Skal jeg melde ham???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Vi står i den trælse situation at et familiemedlem (fra min mands side) har et så dårligt syn, at han knapt nok kan gå. Hele hans krop er påvirket af det, da han bliver helt stiv i kroppen, når han går (nok fordi han er bange for at falde). Han er 65 år gammel. 

Problemet er, at han ikke vil indrømme at han ser dårligt og fortsat kører bil en gang imellem. 

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Jeg er så bange for at han kommer til at køre et eller andet barn ned eller lign 

Hele hans familie har prøvet i flere år at tale med ham, men det nytter ikke noget, da han ifølge ham selv ikke har et problem. Da han var til sidste synsprøve, sagde øjenlægen at hans syn langsomt bliver værre og værre, men intet om at han ikke må køre bil. Er det ikke en læges ansvar at reagere, når synet er så dårligt? Manden så ikke en gang øjenlægens hånd, da han rakte den ud til ham for at hilse 

Han har også været indblandet i en bilulykke (og flere andre tilfælde) og selvfølgelig var det de andre der var skyld i det. Da der ingen vidner var, fik han skylden for det og måtte betale en bøde. Men ingen tjekkede hans syn????

Hvad kan jeg gøre? Kan jeg melde ham? Og hvem melder man sådan noget til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Hej 

Vi står i den trælse situation at et familiemedlem (fra min mands side) har et så dårligt syn, at han knapt nok kan gå. Hele hans krop er påvirket af det, da han bliver helt stiv i kroppen, når han går (nok fordi han er bange for at falde). Han er 65 år gammel. 

Problemet er, at han ikke vil indrømme at han ser dårligt og fortsat kører bil en gang imellem. 

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Jeg er så bange for at han kommer til at køre et eller andet barn ned eller lign 

Hele hans familie har prøvet i flere år at tale med ham, men det nytter ikke noget, da han ifølge ham selv ikke har et problem. Da han var til sidste synsprøve, sagde øjenlægen at hans syn langsomt bliver værre og værre, men intet om at han ikke må køre bil. Er det ikke en læges ansvar at reagere, når synet er så dårligt? Manden så ikke en gang øjenlægens hånd, da han rakte den ud til ham for at hilse 

Han har også været indblandet i en bilulykke (og flere andre tilfælde) og selvfølgelig var det de andre der var skyld i det. Da der ingen vidner var, fik han skylden for det og måtte betale en bøde. Men ingen tjekkede hans syn????

Hvis I kender øjenlægens navn ville jeg kontakte ham og drøfte problemet. Hvordan ved I at han ikke så hånden..? Var I med..?

Jeg ville sige til den med svagt syn, at der er et problem og kræver at han igen kontakter øjenlægen. .. I yderste tilfælde tal med politiet.

det lyder lige så farligt som alkohol kørsel. I skal reagere. Få øjenlægen og evt politiet ind over.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Hvorfor var han til øjenlæge? Det er egen læge, der tester.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Hvis du har dårligt syn går du jo til øjenlæge løbende og du bliver jo først tjekket  i forhold til kørekort når du bliver 70

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Du skal først ringe til politiet og fortælle hele situationen, så kan de se i deres arkiv hvad der ligger af ting på ham. 

Fortæl at du er meget bange for at han kommer til at kører uskyldige mennesker/børn ned. 

Og spørg om hjælp til, om hvordan du ellers skal Gøre i denne sag, så det kan blive stoppet inden der sker en ulykke mod uskyldige.

så skynd dig at få ringet nu, i morgen kan der være sket andre noget.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvis I kender øjenlægens navn ville jeg kontakte ham og drøfte problemet. Hvordan ved I at han ikke så hånden..? Var I med..?

Jeg ville sige til den med svagt syn, at der er et problem og kræver at han igen kontakter øjenlægen. .. I yderste tilfælde tal med politiet.

det lyder lige så farligt som alkohol kørsel. I skal reagere. Få øjenlægen og evt politiet ind over.

Ja, min mand var med og så det. Og det er et generelt problem at han aldrig ser når nogen rækker hånden til ham 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var ikke ifm. kørekortet men en rutineundersøgelse hos øjenlægen pga. Grå og grøn stær. Han bliver tjekket jævnligt og får øjendråber. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal først ringe til politiet og fortælle hele situationen, så kan de se i deres arkiv hvad der ligger af ting på ham. 

Fortæl at du er meget bange for at han kommer til at kører uskyldige mennesker/børn ned. 

Og spørg om hjælp til, om hvordan du ellers skal Gøre i denne sag, så det kan blive stoppet inden der sker en ulykke mod uskyldige.

så skynd dig at få ringet nu, i morgen kan der være sket andre noget.

Tak for dit råd. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Babilooo

har i fået ringet..?

Anmeld Citér

29. juli 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hej 

Politiet vil med stor sandsynlighed bede familien om at sørge for han ikke kører bil mere.

min mands onkel blev ringet op af politiet og fik at vide at han skulle sørge for at hans far ikke kører bil mere da han havde kørt ind i en. 

så de tager i hvert fald ikke ansvar for det. Det er familiens eget ansvar. Og det er bare ikke en nem opgave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.