Ung og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Jeg er en ung kvinde på 19, og jeg står i den situation at jeg måske kan være gravid. Min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex i min forrige cyklus, hvor at han kom i mig to dage inden min frugtbare periode. min efterfølgende menstruation var kortere end normalt og keg blødte ikke nær så meget som jeg normalt gør. 

Da jeg var hos ham sidste gang havde vi sex, men da den app jeg bruger til at holde styr på min cyklus var forkert på den, fandt keg først senere ud af at han kom i mig (kondomet sprang) imens jeg tilsyneladende var frugtbar. 

Hvor reel er chancen for at jeg kan være gravid ud fra de her to tilfælde? 

Både min kæreste og jeg er i uddannelse, og vil gerne have børn, men vil helst vente til vi har en bedre økonomi og helst også har afsluttet vores uddannelser. Som sagt er jeg 19, og min kæreste er 22. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er en ung kvinde på 19, og jeg står i den situation at jeg måske kan være gravid. Min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex i min forrige cyklus, hvor at han kom i mig to dage inden min frugtbare periode. min efterfølgende menstruation var kortere end normalt og keg blødte ikke nær så meget som jeg normalt gør. 

Da jeg var hos ham sidste gang havde vi sex, men da den app jeg bruger til at holde styr på min cyklus var forkert på den, fandt keg først senere ud af at han kom i mig (kondomet sprang) imens jeg tilsyneladende var frugtbar. 

Både min kæreste og jeg er i uddannelse, og vil gerne have børn, men vil helst vente til vi har en bedre økonomi og helst også har afsluttet vores uddannelser. Som sagt er jeg 19, og min kæreste er 22. 

Må jeg være lidt nysgerrig og spørge hvordan det kan være at du holder styr på dine cykluser og frugtbare perioder når I ikke prøver at blive gravide?

Anmeld Citér

29. juli 2016

den glade

jeg vil sige at sandsynligheden for det ikke er ret stor.. er selv kun 19 år gammel og har også en app der holder styr på ægløsning frugtbarhed osv. mig og min kæreste havde sex helt ubeskyttet næsten hverdag i min frugtbare periode (også før vi startede med at prøve) og der gik ca. 10 cykluser på den måde før jeg stod og var gravid. så tror ikke du skal gå og frygte det men bare være opmærksom på det og tage en test når tid er 

du får lige et med på vejen 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Må jeg være lidt nysgerrig og spørge hvordan det kan være at du holder styr på dine cykluser og frugtbare perioder når I ikke prøver at blive gravide?

det er helt okay. 

Jeg holder øje fordi at jeg har en mindre allergisk reaktion på en stor mængde præcentionsformer som f.eks. p-piller. Samtidigt har keg diabetes, og har førhen været meget uregelmæssig, så jeg har det bare bedre når jeg kan tracke den. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Hvad hedder den App? 

Anmeld Citér

30. juli 2016

sne190810

Aisha skriver:

Hvad hedder den App? 

Uden at vide om det er den samme, tillader jeg mig at komme med et bud nemlig Clue. 

Det er en ret nem og brugervenlig app til "håndtering" af sine cyklusser m.m. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Uden at vide om det er den samme, tillader jeg mig at komme med et bud nemlig Clue. 

Det er en ret nem og brugervenlig app til "håndtering" af sine cyklusser m.m. 

Det er Clue som jeg bruger ja. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Marts17

Jeg vil anbefale dig at teste når du kan. 

Her stoppede jeg med p-piller 01. Juni og 01. Juli stod jeg med en positiv test. Det var resultatet af sex en enkelt gang uden kondom  lige op til ægløsning, så det kan godt ske  

Anmeld Citér

30. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

det er helt okay. 

Jeg holder øje fordi at jeg har en mindre allergisk reaktion på en stor mængde præcentionsformer som f.eks. p-piller. Samtidigt har keg diabetes, og har førhen været meget uregelmæssig, så jeg har det bare bedre når jeg kan tracke den. 

Det må da være irriterende.. Men du kan vel sagtens være gravid, nogle prøver i lang tid i frugtbare perioder, for andre er det nok med en enkel gang når man mindst forventer det, uanset hvornår i ens cyklus man har samleje, især hvis den varierer. Håber på det bedste for jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.