CC79 skriver:
Ja er egentlig nysgerrig på at høre om erfaringer fra andre over 35 år der har været gravide og som også har fået børn inden de fyldte 35. Oplevede I graviditet og fødsel anderledes, var der komplikationer mv. Syns man ka læse sig til at det hele bliver meget risikobetonet når man runder de 35 år. Selv fylder jeg 37 om 4 mdr. og er ret nygravid. Har tre børn i forvejen, den yngste fik jeg som 33-årig og vil rigtig gerne nå at få et sidste barn inden man rammer den rigtige kritiske zone fra 40-års alderen. Så ja er nysgerrig på om det også opleves meget anderledes. Er også meget bekymret for abortriskoen som jo er forhøjet samt kromosomfejl, så vil gerne høre jeres erfaringer.
Hejsa
Jeg er 39 1/2 år når min datter kommer til verden om knap 4 uger.
I forvejen har jeg en pige på knap 17 og en pige på knap 9
Denne graviditet har fysisk været den klart nemmeste, men psykisk klart hårdere end de 2 andre.
Førstegang var jeg 22 år og tænkte slet ikke i risikofaktorer.
Anden gang 30 og kunne godt mærke jeg var mere opmærksom på diverse symptomer.
Her 3. gang er jeg SÅ bekymret for dødfødsel, selv at dø, at lillesøster fejler noget, mangler legemsdele, dør vuggedød og om jeg overhovedet kan være mor for så lille et barn igen, har jeg overskuddet osv.
Mit tal ved NF var vist 1:1950, så det var noget lavere end de foregående gange, men ikke alarmerende lavt.
Anmeld
Citér