Smilet:) skriver:
Hej, jeg tænkte om nogen evt kunne hjælpe mig
min kæreste og jeg prøver at få et barn men jeg er blevet træt af at lave ingenting så jeg vil starte på uddanelse men da den uddanelse jeg vil have er med et grundforløb som tager ca 6mdr hvor man skal have su og efter de 6mdr skal man ha elevløn men hvordan fungere det vis man er blevet gravid imellemtiden inden man skal have elevløn? Er der overhoved nogen der vil have en som elev vis man er gravid og vis ikk hvad skal man så gøre fortsætter man så bare på su? 
Jeg tænker at hvis du bliver gravid med det samme (altså sådan ca nu) så er du 5/6 mdr henne når du skal i praktik. Tænker det bliver lidt svært så at finde en elevplads.
Læste at det er soso udd, og at kommunen finder elevplads, men hvis der er rift om pladserne og valget står mellem dig og en ikke-gravid, så vælger de nok den der ikke er gravid.
Desuden kan du som offenlig ansat gå fra 8 uger for termin og så kan du måske kun være i praktik i 1 måned, hvis vi antager at du bliver gravid med det samme.
Jeg ville nok anbefale at du venter til du har en praktikplads med at blive gravid eller forsætter med det arbejde du har nu og får børn.
Anmeld
Citér