pligter og lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
10 svar
7 synes godt om
28. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Mine drenge er lige nu bidt af pokemon kort. Og vi vil ikke bare forære dem kort.

Så vi taler nu om at lave nogle faste pligter de skal hjælpe med i huset. Sådan en form for skema hvor de kan se fx at mandag skal de give hunden rent vand.

De er rigtig gode til at hjælpe og hjælper gerne hvis vi spørger om de vil. Men tænker mere i at de har 1-2 små ting de skal hver dag for så at tjæne lommepenge.

Hvad har jeres børn af pligter og hvad tjæner de af lommepenge om ugen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Min datter er endnu for lille til at have pligter herhjemme - men når tiden kommer, vil hun blive bedt om at hjælpe til. Ikke for at tjene lommepenge, men fordi jeg gerne vil lære hende at vi hjælpes ad som familie, med at få det hele til at fungere. De to ting har med andre ord ikke rigtig noget med hinanden at gøre hos mig...

Anmeld Citér

28. juli 2016

Carina:-)

Mine har ikke faste pligter men skal hjælpe til med f.eks at tømme opvasker rydde op dække bord underholde lillebror hænge vasketøj op Osv 

Kender flere der bruger skema og så udløser f.eks at dække bord 2 kr og så tælles der sammen en gang i ugen.

Anmeld Citér

28. juli 2016

hannetheis

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Min datter er endnu for lille til at have pligter herhjemme - men når tiden kommer, vil hun blive bedt om at hjælpe til. Ikke for at tjene lommepenge, men fordi jeg gerne vil lære hende at vi hjælpes ad som familie, med at få det hele til at fungere. De to ting har med andre ord ikke rigtig noget med hinanden at gøre hos mig...

De hjælper også hjemme med forskellige ting men ikke noget de som sådan får noget for.

Og de vil gerne have penge til pokemon kort. Og syntes ikke bare de skal have hvergang. For en pakke med 6-7 kort koster ca 50 kr. Og det bliver jo hurtigt til mange penge.

Derfor ved at have 1-2 faste opgaver kunne du jo tjæne lidt ved det.

Anmeld Citér

28. juli 2016

xStinepigen

Sådan noget som at gøre rent på værelset, rydde bord, dække bord tømme opvasker osv ellee hjælpe til med det, det også godt at lære at man bliver belønney for at hjælpe til  

Anmeld Citér

28. juli 2016

Augustmama

Hvor gamle er de?  

Anmeld Citér

28. juli 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter på snart 9 får 100 kr om måneden også tømmer hun opvaskemaskin, hjælper med at støvsuge, hænge vasketøj op, dække bord mm

Anmeld Citér

28. juli 2016

hannetheis

Augustmama skriver:

Hvor gamle er de?  

De er 5 og 8.

Anmeld Citér

28. juli 2016

sne190810

Herhjemme snakker vi også lommepenge (mest fordi vores er ret fanget af det, og syntes det er lidt sejt at have/tjene sine egne penge) og så også fordi vi som forældre gerne vil lære dem netop med at spare op, arbejde for pengene, lære at de ikke bare hænger på træerne og man bare får får får osv. Nogle gode grundværdier ift som de forhåbentlig kan tage med og bruge senere i livet. 

De er hhv 6 og 7 år herhjemme. Vi havde tænkt på ca. 10 kr om ugen .. 

Men umiddelbart så er de allerede søde nu til at hjælpe med at tømme opvasker, dække bord og tage af bordet samt, tømme madkasse og drikkedunk hver dag efter skole m.m. Det er også noget vi egentlig forventer at de gør, uden der er forventninger om penge fra deres side af. 

Så vi har snakket om, at det som skulle give dem lidt penge i kassen, ville være ting såsom sørge for deres senge er redt, hjælpe mig med at gøre lejligheden ren (de syntes feks det er VILDT fedt at vaske gulv samt tørre støv af .... Spørg mig ik' hvorfor ��), lægge tøj sammen med en af os voksne i en hyggestund. De er for små til at gå ned med skrald, for døren ned til vores skralderum i gården, kan godt være ret tung - og så kan de vidst heller ikke rigtig nå op i affaldsvognene så godt endnu. 

Vi rydder næsten altid op sammen, både på fællesarealerne i lejligheden samt på deres legeværelse og soveværelse.. For det kan de sgutte ikke helt finde ud af alene endnu. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

loop

hannetheis skriver:

Mine drenge er lige nu bidt af pokemon kort. Og vi vil ikke bare forære dem kort.

Så vi taler nu om at lave nogle faste pligter de skal hjælpe med i huset. Sådan en form for skema hvor de kan se fx at mandag skal de give hunden rent vand.

De er rigtig gode til at hjælpe og hjælper gerne hvis vi spørger om de vil. Men tænker mere i at de har 1-2 små ting de skal hver dag for så at tjæne lommepenge.

Hvad har jeres børn af pligter og hvad tjæner de af lommepenge om ugen

Den gang der var de der disneykort man kunne samle, der samlede min datter flasker og købte kort for pengene. Nu er pokémonkort dyrere, men så kunne i måske aftale at når de har samlet 10 flasker hver, betaler du resten. I kan gå på samletur sammen, og få hygge ud af det

Mine børn har altid fået lommepenge, men pengene hænger ikke sammen med udførte opgaver. Man hjælpes ad uden at få penge for det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.