Uddanelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
8 svar
4 synes godt om
27. juli 2016

Smilet:)

Hej, jeg tænkte om nogen evt kunne hjælpe mig  min kæreste og jeg prøver at få et barn men jeg er blevet træt af at lave ingenting så jeg vil starte på uddanelse men da den uddanelse jeg vil have er med et grundforløb som tager ca 6mdr hvor man skal have su og efter de 6mdr skal man ha elevløn men hvordan fungere det vis man er blevet gravid imellemtiden inden man skal have elevløn? Er der overhoved nogen der vil have en som elev vis man er gravid og vis ikk hvad skal man så gøre fortsætter man så bare på su? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Tiggi

Det kommer vidst an på hvilken uddannelse, og om man kan få skolepraktik :-)

Anmeld Citér

28. juli 2016

Kattha

Smilet:) skriver:

Hej, jeg tænkte om nogen evt kunne hjælpe mig  min kæreste og jeg prøver at få et barn men jeg er blevet træt af at lave ingenting så jeg vil starte på uddanelse men da den uddanelse jeg vil have er med et grundforløb som tager ca 6mdr hvor man skal have su og efter de 6mdr skal man ha elevløn men hvordan fungere det vis man er blevet gravid imellemtiden inden man skal have elevløn? Er der overhoved nogen der vil have en som elev vis man er gravid og vis ikk hvad skal man så gøre fortsætter man så bare på su? 

Er sikker på det er sådan noget man kan spørge studievejledning på uddannelsesstedet om.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Tiggi skriver:

Det kommer vidst an på hvilken uddannelse, og om man kan få skolepraktik :-)

Det er sosu uddannelsen hvor kommunen finder elev pladser til en  

Anmeld Citér

28. juli 2016

Liv_86

Jeg tænker at hvis du bliver gravid med det samme (altså sådan ca nu) så er du 5/6 mdr henne når du skal i praktik. Tænker det bliver lidt svært så at finde en elevplads. 

Læste at det er soso udd, og at kommunen finder elevplads, men hvis der er rift om pladserne og valget står mellem dig og en ikke-gravid, så vælger de nok den der ikke er gravid. 

Desuden kan du som offenlig ansat gå fra 8 uger for termin og så kan du måske kun være i praktik i 1 måned, hvis vi antager at du bliver gravid med det samme. 

Jeg ville nok anbefale at du venter til du har en praktikplads med at blive gravid eller forsætter med det arbejde du har nu og får børn. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Rockertand

Nu kan jeg læse, at du har flere udfordringer at slås med, så hvis du vil investere i din/jeres fremtid, så ville jeg prioritere en uddannelse og job over babyprojektet lige nu.

Forstår godt ønsket om børn, men det bliver ikke nemmere at komme til det sted i livet, hvor man er uafhængig af offentlig forsørgelse og med stolthed kan klare sig selv, hvis man vil nyde før man yder.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Liv_86 skriver:

Jeg tænker at hvis du bliver gravid med det samme (altså sådan ca nu) så er du 5/6 mdr henne når du skal i praktik. Tænker det bliver lidt svært så at finde en elevplads. 

Læste at det er soso udd, og at kommunen finder elevplads, men hvis der er rift om pladserne og valget står mellem dig og en ikke-gravid, så vælger de nok den der ikke er gravid. 

Desuden kan du som offenlig ansat gå fra 8 uger for termin og så kan du måske kun være i praktik i 1 måned, hvis vi antager at du bliver gravid med det samme. 

Jeg ville nok anbefale at du venter til du har en praktikplads med at blive gravid eller forsætter med det arbejde du har nu og får børn. 

Lige nu er jeg bare på kontanthjælp og er virkelig træt af det, så ville enlig gerne igang med noget og vi hade først snakket om projekt baby i slutningen af året  

Anmeld Citér

28. juli 2016

Liv_86

Lige nu er jeg bare på kontanthjælp og er virkelig træt af det, så ville enlig gerne igang med noget og vi hade først snakket om projekt baby i slutningen af året  

Så ville jeg nok begynde på uddannelse og vente lidt med baby. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

miniRTLL

Det er der vist meget stor forskel på alt efter hvad det er for en uddannelse. Er det f.eks. SSH uddannelsen ved jeg af erfaring at Esbjerg kommune er ret ligeglade, en fra mit grundforløb startede selvom hun allerede skulle på barsel 14 dage efter vi startede på hovedforløbet  

og samtidig afhænger det jo også af hvor langt henne du er når grundforløbet stopper, der er jo mulighed for 12 ekstra SU klip så du kan holde 1 års barsel på SU (mener også det gælder ved ungdomsuddannelserne) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.