Hjerteblink og risiko for SA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
10 svar
4 synes godt om
20. juli 2016

Marts17

Hej alle, 

vi var i går til tidlig scanning hvor vi glædeligt så hjerteblink i 7+0. Jeg har læst rigtig mange steder, at når man har set hjerteblink, så minimeres risikoen for spontan abort? 

Jeg spurgte på sygehuset, hvor de sagde at det ikke minimerede abortrisikoen, men så snart de fandt hjerteblink smilede de meget og lykønskede os. Måske er det ren indbildning fordi det selvfølgelig er ønsketænkning. Grunden er, at min kæreste meget gerne vil fortælle familie det, men jeg er i tvivl hvis risikoen stadig er stor, så hvad er jeres erfaringer og hvad har I hørt/læst? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

MissTas

Marts17 skriver:

Hej alle, 

vi var i går til tidlig scanning hvor vi glædeligt så hjerteblink i 7+0. Jeg har læst rigtig mange steder, at når man har set hjerteblink, så minimeres risikoen for spontan abort? 

Jeg spurgte på sygehuset, hvor de sagde at det ikke minimerede abortrisikoen, men så snart de fandt hjerteblink smilede de meget og lykønskede os. Måske er det ren indbildning fordi det selvfølgelig er ønsketænkning. Grunden er, at min kæreste meget gerne vil fortælle familie det, men jeg er i tvivl hvis risikoen stadig er stor, så hvad er jeres erfaringer og hvad har I hørt/læst? 

Har ikke selv erfaring med abort, men synes da af og til man hører at folk aborterer inden uge 12 på trods af der er set hjerteblink i uge 6-7 stykker.. Dog får man heller intet ud af at gå og frygte en abort hele tiden. Så vær glad for graviditeten og at der er liv og så håb på det bedste  

Anmeld Citér

20. juli 2016

Maalene

Altså jeg har hørt, at hvisnlannset hjerteblink, så er der omkring 97% chance for, at alt går godt 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Liv_86

Jeg fik at vide at når man så hjerteblink tidligt var der gode chancer for at få baby, noget med 96-98% 

Anmeld Citér

23. juli 2016

ae32

Jeg var en af de uheldige som så hjerteblink, og aborterede ugen efter... Så selvom chancen er lille i %, så sker det altså

Jeg vil dog sige, at jeg gik simpelthen og bekymrede mig så meget om hvad nu hvis, og kan vi nu fortælle det til nogen, osv... Jeg ville ønske!! At jeg bare havde nydt at være gravid og ikke være så bekymret - for man er simpelthen ikke selv herre over hvad der sker. 

Så mit råd til dig - nyd at være gravid!! Det er en fantastisk ting, og hvorfor spilde 3 mdr af graviditeten på at gå og bekymre sig uden nogen ved at man er gravid  

Anmeld Citér

23. juli 2016

sommerc

Profilbillede for sommerc
Marts17 skriver:

Hej alle, 

Må jeg spørge hvordan det kan være du har været til tidlig scanning?

Knus og jeg er selv 2.gangs gravid ��

Anmeld Citér

23. juli 2016

lilledittemor

Marts17 skriver:

Hej alle, 

Vi var til scanning 5+6 og hende der scannede os sagde er der var cirka 5% risiko for at miste efter man havde set hjerteblink.

Anmeld Citér

23. juli 2016

Marts17

sommerc skriver:

Må jeg spørge hvordan det kan være du har været til tidlig scanning?

Knus og jeg er selv 2.gangs gravid ��

Det må du da 

jeg vidste ikke hvor langt jeg var, da det kom lidt bag på os, jeg var gravid! Dog er vi meget lykkelige, vi havde planlagt at stoppe med komdom til september, men den glippede en enkelt gang efter p-pille stop, og så blev jeg gravid. Så det var for at se hvor langt jeg er henne. 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Marts17

lilledittemor skriver:

Vi var til scanning 5+6 og hende der scannede os sagde er der var cirka 5% risiko for at miste efter man havde set hjerteblink.

Tak for dit svar! Det er betryggende at vide. Jeg kunne godt fornemme til scanningen at det var meget positivt, men tror ikke de ville sige noget i tilfælde af at det så gik galt. Men dejligt du har fået det fortalt! Tak 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Marts17

MissTas skriver:

Har ikke selv erfaring med abort, men synes da af og til man hører at folk aborterer inden uge 12 på trods af der er set hjerteblink i uge 6-7 stykker.. Dog får man heller intet ud af at gå og frygte en abort hele tiden. Så vær glad for graviditeten og at der er liv og så håb på det bedste  

Ja du har helt ret. Synes bekymringerne er blevet mindre efter scanningen, men jeg skal nyde det mere. Vi har derfor besluttet at fortælle det til mine forældre i morgen  tak for dit svar! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.