Beskytte/skåne for revner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg skriver ano da jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid, og det ikke er offentligt endnu..

Jeg har et kæmpe ønske om at amme det her barn (nr 2), men frygter det samtidig pga det frygtelige forløb jeg havde med mit første barn.

Jeg sprækkede voldsomt i løbet af det første døgn, og efter 3 dage hvor jeg græd ved hver amning fik jeg ammebrikker. Sårene gik væk, men det var IKKE lykken. Jeg hadede at bruge brikkerne fordi jeg følte mig meget blottet mens jeg tog dem på. Mit barn kunne desværre ikke vænnes af dem da h*n ikke kunne få fat på mit bryst uden. - Mine bryster er helt normale, h*n var bare vant til at få en aflang plastikdims i munden og glemte hvordan h*n skulle sutte på det bare bryst. 

Derudover led jeg gentagne gange af både brystbetændelse og svamp på skift og mit barn fik svamp i munden. Så efter 3 mdr sagde jeg stop og gik over til flaske. Det var den rette beslutning, men hård da jeg altid har ønsket at amme mine børn.

Så please giv mig råd! Hvordan kan jeg undgå de store sår i starten? Så ammebrikken ikke bliver nødvendig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

migxher

Tag kontakt til en ammevejleder, evt bed om at se en hvis de har en der hvor du skal føde. 

Amning skal ikke gøre ondt og slet ikke give sår og revner. Så er det fordi der er noget galt med barnets sutteteknik, eller måske barnet har stram tungebånd og det gør så at barnet sutter forkert og sutter hul. Det lyder til at du har fået virkelig dårlig vejledning med din første!

Anmeld Citér

20. juli 2016

FrkC

Jeg sværgede til lanolincreme og uldammeindlæg da jeg ammede :) og så vær sikker på at tungebåndet ikke er for kort :) Min søn suttede skævt den første uge pga for kort tungebånd .. Jeg var nærmest hudløs på begge vorter :( Det var frygteligt !! Efter godt en uge fik han klippet tungebåndet og jeg helede helt op i løbet af kort tid :) Herefter var der ikke problemer ..

Tillykke med graviditeten :D 

Anmeld Citér

20. juli 2016

"Anarkisten"

Hvis du skulle være så uheldig, at du får revner denne gang, så kan jeg varmt anbefale Mepilex transfer. Det er er plaster som fåes på apoteket. GENIALT, siger jeg bare. Det er et silikoneplaster som du sætter på mellem amning. Tager det af når baby skal spise og på igen bagefter. Hvis du "lækker" mellem amning, så skal du bare have et ammeindlæg udenpå, da mælken siver igennem plastret. Plastret får sårene til at hele indefra og laver ikke sårskorpe, hvilket betyder det ikke gør så ondt når baby tager fat. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Yndlingsbaby

Jeg vil klart anbefale Vitamin E creme. Fåes på apoteket i håndkøb. Jeg smurte brystvorterne med det et par dage inden termin og herefter hver aften. Kom igennem amningen uden sprækker/revner/sår

Anmeld Citér

21. juli 2016

Decembermor2015

"Anarkisten" skriver:

Hvis du skulle være så uheldig, at du får revner denne gang, så kan jeg varmt anbefale Mepilex transfer. Det er er plaster som fåes på apoteket. GENIALT, siger jeg bare. Det er et silikoneplaster som du sætter på mellem amning. Tager det af når baby skal spise og på igen bagefter. Hvis du "lækker" mellem amning, så skal du bare have et ammeindlæg udenpå, da mælken siver igennem plastret. Plastret får sårene til at hele indefra og laver ikke sårskorpe, hvilket betyder det ikke gør så ondt når baby tager fat. 

Meget enig! De plastre reddede hele min amning da jeg fik et stort hul i det ene bryst.

De er guld værd!

Anmeld Citér

21. juli 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Jeg skriver ano da jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid, og det ikke er offentligt endnu..

