Av mit øre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
3 svar
8 synes godt om
24. juli 2016

"Anarkisten"

Storebror på 6 har haft en meget urolig nat. Han begyndte at græde ved 22-tiden og sov faktisk først, sådan rigtigt, igen kl. 02.00. Han drømte og blev ved med at "gnubbe" det venstre øre og jeg kunne høre at det var vådt. Efter 4.gang jeg var inde hos ham fik han en Panodil og jeg prøvede at rense hans øre for vand. Her til morgen var der så blod i øret, så kan da egentlig godt forstå han har sovet så dårlig. 

Vagtlægen mente det var en mellemørebetændelse, hvor trommehinden er springet og han har helbredt sig selv. Han ville ikke se ham og det accepterede jeg. Syntes dog det er lidt træls ikke at vide om det rent faktisk ér en sprunget trommehinde. Det bliver ved med at flyde og overvejer at ringe igen. 

Hvad tænker i? Skal jeg vente og kontakte egen læge i morgen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2016

GrønStjerne

Ej, jeg ville godt nok ringe igen og få ham set på..  For at sikre at det er det, og at han ikke skal have behandling af en art.

Anmeld Citér

24. juli 2016

Berta

"Anarkisten" skriver:

Storebror på 6 har haft en meget urolig nat. Han begyndte at græde ved 22-tiden og sov faktisk først, sådan rigtigt, igen kl. 02.00. Han drømte og blev ved med at "gnubbe" det venstre øre og jeg kunne høre at det var vådt. Efter 4.gang jeg var inde hos ham fik han en Panodil og jeg prøvede at rense hans øre for vand. Her til morgen var der så blod i øret, så kan da egentlig godt forstå han har sovet så dårlig. 

Vagtlægen mente det var en mellemørebetændelse, hvor trommehinden er springet og han har helbredt sig selv. Han ville ikke se ham og det accepterede jeg. Syntes dog det er lidt træls ikke at vide om det rent faktisk ér en sprunget trommehinde. Det bliver ved med at flyde og overvejer at ringe igen. 

Hvad vil du gerne have at vagtlægen skal gøre i dag? Er det nødvendigt med behandling til din søn nu? Ellers kan du fint vente til i morgen. 

Når han er så stor og hvis ikke han har voldsomt ondt eller høj feber så tænker jeg det kan vente til jeres egen læge åbner i morgen. Og hvis han er frisk og uden smerter igen er det vel bare at vente til det holder op med at flyde. Og fortsætter øret med at flyde i lang tid skal I nok forbi en ørelæge. 

God bedring med ham. 

Berta

Anmeld Citér

24. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
"Anarkisten" skriver:

Hvis det bløder er trommehinden sprunget. Og så kan vagtlægen eller egen læge ikke gøre noget.

Nu har jeg 3 ørebørn og øret må flyde i op til 5 dage så skal en læge lige se det hvis det forsætter. 

Men som ofte går der ikke mere end 2-3dage så stopper det. Og den trykken på øret som sad er væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.