter længere tids hjemløshed, så vi har ikke rigtigt noget i "gemmeren", altså ting i fryseren, pasta, knor pakker osv. Jeg har 900 kr til alt, ved godt det virker super urealistisk, men det skal bare strække, så ville høre om nogen ville hjælpe med noget madplan/budget agtigt der måske giver mening? Vi er en voksen og min søn på 2,5 år. Han bruger ble (der tror jeg vi er dækket ind, også til inst.) og han har madpakke med hver dag.

håber det er et okay spørgsmål, men har selv lidt svært ved at sidde med det og få det til at give mening og synes folk herinde ofte er søde og har mange gode råd og erfaringer. 

Mange butikker har nogle "Red maden" -kølere, hvor tingene er stærkt nedsat fordi de udløber samme dag eller de næste par dage. Kan selv godt lide at kigge i vores Brugsen, både for at finde billige ting, og også billig økologisk kød, som jeg ellers ikke ville have råd til. Kan klart anbefales.

Jeg har ikke de store madplaner ellers - kigger hvad der er på tilbud af kød i denne uge, og planlægger ud fra det.

Anmeld Citér

1. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Tit kan man også få svinemørbrad og fad koteletter til 20 -25 kr for 500 gr, så der kan man også lave flere forskellige retter til en billig penge, hvor i kan ha til et par dage

Anmeld Citér

1. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Sørg for at have mindst muligt madspil i løbet af en uge.

Køb havregryn og mælk til morgenmad. Evt en pose flutes og smør

Til frokost rugbrød 2 -3 slags pålæg og en bakke æg. Agurk og peberfrugt

Eftermiddagsmad en pose æbler bananer og en melon. Bag nogle pølsehorn det er billigt og nemt for din søn at spise om eftermiddagen.

Aften

Kartoffelsuppe mad til 2 dage

Kødsovs med pasta, ris, kart mos madvtil 2 dage.

En rugbrødsdag.

Boller i karry mad til 2  dage.

Så har du hurtigt til en uge.

Anmeld Citér

1. august 2016

B&J

en hel kylling kan du lave meget med.

kog en hel kylling

vandet suppe

resten til sovs. til tarteletter. til 2 dage

resten af kyllingen kan du bruge til suppe til 2 dage

en gryde ret 2 dage.

det er 6 dage med en hel kylling og du kan tit købe dem på tilbud sådan en hel kylling til under 30kr. og det meste kan du fryse så du ikke skal have det lige efter hinanden.

Anmeld Citér

1. august 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hvor bor du på Sjælland? Jeg har tit overskud af alverdens, så skriv en PB og jeg smider lige noget forbi..

Knus Mette

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Mange butikker har nogle "Red maden" -kølere, hvor tingene er stærkt nedsat fordi de udløber samme dag eller de næste par dage. Kan selv godt lide at kigge i vores Brugsen, både for at finde billige ting, og også billig økologisk kød, som jeg ellers ikke ville have råd til. Kan klart anbefales.

Jeg har ikke de store madplaner ellers - kigger hvad der er på tilbud af kød i denne uge, og planlægger ud fra det.

Tak jeg vil prøve, er for nylig flyttet her til byen så har ikke fået kigget i alle butikker endnu 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Tit kan man også få svinemørbrad og fad koteletter til 20 -25 kr for 500 gr, så der kan man også lave flere forskellige retter til en billig penge, hvor i kan ha til et par dage

Tak for råd 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Sørg for at have mindst muligt madspil i løbet af en uge.

Køb havregryn og mælk til morgenmad. Evt en pose flutes og smør

Til frokost rugbrød 2 -3 slags pålæg og en bakke æg. Agurk og peberfrugt

Eftermiddagsmad en pose æbler bananer og en melon. Bag nogle pølsehorn det er billigt og nemt for din søn at spise om eftermiddagen.

Aften

Kartoffelsuppe mad til 2 dage

Kødsovs med pasta, ris, kart mos madvtil 2 dage.

En rugbrødsdag.

Boller i karry mad til 2  dage.

Så har du hurtigt til en uge.

Tusind tak, dey er dejligt med nogle konkrete idéer 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

en hel kylling kan du lave meget med.

kog en hel kylling

vandet suppe

resten til sovs. til tarteletter. til 2 dage

resten af kyllingen kan du bruge til suppe til 2 dage

en gryde ret 2 dage.

det er 6 dage med en hel kylling og du kan tit købe dem på tilbud sådan en hel kylling til under 30kr. og det meste kan du fryse så du ikke skal have det lige efter hinanden.

Så faktisk lige de havde en kylling til 30 kr nede i vores Rema, så tror lige vi suser ned efter en, tak for idé 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.