Hård mave/ingen afføring - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg er idag 9+2 og har ikke haft afføring siden tirsdag, dvs 5/6 dage... Jeg kan ikke finde ud af om jeg er forstoppelse eller jeg bare ikke skal af med noget... Jeg har ingen trang til noget, men kan da mærke min mave er fuld... Kalder man det forstoppelse når man intet kan mærke eller ikke har puha-trang eller er det kun når man virkelig vil presse men ikke kan?

jeg har igår aftes prøvet 2 tabletter Magnesia dak men det eneste der skete var at jeg kastede Tom mave op til morgen som en bivirkning...

Hvad skal jeg gøre?! Hvad gør i?! Jeg vil SÅ gerne kunne gå på toilettet og komme af med den sidste uges mad  Hjælp!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2016

Pianisten

Jeg døjer tit med forstoppelse, også selvom jeg ikke er gravid, og jeg har det præcis som dig med at jeg sagtens kan gå 5-6 dage uden at mærke noget, men tanken om at have så meget gammel mad i tarmene går mig på. Det hjælper lidt at skære ned på lyst brød og så selvfølgelig drikke minimum 2 liter væske om dagen. Og så sørg for motion Ellers har jeg virkelig god gavn af Movicol som man kan købe på apoteket. Det er breve med pulver man blander op med et glas vand, og kan fint anbefale den med smag af citrus. Magnesia gav mig også bare endnu værre forstoppelse.

Håber du finder noget som virker for dig 

Anmeld Citér

17. juli 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Jeg er idag 9+2 og har ikke haft afføring siden tirsdag, dvs 5/6 dage... Jeg kan ikke finde ud af om jeg er forstoppelse eller jeg bare ikke skal af med noget... Jeg har ingen trang til noget, men kan da mærke min mave er fuld... Kalder man det forstoppelse når man intet kan mærke eller ikke har puha-trang eller er det kun når man virkelig vil presse men ikke kan?

jeg har igår aftes prøvet 2 tabletter Magnesia dak men det eneste der skete var at jeg kastede Tom mave op til morgen som en bivirkning...

Hvad skal jeg gøre?! Hvad gør i?! Jeg vil SÅ gerne kunne gå på toilettet og komme af med den sidste uges mad  Hjælp!!!

I teorien har man forstoppelse hvis der går mere end 2-3 dage uden afføring. Er du begyndt på jerntabletter og i så fald, hvilke?

Forstoppelse kan være manglende trang til at komme på toilettet og, som du selv siger, besvær med at komme af med "puha" når man sidde på tønden. Hvis jeg var dig, så ville jeg forsøge mig med Magnesia igen eller alternativt, som en anden også skriver, få fat i noget Movicol. Der skal gang i sen mavse 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

I teorien har man forstoppelse hvis der går mere end 2-3 dage uden afføring. Er du begyndt på jerntabletter og i så fald, hvilke?

Forstoppelse kan være manglende trang til at komme på toilettet og, som du selv siger, besvær med at komme af med "puha" når man sidde på tønden. Hvis jeg var dig, så ville jeg forsøge mig med Magnesia igen eller alternativt, som en anden også skriver, få fat i noget Movicol. Der skal gang i sen mavse 

Jeg er ikke startet på jern endnu og er usikker på hvilke jeg skal tage  i min sidste graviditet gik alt i stå og min mave blev mere eller mindre smadret, så jeg er lidt på bagbenene som det ser ud allerede nu...

jeg fortsætter med Magnesia og håber der bare skal tilløb til... Ellers må jeg gå videre på listen og afprøve

Anmeld Citér

17. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke startet på jern endnu og er usikker på hvilke jeg skal tage  i min sidste graviditet gik alt i stå og min mave blev mere eller mindre smadret, så jeg er lidt på bagbenene som det ser ud allerede nu...

jeg fortsætter med Magnesia og håber der bare skal tilløb til... Ellers må jeg gå videre på listen og afprøve

Prøv evt. flydende jern!

Min mave går godt nok ikke ikke stå, men får diarré af al andet slags jerntilskud. Man kan få en der hedder Krauterblut i de fleste supermarkeder. Det smager forfærdeligt og kan give ret meget halsbrand, i hvert fald hos mig, men vil til enhver tid hellere have dét end problemer med afføringen på den ene eller den anden måde! 

Anmeld Citér

17. juli 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Tænker det er fornuftigt at fortsætte med Magnesia 

Mht. Jerntilskud, så kunne du evt. prøve Aminojern. Der er kun 25 mg Jern i, men du optager væsentlig mere end andre jerntilskud og den skulle ikke stoppe maven. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Prøv amino jern tabletter. Tag dem om aftenen med et glas appelsinjuice. 

De er slet ikke lige så slemme som andre! Det var de eneste der fungerede for mig.

Anmeld Citér

17. juli 2016

Fru Ebied

"Anarkisten" skriver:

Mht. Jerntilskud, så kunne du evt. prøve Aminojern. Der er kun 25 mg Jern i, men du optager væsentlig mere end andre jerntilskud og den skulle ikke stoppe maven. 

Jeg er 34+0 idag og har spist amino jern gennem hele graviditeten. Jeg tager endda 2 om dagen for at banke min blodprocent op inden kejsersnit.

Ikke en' eneste gang har jeg haft hård mave. 

Ved min største datter havde jeg så hård mave jeg sad ude på toilettet og græd når jeg skulle nummer 2 ��

Så Amino jern kan virkelig anbefales

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Jeg har besluttet at stoppe med Magnesia og afprøve husk istedet for

hver gang jeg har taget Magnesia har jeg været så syg og dårlig dagen efter, og idag er en af de dage  jeg kaster op og kan ingenting og det er KUN når jeg har taget dem... Så de må ud af vagten

Anmeld Citér

19. juli 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Jeg har besluttet at stoppe med Magnesia og afprøve husk istedet for

hver gang jeg har taget Magnesia har jeg været så syg og dårlig dagen efter, og idag er en af de dage  jeg kaster op og kan ingenting og det er KUN når jeg har taget dem... Så de må ud af vagten

Hmm...mærkeligt Der er ikke andet for, end at prøve noget andet.

HUSK er rigtig godt, men effekten komme Rikke umiddelbar. Du skal forventer 2-3 dage før du får effekt. Har du været på toilet?

Og vigtigt når du tager HUSK, vand, vand og endnu mere vand. Du risikerer nemlig at mave en prop hvis ikke der er væske nok :-( Håber det er dét der skal til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.