Storby med spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
10 svar
13 synes godt om
18. juli 2016

Fru Ebied

Kære kloge mødre (+ fædre )

Min mand har fødselsdag den 10 oktober og jeg har besluttet mig for at vi skal en 3-4 dage afsted med vores fælles datter (bliver født 24.08).

Hun vil derfor være ca 6 uger når vi skal afsted.

Men hvor skal vi tage hen?

London er et højt ønske, men vi vil SÅ gerne opleve en musical osv og det er udelukket med vores datter. Så den rejse må vente til hun kan bliver passet medens vi er afsted.

Keder i noget til Berlin? Rom? Barcelona?

Er det en oplevelse der kan forenes med et 6 uger gammelt barn?

Mvh Fru Ebied 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2016

GrønStjerne

Jeg kan godt forstå du gerne vil afsted, men helt ærligt tror jeg ikke energi og fokus er der med så lille et spædbarn. Slet ikke når det er første gang og man lige skal finde sine ben i det der med at være forældre.

Det siger jeg ikke for at ødelægge din meget fine gaveide, men hos os ville det ikke være realistisk overhovedet. Vi ville være endt med at aflyse det. Vi var afsted med vores en måned gamle datter på en overnatning til Jylland, og det var så rigeligt. Hun var urolig, vi var ikke i de vante rammer, og der blev først slappet af da vi var hjemme igen.

Jeg ville lægge det ved i hvert fald 3 måneders alderen. Så passer det med en tur til London og juleshopping måske?

Anmeld Citér

18. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg kan godt forstå du gerne vil afsted, men helt ærligt tror jeg ikke energi og fokus er der med så lille et spædbarn. Slet ikke når det er første gang og man lige skal finde sine ben i det der med at være forældre.

Det siger jeg ikke for at ødelægge din meget fine gaveide, men hos os ville det ikke være realistisk overhovedet. Vi ville være endt med at aflyse det. Vi var afsted med vores en måned gamle datter på en overnatning til Jylland, og det var så rigeligt. Hun var urolig, vi var ikke i de vante rammer, og der blev først slappet af da vi var hjemme igen.

Jeg ville lægge det ved i hvert fald 3 måneders alderen. Så passer det med en tur til London og juleshopping måske?

Helt enig! 

Man aner jo heller ikke hvilket barn man får, og den første tid ér altså totalt på barnets præmisser. 

Livet går ikke i stå fordi man får børn, men det er nok lidt på standby den første tid.

når det så er sagt, hvis I virkelig gerne vil afsted, så ville jeg nok vælge f.eks Rom, Barcelona eller Paris.

Barcelona og Rom kan jo være forholdsvise varme, og det er jo altid dejligt, og så synes jeg personligt at der er lettere at komme rundt end i London, hvor jeg også altid har oplevet at det øser ned.

Anmeld Citér

18. juli 2016

Fru Ebied

GrønStjerne skriver:

Det er ikke første, men 3 barn for mit vedkommende.  ��

Jeg kan sagtens for stå hvad du mener, men juleshopping er slet ikke en realitet.

Hader kulde, så derfor det bliver i Oktober. ��

Turen vil under alle omstændigheder blive på den lilles præmisser, men da jeg af erfaring ved, at de fleste små elsker ture i barnevognen og min mand og jeg nyder at gå, er jeg sikker på det nok skal gå. ��

Anmeld Citér

18. juli 2016

Lenchick

Fru Ebied skriver:

Kære kloge mødre (+ fædre )

Min mand har fødselsdag den 10 oktober og jeg har besluttet mig for at vi skal en 3-4 dage afsted med vores fælles datter (bliver født 24.08).

Hun vil derfor være ca 6 uger når vi skal afsted.

Men hvor skal vi tage hen?

London er et højt ønske, men vi vil SÅ gerne opleve en musical osv og det er udelukket med vores datter. Så den rejse må vente til hun kan bliver passet medens vi er afsted.

Keder i noget til Berlin? Rom? Barcelona?

Er det en oplevelse der kan forenes med et 6 uger gammelt barn?

