Drikker vanvittigt meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2016

Mo9ca

EBK skriver:

Tak fordi du spørger 

han har det stadig rigtig fint! Vi var retur i går og fik målt blodsukker til 8 før et måltid og 10 efterfølgende. 

Lægen mente ikke, at det var indlæggelseskrævende, så vi har her til morgen været ved egen læge. 

Vores egen læge målte det også, og der lå det på 7. Han synes det var en anelse for højt, men vi skal afvente blodprøverne, for det kan også være stofskiftet, og de vil også gerne lige se på hans hormoner 

Puha, sikke nogle oplevelser din søn og jer skal trækkes igennem, bare på baggrund af et uskyldigt spørgsmål om væskeindtag!

Jeg har en veninde hvis søn har diabetes 1 og det involverede ambulance og blå blink da hans sygdom brød ud. Så det er super godt at høre, at det nok ikke er det din søn har problemer med. 

Håber I snart finder ud af hvad det hele handler om.

Mvh. Monica

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
ESV skriver:

hvor er det godt du får ham grundigt undersøgt om ikke andet har i efter alt det her fået udelukket en masse ting. Og hvis det skulle vise sig at der er noget der er behandlingskrævende så kan i komme igang med det! Rigtig god bedring og held og lykke med alle prøverne håber i får en ordentlig forklaring på din søns store væskebehov. 

Tusind tak! 

Vi er også gået i gang med væskeskema, og uopfordret (altså, vi tilbyder ikke væske. Han efterspørger det), har han drukket 4,2 liter de sidste 24 timer inkl. 0,70L i nat. 

Så der må være et eller andet Spørgsmålet er jo så bare hvad. Jeg føler mig ihverfald tryg ved at lægen er så grundig! 

Anmeld Citér

1. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mo9ca skriver:

Puha, sikke nogle oplevelser din søn og jer skal trækkes igennem, bare på baggrund af et uskyldigt spørgsmål om væskeindtag!

Jeg har en veninde hvis søn har diabetes 1 og det involverede ambulance og blå blink da hans sygdom brød ud. Så det er super godt at høre, at det nok ikke er det din søn har problemer med. 

Håber I snart finder ud af hvad det hele handler om.

Mvh. Monica

Det er nemlig det der virker så underligt! Han er super frisk og har ild i rumpen dagen lang. 

Han har en voldsom uro i kroppen.. Altså arme og ben kører på ham, og han okser rundt dagen lang. 

Så han er ikke syg, som jeg ellers forestillede mig at et barn ville være, hvis der var noget galt.

jeg regnede bare med, at han var så tørstig fordi han løber sådan rundt. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym

EBK skriver:

Tusind tak! 

Vi er også gået i gang med væskeskema, og uopfordret (altså, vi tilbyder ikke væske. Han efterspørger det), har han drukket 4,2 liter de sidste 24 timer inkl. 0,70L i nat. 

Så der må være et eller andet Spørgsmålet er jo så bare hvad. Jeg føler mig ihverfald tryg ved at lægen er så grundig! 

Det var alligevel meget væske 

Godt din dreng bliver undersøgt grundigt

Anmeld Citér

1. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det var alligevel meget væske 

Godt din dreng bliver undersøgt grundigt

Ja, føler mig jo lidt dum, når jeg ikke har tænkt over det før 

Anmeld Citér

1. august 2016

ESV

EBK skriver:

Tusind tak! 

Det er godt nok også virkelig meget væske en gennemsnits voksen drikker mellem 2-2,5 l dagligt. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Klumpe-dumpe

EBK skriver:

Ja, føler mig jo lidt dum, når jeg ikke har tænkt over det før 

Godt du føler I er i trygge hænder. -Og du skal bestemt ikke føle dig dum over ikke at ha tænkt på det. Du spurgte jo herinde og reagerede på at folk råbte vagt i gevær! 

Men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge dig, om lægerne ikke har sagt, at I skal holde igen, med at give ham alt det væske? 

Hvordan har han det nu? 

Anmeld Citér

2. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Klumpe-dumpe skriver:

Godt du føler I er i trygge hænder. -Og du skal bestemt ikke føle dig dum over ikke at ha tænkt på det. Du spurgte jo herinde og reagerede på at folk råbte vagt i gevær! 

Men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge dig, om lægerne ikke har sagt, at I skal holde igen, med at give ham alt det væske? 

Hvordan har han det nu? 

Nej, det er vi ikke blevet instrueret i. Vi skal bare ikke tilbyde ham det overhovedet. Der står heller ikke drikkevarer fremme herhjemme nu, for jeg er begyndt at overveje om det bare kan skyldes dårlige vaner, så vi giver kun vand nu. Hverken juice eller saft kommer frem på bordet, uanset hvor meget han beder om det. 

Men han drikker stadig rigtig meget! 3,8L i dag inkl. 0,5L til natten. 

Han har det stadig super fint! Det har han hele tiden haft, omend han er meget sur over at blive prikket i fingeren. Blodsukkeret lå på 7 i formiddags, så det var helt OK ifølge lægen.

Anmeld Citér

2. august 2016

Abracadabra

Klumpe-dumpe skriver:

Hvordan har han det nu? 

Det er en potentielt set meget dårlig ide at begrænse væskeindtaget, hvis han fx har diabetes insipidus. 

Anmeld Citér

2. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

Det er en potentielt set meget dårlig ide at begrænse væskeindtaget, hvis han fx har diabetes insipidus. 

Hvad betyder det sidste du skriver på almindeligt dansk? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.