modesty skriver:
Smør noget tyk creme på så det dækker hele flåten. Vent et par minutter. Den begynder at give slip fordi den bliver kvalt. Tør cremen af og tag den med en pincet.
Det er bare en flåt. Tag det med et smil og din søn vil også slappe af omkring det. Jeg har fjernet mange fra min søn. 
Man må ikke forsøge at kvæle dem - så "brækker" de sig og så er risikoen for borrelia meget større...
hvis den er fjernet inden 24 timer er risikoen for smitte minimal.
man skal helst have alt med ud, men det er ikke en katastrofe hvis der mangler lidt, det kommer ud af sig selv, dog skal man være opmærksom på infektion.
en tommrlfingerregel omkring borrelia er, at hvis der ved bidet er en rød plamage på str med en 5 kr, så skal der behandles. Borrelia bekæmpes med antibiotika...
mht smittefare, jeg brugte det ene år 3 aftner i træk på skadestue/ lægevagt for at få fjernet flåter, havde hest stående et dumt sted... Og det var 20+ hver gang, jeg fik en recep på antibiotika, fir alle odds var, at jeg ville få borrelia... Der skete intet...
dog fik jeg en stivkrampe vaccine også - og en formaning om at passe godt på... Jeg fandt noget spray på apoteket - totalt kemi... Sprøjtede mig godt ind hver dag (hold nu kæft jeg stank) - men blev ikke angrebet derefter...
Anmeld
Citér