Tandbørstning og opkastning.. HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.232 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg væmmes! Og undskyld deltagerne!

Jeg er lige ramt 10+0 og hver morgen jeg børster tænder og kommer om til kindtænderne så får jeg kvalme og begynder at kaste op.. Som regel er det bare opkast med spyt men nu er det gult flydende væske der kommer op.. Og det er hver morgen! 

(Jeg vågner med den ondeste morgen smag i munden og kan ikke holde ud og være i den mund så jeg har et stort behov for at børste tænder!!!)

Nu om aften føler jeg der ligger et ekstra fedt lag på mine tænder hvilket er så ulækkert og igen føler jeg bare jeg må børste tænder! Men gudhjælpende om jeg ikke er begyndt og kaste op om aften også! Nu er det bare alt der ryger op som jeg har spist igennem dagen, klumper osv og når jeg føler jeg er færdig så mærke jeg bare stadig klumper i halsen og jeg får det så dårligt ved tanken om at det er beæk der sidder fast.. Igen er det kun når jeg børster tænder..  

Jeg har både børstet med alm tandbørste og med elektrisk og ingen ting hjælper.. Har så stort et behov efter hånden og få mine tænder børstet omme ved kindtænderne de er ikke børstet jeg ved ikke hvor lang tid for det vælter bare ud af mig. 

Hjælp mig! Og kom med nogen gode råd! Det er ved at være akut for mig!! 

Jeg holder det ikke ud! Jeg Synes det er så klamt!!! Også især når jeg skal bruge hele min morgen på det pjat! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg er lige ramt 10+0 og hver morgen jeg børster tænder og kommer om til kindtænderne så får jeg kvalme og begynder at kaste op.. Som regel er det bare opkast med spyt men nu er det gult flydende væske der kommer op.. Og det er hver morgen! 

(Jeg vågner med den ondeste morgen smag i munden og kan ikke holde ud og være i den mund så jeg har et stort behov for at børste tænder!!!)

Nu om aften føler jeg der ligger et ekstra fedt lag på mine tænder hvilket er så ulækkert og igen føler jeg bare jeg må børste tænder! Men gudhjælpende om jeg ikke er begyndt og kaste op om aften også! Nu er det bare alt der ryger op som jeg har spist igennem dagen, klumper osv og når jeg føler jeg er færdig så mærke jeg bare stadig klumper i halsen og jeg får det så dårligt ved tanken om at det er beæk der sidder fast.. Igen er det kun når jeg børster tænder..  

Jeg har både børstet med alm tandbørste og med elektrisk og ingen ting hjælper.. Har så stort et behov efter hånden og få mine tænder børstet omme ved kindtænderne de er ikke børstet jeg ved ikke hvor lang tid for det vælter bare ud af mig. 

Jeg holder det ikke ud! Jeg Synes det er så klamt!!! Også især når jeg skal bruge hele min morgen på det pjat! 

Åh hvor kan jeg godt huske det  prøv at holde munden åben mens du børster, og så tag nogle dybe vejrtrækninger samtidig med. Er der mulighed for at åbne vinduet på badeværelset så du samtidig får frisk luft? 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Åh hvor kan jeg godt huske det  prøv at holde munden åben mens du børster, og så tag nogle dybe vejrtrækninger samtidig med. Er der mulighed for at åbne vinduet på badeværelset så du samtidig får frisk luft? 

Synes bare jeg har prøvet alt! 

Vinduet er altid åben 

børstet med helt lukkede mund så jeg kun liiiiige kan komme rundt, så meget jeg nu når ingen det kommer... 

Børste lyn hurtig hele vejen rundt inden det kommer 

sidde ned 

børste meeeeeeeeget langsomt 

giver snart op.. Jeg har det SÅ væmmeligt i min mund..... 

Men jeg vil simpelhen ikke undvære at børste tænder... 

Jeg er begyndt på mundskylle nu, bare for at holde dem lidt rene så jeg ikke får huller i tænderne  

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg føler med dig, har altid svært ved ikke at kaste op når jeg børster de bagerste kindtænder. Det er dog altid værst hvis jeg har drukket kaffe først eller spist noget. Så går det nogle gange galt.Jeg har arbejdet med vejrtrækningen, og det har hjulpet.. ellers ved jeg ikke helt, måske kan noget mundskyl hjælpe i stedet? 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg føler med dig, har altid svært ved ikke at kaste op når jeg børster de bagerste kindtænder. Det er dog altid værst hvis jeg har drukket kaffe først eller spist noget. Så går det nogle gange galt.Jeg har arbejdet med vejrtrækningen, og det har hjulpet.. ellers ved jeg ikke helt, måske kan noget mundskyl hjælpe i stedet? 

Jeg spiser mit sidste måltid til aften mellem 18.30-20.. Og børster tænder 22.30-23..... 

Drikker og spiser ikke noget i mellem der.. 

Er lige startet på mundskyl bare for at holde det lidt rent.. :/ 

Mhar normalt ikke problemer med at børste tænder  

jeg må se og arbejde mere med vejrtrækningen... Synes bare jeg prøver og prøver  

Anmeld Citér

20. juli 2016

Morfor3

Åh sådan havde jeg det også i de to første graviditeter.

Det ENESTE der hjalp var at børste tænder i denivit. Det gjorde bare et eller andet og så en børnetandbørste. De er meget små i hovederne og tandpastaen skummer ikke så jeg klarede det  

Men jeg savnede den friske smag så smed lige en lille klat zendium på tænderne efterfølgende 

Håber du kan bruge nogle af rådene 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg spiser mit sidste måltid til aften mellem 18.30-20.. Og børster tænder 22.30-23..... 

Drikker og spiser ikke noget i mellem der.. 

Er lige startet på mundskyl bare for at holde det lidt rent.. :/ 

Mhar normalt ikke problemer med at børste tænder  

jeg må se og arbejde mere med vejrtrækningen... Synes bare jeg prøver og prøver  

Har du prøvet at bruge en af de der små børnetandbørster? Og så øve dig med den uden tandpasta.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

Morfor3 skriver:

Åh sådan havde jeg det også i de to første graviditeter.

Det ENESTE der hjalp var at børste tænder i denivit. Det gjorde bare et eller andet og så en børnetandbørste. De er meget små i hovederne og tandpastaen skummer ikke så jeg klarede det  

Men jeg savnede den friske smag så smed lige en lille klat zendium på tænderne efterfølgende 

Håber du kan bruge nogle af rådene 

Det er da det jeg skal prøve så! 

Må igang med de små tandbørster! Og købe den der tandpasta.. Normalt bruger jeg Zendium så det skummer jo heller ikke... 

Alle forsøg skal prøves af!!!

Anmeld Citér

20. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Har du prøvet at bruge en af de der små børnetandbørster? Og så øve dig med den uden tandpasta.

Nej det har jeg ikke prøvet så det skal jeg helt sikkert gøre i aften!! 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Nej det har jeg ikke prøvet så det skal jeg helt sikkert gøre i aften!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.