min datter tager ikke på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Min snart 9 årige datter tager ikke på. Hun har fra helt spæd ikke taget så meget på af gangen men har fulgt sin egen kurve så det har jo været fint.

Januar 15,  7 år gammel tager vi hende til lægen da vi ikke synes hun tager på. Vi bliver henvist til børnelægen som vejer hende til 17 kg. Han er ikke voldsomt bekymret men vi starter på ernæringsdrikke til hende. Juli 15 har hun tager 2 kg på,  kontrol igen i november 15  viser vægtstigning til 21 kg. Jubiiii. Så vi får en tid først igen til marts 16. 

Imellemtiden gider vores datter ikkr stikkene længere og hun har på det tidspunkt taget på og er oppe på 23 kg. Vi får en tid igen i juni hvor hun ikke har taget på men derimod tabt sig 600 gram. Hun vokser fint I højten. Vægtkontrol her i juli vise Ingen vægt stigning og vi skal nu igang med blodprøver for at se om der er en grund til at hun ikke tager på trods at vi er meget op på at hun får mange måltider med energitæt kost, masser af ekstra smør og fløde i maden. Hun spiser rigtig godt og meget og varieret og trives både i skole og med fritids aktiviteter. Så det er udelukkende vægten vi er bekymret for. 

Andre der har stået eller står i samme situation og kan give mig lidt råd med på vejen? 

Bekymrede hilsner fra en mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Hej piger. Min snart 9 årige datter tager ikke på. Hun har fra helt spæd ikke taget så meget på af gangen men har fulgt sin egen kurve så det har jo været fint.

Januar 15,  7 år gammel tager vi hende til lægen da vi ikke synes hun tager på. Vi bliver henvist til børnelægen som vejer hende til 17 kg. Han er ikke voldsomt bekymret men vi starter på ernæringsdrikke til hende. Juli 15 har hun tager 2 kg på,  kontrol igen i november 15  viser vægtstigning til 21 kg. Jubiiii. Så vi får en tid først igen til marts 16. 

Imellemtiden gider vores datter ikkr stikkene længere og hun har på det tidspunkt taget på og er oppe på 23 kg. Vi får en tid igen i juni hvor hun ikke har taget på men derimod tabt sig 600 gram. Hun vokser fint I højten. Vægtkontrol her i juli vise Ingen vægt stigning og vi skal nu igang med blodprøver for at se om der er en grund til at hun ikke tager på trods at vi er meget op på at hun får mange måltider med energitæt kost, masser af ekstra smør og fløde i maden. Hun spiser rigtig godt og meget og varieret og trives både i skole og med fritids aktiviteter. Så det er udelukkende vægten vi er bekymret for. 

Andre der har stået eller står i samme situation og kan give mig lidt råd med på vejen? 

Vi havde lidt det samme med vores datter, men har valgt at sige nå ja, hun forbrænder åbenbart tingene bedre end så mange andre. Hun er snart 17 og har nu en vægt på ca 46 kilo. i perioder æder hun som en hest rent ud sagt, men alligevel går hendes mave nærmest indad. Hendes vægt lå på ca det samme som din datter, da hun var i den alder, men vi fik af vide at hvis hun ellers var frisk og trives godt, skulle vi ikke bekymre os om hendes vægt. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt klar over hvad du spørger om?

Men jeg har en datter, der er et år ældre. Hun har også gennem flere år vejet mere eller mindre det samme, selvom hun er er vokset meget i højden. Hun går til kontrol på sygehus i anden forbindelse og de siger det er normalt.

Men hvis du er bekymret for om det er alvorligt, så snak med lægen om det vil være relevant at tage blodprøver.

Ud fra det du skriver lyder det jo til hun trives, så det er svært som udenforstående at svare på. Derfor ville jeg blot fortælle at jeg har oplevet det samme med min datter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.