Lufthavnen og medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2016

Sukkerblomst

Hvordan er det nu det er når man rejser. 

Jeg skal ud og rejse med familien og jeg skal have medicin med som jeg endelig ikke har lyst til at hele min pukkelryggede familie skal se jeg har med i kufferten.

Kan jeg risikere at blive stoppet/tjekket  i lufthavnen og skal stå til ansvar foran min familie og lufthavnen personale hvad jeg har med af medicin ? 

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sukkerblomst skriver:

Jeg skal ud og rejse med familien og jeg skal have medicin med som jeg endelig ikke har lyst til at hele min pukkelryggede familie skal se jeg har med i kufferten.

Kan jeg risikere at blive stoppet/tjekket  i lufthavnen og skal stå til ansvar foran min familie og lufthavnen personale hvad jeg har med af medicin ? 

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Ja, det kan du godt. Du skal sørge for at ha papirer på at alt medicin du føre ud af landet virkeligt er til dig og at det er noget du har behov for ( selvfølgelig ikke helt almindeligt smertestillende i små portioner, som de fleste har med). 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Monski

Sukkerblomst skriver:

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Hvor skal du hen? 

Jeg har rejst med medicin 6 gange nu og er kun blevet taget til siden én gang. 

Hvis du rejser til schengenlande kan du få lavet et pillepas, det er super let og kan gøre på nettet eller apoteket  andre lande har forskellige regler så der vil jeg anbefale dig at kontakte ambassaden. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Sukkerblomst

Monski skriver:

Hvor skal du hen? 

Jeg har rejst med medicin 6 gange nu og er kun blevet taget til siden én gang. 

Hvis du rejser til schengenlande kan du få lavet et pillepas, det er super let og kan gøre på nettet eller apoteket  andre lande har forskellige regler så der vil jeg anbefale dig at kontakte ambassaden. 

En smuttur til Berlin ��

Anmeld Citér

17. juli 2016

Monski

Sukkerblomst skriver:

En smuttur til Berlin ��

Så kan du bare lave et pillepas på nettet eller på apoteket 

jeg er rejse til Berlin med medicin uden der skete noget.

Anmeld Citér

17. juli 2016

gokkelok

Monski skriver:

Så kan du bare lave et pillepas på nettet eller på apoteket 

jeg er rejse til Berlin med medicin uden der skete noget.

Pillepas er kun til narko og sovemedicin. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Monski

Ja til medicin der indeholde euroforiserende stoffer, det er jeg godt klar over, hvilket du egentlig nok allerede er Ved, i og med at du allerede har læst at jeg selv rejser med pillepas. Tak. 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Hectar

gokkelok skriver:

Ikke engang til benzodiazepiner skal man have pillepas, hvis man rejser indenfor Europa. Første gang jeg skulle til Rom havde jeg sovepiller med i håndbagagen og hverken vagtlægen, apoteket eller lufthavene sagde at det var nødvendigt, så længe der blot stod mit navn på apotek strimlen på pakken. Har sidenhen fået bekræftet det udsagn flere gange i forbindelse med rejser.

Anmeld Citér

18. juli 2016

gokkelok

Ikke engang til benzodiazepiner skal man have pillepas, hvis man rejser indenfor Europa. Første gang jeg skulle til Rom havde jeg sovepiller med i håndbagagen og hverken vagtlægen, apoteket eller lufthavene sagde at det var nødvendigt, så længe der blot stod mit navn på apotek strimlen på pakken. Har sidenhen fået bekræftet det udsagn flere gange i forbindelse med rejser.

Mange benzodiazepiner står på listen over lægemidler der skal pillepas til i Schengen-landene 

Anmeld Citér

18. juli 2016

gokkelok

Monski skriver:

Ja til medicin der indeholde euroforiserende stoffer, det er jeg godt klar over, hvilket du egentlig nok allerede er Ved, i og med at du allerede har læst at jeg selv rejser med pillepas. Tak. 

Rooolig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.