Jeg skriver ano da jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid, og det ikke er offentligt endnu..
Jeg har et kæmpe ønske om at amme det her barn (nr 2), men frygter det samtidig pga det frygtelige forløb jeg havde med mit første barn.
Jeg sprækkede voldsomt i løbet af det første døgn, og efter 3 dage hvor jeg græd ved hver amning fik jeg ammebrikker. Sårene gik væk, men det var IKKE lykken. Jeg hadede at bruge brikkerne fordi jeg følte mig meget blottet mens jeg tog dem på. Mit barn kunne desværre ikke vænnes af dem da h*n ikke kunne få fat på mit bryst uden. - Mine bryster er helt normale, h*n var bare vant til at få en aflang plastikdims i munden og glemte hvordan h*n skulle sutte på det bare bryst.
Derudover led jeg gentagne gange af både brystbetændelse og svamp på skift og mit barn fik svamp i munden. Så efter 3 mdr sagde jeg stop og gik over til flaske. Det var den rette beslutning, men hård da jeg altid har ønsket at amme mine børn.
Så please giv mig råd! Hvordan kan jeg undgå de store sår i starten? Så ammebrikken ikke bliver nødvendig?
Anmeld
Citér