Gravid - lægen har ferielukket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
9 svar
4 synes godt om
24. juli 2016

nami

Hej alle i dejlige mennesker! 

Jeg er helt ny herinde og har oprettet en bruger for nogle dage siden, da jeg fandt ud af at jeg er gravid, i håb om at kunne få lidt vejledning.

Jeg tog første test dagen efter udebleven menstruation (d. 21-07-16) og fik to streger, dog var test stregen meget svag.

Derfor har jeg nu testet igen idag, hvor test stregen endelig er noget tydeligere  Jeg sidder så og vil skrive til min læge, eftersom han havde bedt mig skrive så snart jeg vidste at jeg var gravid - men klinikken har ferielukket i uge 29, 30 og 31 

Mit spørgsmål er så, kan jeg sagtens vente med at kontakt ham til han kommer tilbage fra ferie, eller skal jeg alternativt kontakt en anden læge? 

Det er første gang jeg er gravid, så er stadig lidt forvirret over alting (det var dog planlagt ). Min første dag af sidste menstruation var d. 21-06-16, så jeg må idag være 4+5 af hvad jeg kan forstå. Kan læse at man vil komme til første lægecheck omkring uge 6-8, så det er måske alligevel passende at vente de to uger med at kontakte min læge?

Vil gerne høre jeres mening  

Og rigtig god ferie derude 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2016

Mullesmith

Tillykke  og ja du kan godt vente til efter ferien. De vil som regel ikke se en før efter 8 uger. 

Anmeld Citér

24. juli 2016

lineog4

Nu ved jeg ikke hvorfor din læge har bedt dig kontakte ham med det samme du er gravid. Men hvis der ikke er noget specifikt så er det helt okay først at runde sin læge omkring 9.uge og få lavet sin vandrejournal. 

I mine to første graviditeter var jeg først til lægen i 9. Uge. Med de to andre fik jeg også først lavet vandrejournal omkring der, men havde telefonisk kontakt med min læge før for at få en tidlig scanning.

Anmeld Citér

24. juli 2016

Steffecph

Det kan sagtens vente. Jeg er også gravid og min læge har også lukket de næste tre uger. De vil alligevel først se mig 8+ :-) 

Anmeld Citér

24. juli 2016

nami

Mange tak alle sammen. Så vil jeg slappe af og nyde tiden 

Anmeld Citér

24. juli 2016

nami

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvorfor din læge har bedt dig kontakte ham med det samme du er gravid. Men hvis der ikke er noget specifikt så er det helt okay først at runde sin læge omkring 9.uge og få lavet sin vandrejournal. 

I mine to første graviditeter var jeg først til lægen i 9. Uge. Med de to andre fik jeg også først lavet vandrejournal omkring der, men havde telefonisk kontakt med min læge før for at få en tidlig scanning.

For nogle måneder tilbage var min menstruation forsinket og jeg fik kraftige smerter som normalt, men ingen menstruation. Jeg tog en test og den var negativ. Jeg har altid haft regelmæssig menstruation, også lang tid efter jeg stoppede med p-piller, så jeg tog til lægen. Fik så menstruation samme sag jeg tog til lægen.

Selvfølgelig er det jo ikke helt ualmindeligt at ens cyklus pludselig ændrer sig, men da jeg var der inde, bad han mig informerer ham så snart jeg stod med en positiv test, så han kunne planlægge min ind i et forløb.

Alt føles okay, dog får jeg nogle gange nogle menstruationslignende smerter der varer i 5-10 min der kommer og går - tænker at det er ligamentsmerter  

Mange tak for svaret 

Anmeld Citér

25. juli 2016

lilledittemor

nami skriver:

Jeg er helt ny herinde og har oprettet en bruger for nogle dage siden, da jeg fandt ud af at jeg er gravid, i håb om at kunne få lidt vejledning.

Jeg tog første test dagen efter udebleven menstruation (d. 21-07-16) og fik to streger, dog var test stregen meget svag.

Derfor har jeg nu testet igen idag, hvor test stregen endelig er noget tydeligere  Jeg sidder så og vil skrive til min læge, eftersom han havde bedt mig skrive så snart jeg vidste at jeg var gravid - men klinikken har ferielukket i uge 29, 30 og 31 

Mit spørgsmål er så, kan jeg sagtens vente med at kontakt ham til han kommer tilbage fra ferie, eller skal jeg alternativt kontakt en anden læge? 

Det er første gang jeg er gravid, så er stadig lidt forvirret over alting (det var dog planlagt ). Min første dag af sidste menstruation var d. 21-06-16, så jeg må idag være 4+5 af hvad jeg kan forstå. Kan læse at man vil komme til første lægecheck omkring uge 6-8, så det er måske alligevel passende at vente de to uger med at kontakte min læge?

Du kan sagtens vente.

Jeg er 8+6 og har stadig ikke ringet til lægen 

Anmeld Citér

25. juli 2016

lilledittemor

Og tillykke med det 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Liv_86

nami skriver:

Du kan sagtens vente. Jeg var først til lægen i  uge 10

tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

25. juli 2016

LilleLy

Jeg var også først ved lægen omkring uge 8-9 så tænker at du sagtens kan vente

Jeg havde nærmest konstant menstruations smerter de første par uger, jeg var så sikker på at jeg skulle have mens, at jeg gik rundt med bind på de første par dage inden jeg fik testet Så tror ikke det er noget du behøver bekymre dig om, jeg har alle steder fået at vide at det var normalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.