Er det for sent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe skal vi kæmpe?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

775 visninger
10 svar
2 synes godt om
27. juli 2016

Anonym trådstarter

Vi har to børn. En pige på knap 6 år og en dreng på 3 år. Vi har det sidste års tid forsøgt at lave barn nr. 3, men der sker bare ingenting Nu er vi begyndt at blive helt i tvivl - med de to første blev vi gravide med det samme, men denne gang er det bare så svært. 

hvornår synes I, at man bør indstille kampen om barn nr. 3? Jeg tænker en del over det og vi er jo begge enige om, at vi har en skøn lille familie. Vi har bare plads og overskud til én mere. Synes bare at det fylder ret meget for os! Hvad skal vi gøre? Kæmpe videre eller være lykkelige for den familie vi allerede har?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Vi har to børn. En pige på knap 6 år og en dreng på 3 år. Vi har det sidste års tid forsøgt at lave barn nr. 3, men der sker bare ingenting Nu er vi begyndt at blive helt i tvivl - med de to første blev vi gravide med det samme, men denne gang er det bare så svært. 

hvornår synes I, at man bør indstille kampen om barn nr. 3? Jeg tænker en del over det og vi er jo begge enige om, at vi har en skøn lille familie. Vi har bare plads og overskud til én mere. Synes bare at det fylder ret meget for os! Hvad skal vi gøre? Kæmpe videre eller være lykkelige for den familie vi allerede har?

Synes den er svær at give et svar på. Afhænger af om i er indstillet på selv at skal betale for nr. 3, vil i ku gennemgå den kamp og samtidig være der 100% for de to børn i har? Hvor gamle i er? Mm. 

Hvis i selv synes at det er virkelig det i vil, så ville jeg nok prøve 1 års tid mere og se om ikke det ku lykkedes på egen hånd. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Kløver

Jeg synes det er et spørgsmål som afhænger af meget. Har i råd og overskud til behandling kan i sagtens gå den vej. Er det iui er det gratis på nær medicinen 

synes i da skal blive ved så længe i føler det giver mening. Det er kun jer der ved hvornår i bør stoppe  

krydser fingre for at det snart lykkedes 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Synes den er svær at give et svar på. Afhænger af om i er indstillet på selv at skal betale for nr. 3, vil i ku gennemgå den kamp og samtidig være der 100% for de to børn i har? Hvor gamle i er? Mm. 

Hvis i selv synes at det er virkelig det i vil, så ville jeg nok prøve 1 års tid mere og se om ikke det ku lykkedes på egen hånd. 

Vi er begge omkring de 30, så der er ikke stress på i den forstand. Vi tvivler selv på, om et behandlingsforløb ville være det værd - når vi nu egentlig er ret glade for det vi har

Anmeld Citér

27. juli 2016

esioul

Årgangs Mor skriver:

Jeg synes det er et spørgsmål som afhænger af meget. Har i råd og overskud til behandling kan i sagtens gå den vej. Er det iui er det gratis på nær medicinen 

synes i da skal blive ved så længe i føler det giver mening. Det er kun jer der ved hvornår i bør stoppe  

krydser fingre for at det snart lykkedes 

Iui er ikke gratis mere. Der blev lavet nye regler i november

Anmeld Citér

27. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Vi er begge omkring de 30, så der er ikke stress på i den forstand. Vi tvivler selv på, om et behandlingsforløb ville være det værd - når vi nu egentlig er ret glade for det vi har

Så ville jeg ta det må ro og se om ikke det lykkedes .. Gør det ikke, jamen så vær glad for det i har  

Anmeld Citér

27. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg har stemt "stop med at prøv og nyd de to børn i har" men ikke i den forstand at i ille skal have flere. Men mere ment sådan at i skal nyde de to i har og slappe af og kommer den så kommer den. Om er års tid hvis intet er sket så søg læge. 

Men lad være at prøv intensivt med ÆL teste osv. 

Blev vidst lidt kringlet. Men håber det gav mening :-)

Anmeld Citér

27. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Svaret andet. En blanding imellem 2 og 4. Nyd de I har men lad være med hverken at beskytte jer eller tænke projekt baby. Måske der så sker noget 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Kløver

esioul skriver:

Iui er ikke gratis mere. Der blev lavet nye regler i november

Okay det vidste jeg ikke  

Anmeld Citér

27. juli 2016

nielsen80

Jeg har svaret "andet"

Er nok selv lidt informations freak, så i jeres tilfælde ville jeg nok søge læge med henblik på en snak om, hvad der kunne være i vejen. Altså en udredning men ikke nødvendigvis behandling efterfølgende.

Det kan jo være, at du har en cyste, en blokering i æggeledere eller lign. som hindrer graviditet. Og det er jo noget man kan "fikse" hurtig og nemt.

Hvis man ikke finder noget i en udredning, eller det man finder er så grelt, at det kræver reagensglasbehandling, så ville jeg bare forsætte uden prævention og være lykkelig for de to, jeg fik. Jeg ville aldrig gå igennem hård behandling med to børn, slet ikke hvis man er relativ tilfreds med det man har. Det er behandling simpelthen for hårdt til( har lige været der med et barn, og på trods af jeg er lykkelig for at kunne give min datter en søster, så har det sidste år bestemt haft omkostninger)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.