Jeg har et kæmpe ønske om at amme det her barn (nr 2), men frygter det samtidig pga det frygtelige forløb jeg havde med mit første barn.

Jeg sprækkede voldsomt i løbet af det første døgn, og efter 3 dage hvor jeg græd ved hver amning fik jeg ammebrikker. Sårene gik væk, men det var IKKE lykken. Jeg hadede at bruge brikkerne fordi jeg følte mig meget blottet mens jeg tog dem på. Mit barn kunne desværre ikke vænnes af dem da h*n ikke kunne få fat på mit bryst uden. - Mine bryster er helt normale, h*n var bare vant til at få en aflang plastikdims i munden og glemte hvordan h*n skulle sutte på det bare bryst. 

Derudover led jeg gentagne gange af både brystbetændelse og svamp på skift og mit barn fik svamp i munden. Så efter 3 mdr sagde jeg stop og gik over til flaske. Det var den rette beslutning, men hård da jeg altid har ønsket at amme mine børn.

Så please giv mig råd! Hvordan kan jeg undgå de store sår i starten? Så ammebrikken ikke bliver nødvendig? 

Det kunne være mig der havde skrevet det. 

Sådan var min amning også, helt forfærdelig med brystbetændelse og svamp hele tiden. Stoppede efter 4 mdr. 

Jeg tænker lidt den her gang at nu ved jeg jo hvordan det føles hvis der er svamp eller brystbetændelse så jeg kan nå og tage det i opløbet inden det bliver for slemt. Havde en læge dengang der blev ved med at sige at man ikke kunne have svamp inden i brystet, men det forsvandt sjovt nok ikke før jeg fik piller. Der var ingen svampe cremer der hjalp. 

Så det er lidt min trøst til når jeg skal amme igen. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Soffy27

Jeg har lige fået barn nummer 3 - og har ikke kunne amme de 2 første, grundet brystbetændelse, blødende brystvorter, revner og slemme smerter ved HVER amning.. 

Denne gang har jeg været ved en ammekonsulent som kunne vise hvordan baby skulle ligge med næsen fri, og som fortalte at man ikke skal holde ved hovedet på barnet, men forsigtigt trykke/holde mellem skulderbladene..

Jeg fik dog ondt igen denne gang, men smurte med Bepanthen salve efter hver amning - og har så i den første uge suppleret med mme.. på den måde blev mine bryster "hærdet" langsomt men sikkert og de fik en pause ind imellem.. nu er baby snart 3 uger og jeg ammer hende fuldt nu og der er ingen smerter eller gener overhovedet.. 

Ikke at det er måden at gøre det på- men det har fungeret for mig.. held og lykke med det

Anmeld Citér

21. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg vil sige: bliv på sygehuset og få den rigtige vejledning til amning. Hvordan man lægger rigtigt til og så barnet får rigtigt fat. 

Derudover så lufttørre og uldindlæg. 

Men kan nok heller ikke hjælpe yderligere. Jeg revnede også meget de første uger. Og fik både hvide og røde vabler. Det var først da hun var omkring 2 mdr det gik helt over og det kørte perfekt. det var helt sikkert kampen værd, men er ikke sikker på at jeg vil kæmpe lige så hårdt anden gang. 

Anmeld Citér

22. juli 2016

mrs.juli

FrkC skriver:

Jeg sværgede til lanolincreme og uldammeindlæg da jeg ammede :) og så vær sikker på at tungebåndet ikke er for kort :) Min søn suttede skævt den første uge pga for kort tungebånd .. Jeg var nærmest hudløs på begge vorter :( Det var frygteligt !! Efter godt en uge fik han klippet tungebåndet og jeg helede helt op i løbet af kort tid :) Herefter var der ikke problemer ..

Tillykke med graviditeten :D 

What she said! Baby kan sutte på brystet selvom salven sidder på og det lindrer helt vildt. Mine sprækkede også selvom han suttede perfekt, de skal jo lige hærdes lidt! Efter et par uger var salven overflødig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.