Min kæreste gennem fem år er aseksuel. Da jeg gik ind i forholdet vidste vi ikke, at det var sådan landet var men vi har undervejs sammen fundet ud af, at det er det han er.
Jeg har et 'almindeligt' behov imens min mand intet har.
Det påvirker mig dybt af flere årsager:
1. Han vil aldrig få lyst til mig, da han har slet ikke lyst til sex
2. Sådan her vil vores 'sexliv' altid være, aseksualitet kan ikke kureres og er selvfølgelig ikke nogen sygdom. Den kan dog være hård for specielt den anden at leve med..
3. Før vi mødtes sprudlede jeg og følte mig attråværdig. Idag har jeg stadig mit gode selvværd, men føler mig alligevel uattraktiv og mindre kvindelig
4. Vi er et stærkt kommunikativt par, men jeg føler ikke vi kan snakke os ud af problemet
5. Vi har et lille barn sammen. Jeg blev gravid på min fødselsdag og dermed ved et 'kompromis'
6. Vi har ikke haft sex i to år
Puh jeg synes det er en hård pille at sluge. Min mand er glad for at være aseksuel og som sagt er der ikke en behandling til det fx ved terapi.
Åh altså.. Jeg ved ikke om jeg kan fortsætte med at leve i det for vi holder oprigtigt så meget af hinanden og vores familie, måske er der nogen derude med erfaringer de vil dele eller et godt råd med på vejen?
Tak fordi du læste med
Anmeld
Citér