Hvor langt er jeg henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

230 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2016

Elli

Kære alle, 

Jeg har testet positiv, hvilket jeg er lykkelig for. Jeg står dog i den situation, at jeg kun nåede at få menstruation en gang efter jeg stoppede med at tage p-piller (den kom ca. 4 uger efter at jeg holdt med pillerne) inden jeg testede positiv. 

Derfor ved jeg ikke, hvor lang min cyklus er med sikkerhed - kan jeg regne med, at den er ca. 28 dage? 

Grunden til at jeg spørger er, at jeg kan se på terminsberegneren, at det gør en forskel, hvor lang ens cyklus er. 

Håber I forstår  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Tiggi

Tillykke

Som jeg forstår det du skriver er det 28 dage siden du havde mens da du testede positivt

Så vil du være 4+, og ja der kan være usikkerheder, men man siger jo igennemsnit at en cyklus er 28 dage lang, og om din så egentlig er 27 eller 31 får du jo rettet til når du kommer til nakkefoldsscaning, og har jo ikke rigtig nogen betydning når vi snakker så få dage Din læge vil jo også prøve at beregne det når du har første lægebesøg .

Anmeld Citér

28. juli 2016

Elli

Tak for dit svar og tak for lykønskning

Min første dag for sidste mens var 10. juni, derfor er jeg i princippet gået mere end 4 uger "over". 

Er glad for at høre at det ikke betyder det store med de par dages forskel på cyklus. Frygtede bare om min læge ville sige, at jeg ikke er langt nok henne, når jeg skal ringe til hende i næste uge

Anmeld Citér

28. juli 2016

Tiggi

Elli skriver:

Tak for dit svar og tak for lykønskning

Min første dag for sidste mens var 10. juni, derfor er jeg i princippet gået mere end 4 uger "over". 

Er glad for at høre at det ikke betyder det store med de par dages forskel på cyklus. Frygtede bare om min læge ville sige, at jeg ikke er langt nok henne, når jeg skal ringe til hende i næste uge

Du ringer jo bare til lægen og siger du lige er stoppet på p-piller og derfor ikke er helt sikker på din cyklus, men at sidste mens var 10. juni og så hvornår du testede positivt. Enten regner lægen det bare nogenlunde ud, laver undersøgelser på dig for at se hvor langt du er henne eller sender dig til en scanning for at bedømme det

Mit eget første lægebesøg var rent snakke snakke.

- Sygdomshistorie fra mig og mandens familie

- Vægt

- Ønsket fødested 

- beregning af termin - Lægen regnede til 25. februar, jeg havde fået 24. februar og Nakkefoldsscanning sagde 25. februar, hvor hun så kom ud d. 22. februar. 

osv osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.