Hej
Vi står i den trælse situation at et familiemedlem (fra min mands side) har et så dårligt syn, at han knapt nok kan gå. Hele hans krop er påvirket af det, da han bliver helt stiv i kroppen, når han går (nok fordi han er bange for at falde). Han er 65 år gammel.
Problemet er, at han ikke vil indrømme at han ser dårligt og fortsat kører bil en gang imellem.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Jeg er så bange for at han kommer til at køre et eller andet barn ned eller lign 
Hele hans familie har prøvet i flere år at tale med ham, men det nytter ikke noget, da han ifølge ham selv ikke har et problem. Da han var til sidste synsprøve, sagde øjenlægen at hans syn langsomt bliver værre og værre, men intet om at han ikke må køre bil. Er det ikke en læges ansvar at reagere, når synet er så dårligt? Manden så ikke en gang øjenlægens hånd, da han rakte den ud til ham for at hilse 
Han har også været indblandet i en bilulykke (og flere andre tilfælde) og selvfølgelig var det de andre der var skyld i det. Da der ingen vidner var, fik han skylden for det og måtte betale en bøde. Men ingen tjekkede hans syn????
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg melde ham? Og hvem melder man sådan noget til?
Anmeld
Citér