Creme mod rød rumpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.815 visninger
22 svar
10 synes godt om
21. juli 2016

Diosa85

T har fået meget rød rumpe med små hvide blærer. Har haft smurt med zink. Men er der noget andet i kan anbefale der måske virker bedre? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Inotyol " mener det staves sådan "salve.  

Meget tyndt lag. Også undgå at vaskeunødvendigt.

Vores begge unger er blevet vasket grundigt morgen og aften også ellers bare lufttørret ved urin bleer. 

Ellers fik de røde numser. Nogle syntes det er klamt men har holdt huden fin på den måde. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Diosa85

årgang84 skriver:

Inotyol " mener det staves sådan "salve.  

Meget tyndt lag. Også undgå at vaskeunødvendigt.

Vores begge unger er blevet vasket grundigt morgen og aften også ellers bare lufttørret ved urin bleer. 

Ellers fik de røde numser. Nogle syntes det er klamt men har holdt huden fin på den måde. 

Tak. Fås det bare på apoteket? 

Jeg har altid kun vasket ham ved afføring. Ikke ved urin. Der er han blevet duppet med stofble. 

Han har aldrig lidt af rød numse før. Tror der er en tand på vej der er med til at gøre det nu

Anmeld Citér

21. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84
Diosa85 skriver:

Tak. Fås det bare på apoteket? 

Jeg har altid kun vasket ham ved afføring. Ikke ved urin. Der er han blevet duppet med stofble. 

Han har aldrig lidt af rød numse før. Tror der er en tand på vej der er med til at gøre det nu

Jep. 

Også lad han kun have ble på. Altså ikke body der er lukket eller stramme bukser. Så det bliver luftet lidt. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Kattha

Diosa85 skriver:

T har fået meget rød rumpe med små hvide blærer. Har haft smurt med zink. Men er der noget andet i kan anbefale der måske virker bedre? 

På forhånd tak

Ja, inothyol er godt, fås på apoteket. Vi bruger også panthenol salve, fås i matas, og nok også på apoteket. Vi tørrer med en hårtørrer, så man slipper for gentagne aftørringer/dupninger med stof. Har fungeret super godt for os.

Anmeld Citér

21. juli 2016

Diosa85

årgang84 skriver:

Jep. 

Også lad han kun have ble på. Altså ikke body der er lukket eller stramme bukser. Så det bliver luftet lidt. 

han har sjældent stramme bukser på. Bruger løse joggingbukser til ham. Men dropper så body for en periode. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Diosa85

Kattha skriver:

Ja, inothyol er godt, fås på apoteket. Vi bruger også panthenol salve, fås i matas, og nok også på apoteket. Vi tørrer med en hårtørrer, så man slipper for gentagne aftørringer/dupninger med stof. Har fungeret super godt for os.

Hårtørrer vil jeg ikke ud i. Men vil prøve at lufttørrer mere også prøve den salve der. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Decembermor2015

Diosa85 skriver:

På forhånd tak

Hej, lyder ikke rart med rød numse og blærer  Jeg ved ikke om det kan bruges, men min datter havde det nøjagtigt på samme måde som du beskriver men fordi noget zinksalve havde 'siddet for længe' tror jeg var årsagen :-)

Her lufttørrede vi efter hver ble, havde numsen fri på et håndklæde og holdte området tørt. Det var væk i løbet af en-to dage 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Diosa85

Decembermor2015 skriver:

Hej, lyder ikke rart med rød numse og blærer  Jeg ved ikke om det kan bruges, men min datter havde det nøjagtigt på samme måde som du beskriver men fordi noget zinksalve havde 'siddet for længe' tror jeg var årsagen :-)

Her lufttørrede vi efter hver ble, havde numsen fri på et håndklæde og holdte området tørt. Det var væk i løbet af en-to dage 

Jeg tror nu ikke der har siddet noget for længe. For så ville der vel sidde rester hvilket der ikke gør han virker ikke synderlig generet af det til gengæld. Hverken piver eller noget når han rører det selvom man skulle tro det ville svide eller klø. 

Hehe. Kan olle bare lade ham ligge på et håndklæde. Er han knap 1 år så han styrer afsted så snart muligheden byder sig 

Anmeld Citér

21. juli 2016

ninibadini

Vi har også lige været igennem nogle dage med ildrød numse, og han syntes bare det gjorde så ondt! Så han skreg ved hvert bleskift. Jeg lod ham så kravle rundt med numsen bar i en times tid. Havde en stofble klar hvis der nu skulle ske noget, og så måtte vi jo bare tørre det op. Det hjalp rigtig meget med luft til. Der kom også en tand et par dage efter!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.