Hvad har i, i jeres førstehjælps-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
16 svar
21 synes godt om
31. juli 2016

Troldemommi

Når man har to små krabater i husstanden sker det jo de kommer til skade eller på anden vis har brug for noget medicin, derfor vil jeg nu gerne vide hvad i har derhjemme til hjælp når ulykken rammer.

Jeg her allerede

Forskellige slags plastre

Panodil Junior som flydende og som stikpiller

Lusecreme- 

myggestift

Alnok- Købt da vores datter fik noget udslæt på maven

Benadryl- Købt da vores datter fik en slags allergisk reaktion overfor en Italiensk arum plante, det anbefalede lægevagten

så har vi isposer i fryseren

måske skulle jeg anskaffe en slags bandage?

Hvad har i når ulykken rammer?

Så har jeg også politikens store bog om børnesygdomme og vaccinationer  Den kan jeg ikke undvære

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2016

"Anarkisten"

Troldemommi skriver:

Når man har to små krabater i husstanden sker det jo de kommer til skade eller på anden vis har brug for noget medicin, derfor vil jeg nu gerne vide hvad i har derhjemme til hjælp når ulykken rammer.

Jeg her allerede

Lusecreme- 

myggestift

Benadryl- Købt da vores datter fik en slags allergisk reaktion overfor en Italiensk arum plante, det anbefalede lægevagten

Så har jeg også politikens store bog om børnesygdomme og vaccinationer  Den kan jeg ikke undvære

Vores er lidt som din, Panodil, Benylan (hostestillende), plaster, antihistamin og så har vi saltvandsampuller, Microlax (klysma), pincet, Xylocain til myggestik og en Hyderm til eksem 

Vibhar så også en kasse med Stesolid klysma da vores storedreng fik feberkrampe da han var 14 måneder, men det er ikke just basissortiment 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Troldemommi skriver:

Jeg her allerede

Lusecreme- 

myggestift

Hvad med sårrens (antibakteriel - bruger man stadig jod?), forbindingsbandage og neglebørste fx? Og flåt-pincet, lusekam og sudo-creme.

Anmeld Citér

31. juli 2016

Kattha

PUHK skriver:

Hvad med sårrens (antibakteriel - bruger man stadig jod?), forbindingsbandage og neglebørste fx? Og flåt-pincet, lusekam og sudo-creme.

Jod er man vist gået væk fra. Nu er det mere Klorhexidin. Men der er vist delte meninger om hvor meget man skal bruge det, og i det hele taget andet end vand til at rense sår med. Tror saltvand er godt. Fik selv altid renset sår med sprit da jeg var barn, og det har virket udmærket.

Anmeld Citér

31. juli 2016

Troldemommi

PUHK skriver:

Jod bruger vi ikke, her er vand et kys og et stykke plaster fint når man er faldet og fået en skramme 

vi har en flåt pincet, den er bare i vores kattemappe og derfor havde jeg glemt at nævne den  vi har også en alm. Pincet 

men tror jeg vil anskaffe mig noget bandage 

Anmeld Citér

31. juli 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Årh ja i er da total avanceret��

Her har vi plaster og flåtpincept og nogle gange saltvand. Vh stine

Anmeld Citér

31. juli 2016

Carina:-)

Her ligger der plaster i en skuffe og flydende panodil i skabet og det er det .

Anmeld Citér

31. juli 2016

ann-kristina

Hmmmm. Jeg er læge og det eneste Vi har af førstehjælpskasse er plaster, flåtpincet (mest til katten) og Panodil. Vi har ikke brug for andet.

Anmeld Citér

31. juli 2016

Guldlok88

Plaster og panodil 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Troldemommi

ann-kristina skriver:

Hmmmm. Jeg er læge og det eneste Vi har af førstehjælpskasse er plaster, flåtpincet (mest til katten) og Panodil. Vi har ikke brug for andet.

Hvis du er læge må du jo vide at når man er ved lægen med sit syge barn, så får man nogle gange en recept med derfra....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.