Hvordan med spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg har lige igår fået min første menstruation efter jeg har født, jeg går og overvejer at få sat spiral op. 

Men hvor starter man? Er det lægen man ringer til? Eller gynækologen? 

Har googlet lidt og umiddelbart tænker jeg at en hormon spiral er godt for mig, køber man den bare selv også tager ned og får sat den op eller hvordan?

og er der noget bestemt tidspunkt i ens cyklus man skal have den sat op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mig bekendt ringer man til sin læge og aftaler en tid til en snak omkring det. 

Ved den samtale får man så en recept på spiralen som man køber på apoteket, og medbringer ved en ny tid hos lægen, som så sætter den op. 

Den sættes op under menstruation.  

Jeg mener det er sådan det foregår.

Anmeld Citér

18. juli 2016

Ano20

Jeg fik opsat en kobberspiral for et år siden. Der fik jeg bare en tid ved lægen, og så havde hun selv spiralen liggende, som hun så satte op for mig. Jeg kan ikke helt huske om det var lige inden eller lige efter menstruation, at hun sagde det var nemmest at sætte den op. 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg har lige igår fået min første menstruation efter jeg har født, jeg går og overvejer at få sat spiral op. 

Har googlet lidt og umiddelbart tænker jeg at en hormon spiral er godt for mig, køber man den bare selv også tager ned og får sat den op eller hvordan?

Jeg fik hormonspiral for et halvt år siden. Der skrev jeg bare til lægen at jeg ønskede det, og fik den så på recept. Købte den på apoteket, og skulle så ringe den dag jeg fik min menstruation for at få den sat op :-)

Anmeld Citér

18. juli 2016

Pianisten

Under menstruation er bedst, for så er man mest udvidet ift at skulle have sat den op, og så gør det mindst ondt. Jeg gik også til min egen læge da jeg skulle have sat min kobberspiral op, men da min søster gennemgik et forfærdeligt skrækscenarie med sin spiral, krævede jeg at en med ultralydsudstyr satte den op, så jeg kunne være 100% sikker på at den sad rigtigt. Det havde min læge stor forståelse for, så hun henviste mig til en gynækolog, som så satte den op (og scannede mig bagefter) Mærkede INTET til den i de 5 år jeg havde min - og var simpelthen så glad for den. Når PB er overstået skal jeg helt sikkert have en igen  

Anmeld Citér

18. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg snakkede med min læge om det til 8 ugers undersøgelsen efter fødslen af min datter, og fik en recept. Fik en tid med det samme 2 uger senere og skulle så købe spiralen på apoteket i mellemtiden. - Grunden til at jeg ikke skulle ringe ved næste mens var at jeg jo lige havde født og ikke havde nogen cyklus man kunne regne med.

Anmeld Citér

18. juli 2016

ModerNatur

Jeg har også hormon-spiral og er egentlig ret glad for den, ingen smerter eller blødning

MEN under sex er den altså ret meget i vejen   Fx "prikker" den min mand hver gang jeg er øverst - so not cool! 

Blot en lille ting til listen af overvejelser

Anmeld Citér

18. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg skal til lægen i morgen med henblik på spiral eller p sprøjte. Så kan jeg vende tilbage og fortælle hvordan det foregår hvis det er :-)

Anmeld Citér

21. juli 2016

Moar2011

Anonym skriver:

jeg snakkede med min læge, da jeg skulle have kobber spiral, der kom jeg ned til lægen til tjek, fik et papir på hvad den spiral hed som jeg skulle købe på apoteket, og så skulle jeg ringe når mens havde været der, så den kunne blive lagt op  bum .  

Anmeld Citér

21. juli 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg har haft to kobberspiraler;

den første fik jeg lagt op i forbindelse med en kirugisk abort, så der var jeg under bedøvelse.

den anden fik jeg lagt op i forbindelse med 8 ugers undersøgelsen efter min datters fødsel. Jeg mærkede intet ubehageligt (andet end da hun ramte mit lår med det kolde instrument)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.