Mvh Fru Ebied 

Jeg har rejst rigtig meget med børnene, helt fra de var 1-2 måneder gamle. De er nu 17, 5 og 2 år og vi rejser stadig. Vi er aldrig på charter og stort set altid i storbyer. 

Rom er fantastik! Italiener er vilde med børn og vi har virkeligt fået meget hjælp og oplevet hensyn alle steder vi kom med klapvognen. 

Rom er fyldt med trapper og skæve ujævne gader, så man skal være indstillet på at bære vognen op og ned. 

Vi har altid været afsted med en City Elite og brugte en Voksi når barnet var helt lille. 

Jeg har altid en vikle med og den bliver brugt flittigt. 

Jeg kan ikke se det skal være et problem når barnet er lille. Jeg har sågar rejst med et 5 uger gammelt flaskebarn og vi havde bare alt MME i brikker. Flasker og sutter blev steriliseret på hotellet, i en mikrobølgeovn. Det er selvfølgeligt meget nemmere med et ammebarn, men andet kan sagtens lade sig gøre. 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vi Var i ROM i oktober. Det var rigtig dejligt og god temperatur. Jeg vil dog anbefale en vikle/bæresele til den lille da storbyer sjældent er specielt klapvogns venlige. 

De sover jo en del når de er så små så kan baby sove trygt på din mave mens i er rundt og se ting

Anmeld Citér

18. juli 2016

Fru Ebied

Lenchick skriver:

Jeg har rejst rigtig meget med børnene, helt fra de var 1-2 måneder gamle. De er nu 17, 5 og 2 år og vi rejser stadig. Vi er aldrig på charter og stort set altid i storbyer. 

Rom er fantastik! Italiener er vilde med børn og vi har virkeligt fået meget hjælp og oplevet hensyn alle steder vi kom med klapvognen. 

Rom er fyldt med trapper og skæve ujævne gader, så man skal være indstillet på at bære vognen op og ned. 

Vi har altid været afsted med en City Elite og brugte en Voksi når barnet var helt lille. 

Jeg har altid en vikle med og den bliver brugt flittigt. 

Jeg kan ikke se det skal være et problem når barnet er lille. Jeg har sågar rejst med et 5 uger gammelt flaskebarn og vi havde bare alt MME i brikker. Flasker og sutter blev steriliseret på hotellet, i en mikrobølgeovn. Det er selvfølgeligt meget nemmere med et ammebarn, men andet kan sagtens lade sig gøre. 

Tak for dit input. 

Hvordan og hvorledes med amning. Må man det på cafeer osv?

Anmeld Citér

18. juli 2016

Lenchick

Fru Ebied skriver:

Tak for dit input. 

Jeg må være dig svar skyldig. De to mindste børn er vores plejebørn, som vi har haft helt fra fødsel og de blev ikke ammet. Men vi kunne varme flasker alle steder. 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Minutes

Jeg har ikke prøvet at rejse med et spædbarn, men jeg kunne selv godt forestille mig at tage en tur til Berlin med et .

Så ville jeg leje en lejlighed med mulighed for at putte baby i et andet rum, så man kan få et glas vin og snakke om aftenen, og det er mere fleksibelt selv at kunne forberede mad og ikke behøve gå på restaurant, hvis baby har brug for at være hjemme. 

Tage barnevogn med og slentre rundt i Kreutzberg og Friedrichshein og drikke kaffe og gå på cafe - Berlin er cool og afslappet, og det er billigt at spise ude. Desuden er transporttiden kort. 

Ej det var måske ikke så meget et råd som det var en beskrivelse af, hvad jeg selv kunne forestille mig at gøre. Jeg tror helt sikkert det er muligt at få en god tur, især hvis man tilpasser forholdene til den lille 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Fru Ebied skriver:

Tak for dit input. 

Italienere elsker baby'er! I skal nok blive godt behandlet. Offentlig amning er helt fint hernede, men de private cafeer og så videre, kan afvise en. Jeg kunne dog ikke forestille mig at det skulle blive et problem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.