Barsel og dagpenge hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg kommer muligvis til at være på dagpenge lige inden jeg går på barsel. Hvordan er økonomien der, jeg skulle gernefå den høje sats selvom jeg kun arbejder 14 dage om måneden (kører nat) men jeg får en ret høj timeløn. Jeg har aldrig været på dagpenge før så kender slet ikke til økonomien der, er i FOA. Nogen der kan hjælpe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Jeg kommer muligvis til at være på dagpenge lige inden jeg går på barsel. Hvordan er økonomien der, jeg skulle gernefå den høje sats selvom jeg kun arbejder 14 dage om måneden (kører nat) men jeg får en ret høj timeløn. Jeg har aldrig været på dagpenge før så kender slet ikke til økonomien der, er i FOA. Nogen der kan hjælpe?

Jeg er uddannet sygeplejerske og næsten lige kommet på dagpenge pga endt vikariat. Da jeg har været ansat på fuldtid i mere end 1 år (skal man være for at få den høje sats) får jeg den høje sats som er 4180kr om ugen før skat. Er dog lige blevet sygemeldt grundet graviditet, men det er akkurat samme sats. For at få høj sats har intet med lønnen at gøre, men at man er fuldtidsansat eller ansat i et antal timer som svarer til fuldtid. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MissTas skriver:

Jeg er uddannet sygeplejerske og næsten lige kommet på dagpenge pga endt vikariat. Da jeg har været ansat på fuldtid i mere end 1 år (skal man være for at få den høje sats) får jeg den høje sats som er 4180kr om ugen før skat. Er dog lige blevet sygemeldt grundet graviditet, men det er akkurat samme sats. For at få høj sats har intet med lønnen at gøre, men at man er fuldtidsansat eller ansat i et antal timer som svarer til fuldtid.