Minni13 skriver:
Hej skønne kvinder..
Jeghar her i torsdags været til gyn da min læge og jeg havde mistanke om pco/pcos da min menstruation har været meget uregelmæssig det sidste halvandet års tid ( det skal lige siges at den altid har været regelmæssig og pludselig er den uregelmæssig, jeg var gravid for halvandet års tid siden og den endte desværre med en ma som jeg skulle havde udskrabning for. Vi prøvede at blive gravide efter det og der er intet sket.)
Men til min store glæde havde jeg ingen ting, og hun kunne endda fortælle mig at jeg har ægløsning på torsdag
Men jeg er dog overvægtig med 20 kg Ca. Jeg er rimelig ung og har været gravid 2 gange før og det har været hurtigt jeg er blevet gravid, min første graviditet var fejlfri men valgte desværre abort p.g.a min meget unge alder. Kan min vægt have betydning for min evne til at blive gravid, selvom der intet er galt med mig??
Fertilitet er en træls størrelse, du finder sjældent et entydigt svar. Din vægt og ikke mindst livstil kan have stor betydning for din fertilitet. Motion og sund kost hjælper!!!!
Spørgsmålet er så, er din vægt GRUNDEN til du ikke bliver gravid, det er svært at sige. Mange faktorer kan spille ind så som sædkvalitet, diverse sygdomme m.m. Så det er ikke sikkert at vægten i sig selv er problemet eller i hvert fald det eneste problem, men den hjælper dig ikke. Måske vil det at ligge livsstilen om, gøre nemmere at blive gravid, måske er det ikke nok. En ting er dog sikkert, det skader ikke!
Jeg ved det er møg træls ikke at få svar, er selv uforklarlig infertil(har et barn gennem behandling, og et på vej også gennem behandling). Selvom både min partner og jeg intet fejler, er normalvægtige og sunde m.m., opnår vi bare ikke graviditet. Ingen kan forklare hvorfor. Fertilitet kan være en svær størrelse, så man må gøre hvad man kan selv, også ellers acceptere man desværre ikke kan få svar på alle sine spørgsmål.
Held og lykke med det!
Anmeld
Citér