Hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

247 visninger
3 svar
3 synes godt om
20. juli 2016

Anonym trådstarter

Kære piger 

Jeg skrive fordi jeg er havnet i en uventet situation. Og ikke aner hvem jeg skal spørge til råds. Jeg kom starks i tanke om at spørge jer. 
Jeg fik mit for 14 dage siden mit drømmejob.. Jeg har tidligere været på arbejdspladsen det var den vildelste følelse at få jobbet. - jeg har opstart i starten af august. Stillingen er kun et barselsvikariat ...

Men nu er sagen den, min mand og jeg har forsøgt at få et barn i nogle år også med hjælp men uden held.. Da vi så ligger det på hylden og jeg skal bruge alt mit krudt på min karriere  Finder jeg ud af, at jeg er gravid! Jeg venter vores ønske barn, er lige blevet scannet alt er som det skal være, men det er stadig meget tidligt.

Hvordan forholder jeg mig nu? Min moral og etik vil gerne informere min chef da jeg ønsker at være loyal og kunne se mig selv og mine kollegaer i øjene. Samt have en fremtid hos dem, og ikke at tage rumpen på nogen.

Fagforeningen mener selvfølgelig at jeg skal holde min mund og tænke på mig selv. Jeg ønsker ikke at brænde i broer. Det er mit drømme job!!!!

Hvad gør man? Hvad vil i råde mig til at gøre... Jeg kender reglerne, men når nu det er mit drømme job.. Hvad havde i gjort?

Ønsker jer den bedste sommer..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

Debatpigen.

Anonym skriver:

Kære piger 

Jeg skrive fordi jeg er havnet i en uventet situation. Og ikke aner hvem jeg skal spørge til råds. Jeg kom starks i tanke om at spørge jer. 
Jeg fik mit for 14 dage siden mit drømmejob.. Jeg har tidligere været på arbejdspladsen det var den vildelste følelse at få jobbet. - jeg har opstart i starten af august. Stillingen er kun et barselsvikariat ...

Men nu er sagen den, min mand og jeg har forsøgt at få et barn i nogle år også med hjælp men uden held.. Da vi så ligger det på hylden og jeg skal bruge alt mit krudt på min karriere  Finder jeg ud af, at jeg er gravid! Jeg venter vores ønske barn, er lige blevet scannet alt er som det skal være, men det er stadig meget tidligt.

Hvordan forholder jeg mig nu? Min moral og etik vil gerne informere min chef da jeg ønsker at være loyal og kunne se mig selv og mine kollegaer i øjene. Samt have en fremtid hos dem, og ikke at tage rumpen på nogen.

Fagforeningen mener selvfølgelig at jeg skal holde min mund og tænke på mig selv. Jeg ønsker ikke at brænde i broer. Det er mit drømme job!!!!

Hvad gør man? Hvad vil i råde mig til at gøre... Jeg kender reglerne, men når nu det er mit drømme job.. Hvad havde i gjort?

Ønsker jer den bedste sommer..

Du har ret til at først sige det 3 måneder inden terminen.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Jeg havde helt klart sagt det. Kan godt være man ikke har pligt til det. Men det ville nage mig, og ødelægge både den dejlige oplevelse af at være gravid og af at have mit drømmejob. Jeg ville gå og være bekymret, i stedet for at komme glad på arbejde, og forvente dårlig stemning osv.. Især når det er et drømmejob, så vil man jo som du selv siger kunne kigge hinanden i øjnene og ikke brænde broer. Det er vel mest et samvittigheds spørgsmål..

Anmeld Citér

20. juli 2016

Liv_86

Jeg havde sagt det. Forklaret dem hvordan det hang sammen. 

Min fagforening sagde til mig at fra jeg havde sagt det var jeg beskyttet af loven, så jeg ikke ville kunne blive fyret. 

Du ved eller ikke om du er en af dem der får det rigtig dårligt og ikke kan komme på arbejde, og så synes jeg det ville være en fordel at de ved årsagen til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.