Nogen der arbejder skiftehold??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
5 svar
3 synes godt om
31. juli 2016

Sujan

Jeg har fået tilbudt og sagt ja til et job her fra d. 1 oktober efter endt uddannelse. Det er skifteholdsarbejde og jeg glæder mig til at prøve det... 

Men nogen der arbejder skiftehold, altså dag, aften og nat, med små børn der vil dele deres erfaringer????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2016

An&Jo

Jeg arbejder skifte hold dog fortrinsvis aften og nat, med få dagvagter.. 

Nu har jeg en kæreste der arbejder 7-16 så her hænger det fint sammen med at han afleverer efter en nattevagt og jeg henter og ved aftenvagter afleverer jeg og han henter..  

Anmeld Citér

31. juli 2016

Sujan

An&Jo skriver:

Jeg arbejder skifte hold dog fortrinsvis aften og nat, med få dagvagter.. 

Nu har jeg en kæreste der arbejder 7-16 så her hænger det fint sammen med at han afleverer efter en nattevagt og jeg henter og ved aftenvagter afleverer jeg og han henter..  

Her vil det være ligeligt aften/dag og hveranden weekend. Og vi vil også fordele som du skriver.

men tænker kan dine børn finde ud af det?? Vi kører meget fast rytme nu. 

Jeg afleverer, far henter. Far har aldrig rigtig haft pigerne alene om aftenen og putning. Så er lidt spændt på hvordan det vil gå...

men tænker der ikke kommer en egentlig rytme da det er meget forskellige hvordan jeg arbejder, så kan være bekymret for om det er for forvirrende for dem. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

An&Jo

Sujan skriver:

Her vil det være ligeligt aften/dag og hveranden weekend. Og vi vil også fordele som du skriver.

men tænker kan dine børn finde ud af det?? Vi kører meget fast rytme nu. 

Jeg afleverer, far henter. Far har aldrig rigtig haft pigerne alene om aftenen og putning. Så er lidt spændt på hvordan det vil gå...

men tænker der ikke kommer en egentlig rytme da det er meget forskellige hvordan jeg arbejder, så kan være bekymret for om det er for forvirrende for dem. 

Jeg har også hver anden weekend..  

der er ikke som sådan en rytme når man arbejder sådan og min søn kan også godt nogengange synes det er træls.. Mens han gik i børnehave havde han altid fri med mig og sådan kompenserede vi for de skiftende tider.. Nu skal han dog i skole og kan ikke sådan lige få fri.. Men så hygger vi ekstra meget i weekenden hvor jeg har fri og han slipper for dus på mine fridag osv.. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

sost

Nu arbejder jeg ikke selv skifteholdarbejde. Kun hver 4 weekend i dagtid.  Men jeg er vokset op med en mor der havde skifte arbejde. Det var virkelig fedt at have alene aftener med min far. Min far var tit på kongres og det var da også ret fedt at have alene tid med min mor samt når min mor havde hverdagsfri. Jeg havde intet problem med det. Sådan var det jo bare. Min mor har aldrig arbejdet juleaften, kun julenat. Men jeg vidste jo at risikoen var der og det havde altså heller ikke været noget problem, hvis hun havde været på arbejde juleaften. Min mor var sygeplejerske og far læge. Jeg tror at det er mere forældrene der har problemer med det end børnene. Børnene finder sig jo bare i det. Det er jo normalen for dem. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Sujan

sost skriver:

Nu arbejder jeg ikke selv skifteholdarbejde. Kun hver 4 weekend i dagtid.  Men jeg er vokset op med en mor der havde skifte arbejde. Det var virkelig fedt at have alene aftener med min far. Min far var tit på kongres og det var da også ret fedt at have alene tid med min mor samt når min mor havde hverdagsfri. Jeg havde intet problem med det. Sådan var det jo bare. Min mor har aldrig arbejdet juleaften, kun julenat. Men jeg vidste jo at risikoen var der og det havde altså heller ikke været noget problem, hvis hun havde været på arbejde juleaften. Min mor var sygeplejerske og far læge. Jeg tror at det er mere forældrene der har problemer med det end børnene. Børnene finder sig jo bare i det. Det er jo normalen for dem. 

Tak for din tilbagemelding. Det er virkelig dejligt at høre. Jeg tror også de vil nyde hverdagsfri og alene afterne med enten mor eller far. Tænker bare om man kan blive forvirret over der ingen rytme er.

nu er mine børn også små. 2 og 4 så jeg kan ikke helt forklarer dem hvordan det hænger sammen. 

Men nu er de 10 timer i institution om dagen og bliver vækket ret tidligt om morgenen. Så jeg tænker at det kun kan blive nemmere. De vil jo kunne holde fri nogle hverdage og sove til de vågner de fleste dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.