De første symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.866 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej

Hvilke graviditets symptomer bemærkede i først, og hvor langt var i henne?

Jeg ved godt, at det er meget forskelligt fra krop til krop, men med de mange spørgsmål, om hvorvidt man kan være gravid eller ej, så vil det måske være super brugbart (også for mig selv) at kunne læse en hel tråd igennem om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej

Jeg ved godt, at det er meget forskelligt fra krop til krop, men med de mange spørgsmål, om hvorvidt man kan være gravid eller ej, så vil det måske være super brugbart (også for mig selv) at kunne læse en hel tråd igennem om det.

Da jeg var omkring 3+4 havde jeg haft virkelig ømme nippels i en 3 dage. Så mine symptomer startede ca. 7-8 dage efter ægløsning jeg er i dag i uge 21

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fik blodnæse og var ekstremt sulten.

Anmeld Citér

17. juli 2016

den glade

jeg har op til flere gange været indbildsk gravid med kvalme, menssmerter og oppustet mave. meeen da jeg så faktisk var gravid og opdagede det på 4 + 1 ( udelukkende af den grund at det bare er blevet en dårlig vane at tage en test på testdag) mærkede jeg faktisk igenting før jeg var 5+5 og der var det første helt klart kvalme  

Anmeld Citér

17. juli 2016

hautecouture

Kvalme! Denne her gang havde jeg lidt murren i maven et par dage - men 3+3 vågnede jeg med den vildeste kvalme og kunne teste svagt positiv. 

Ved den første var udebleven mens det første symptom - kvalme nr 2 der dengang kom omkring 4+5

Anmeld Citér

17. juli 2016

CR

Anonym skriver:

Hej

Jeg er rimelig ny gravid endnu

Men mine symptomer kom omkring 3+0/1 hvor jeg begyndte at blive træt. Og fik ondt i maven og tarmene drillede. Det føles som om ens underliv er ved at blive trukket fra hinanden i hofterne. Og skiftevis dårlig mave og forstoppelse. En morgen med opkast. Smerterne  kommer stadig lidt endnu , men er blevet bedre. Jeg er 4+6 idag. 

Tætheden er der stadig og de ømme bryster kommer og går. De var der også fra ca 3+2.

Så har jeg har nogle dage med halsbrand.

Bliver meget let forpustet, selv når jeg ligger stille  og jeg er normal størrelse og i rimelig form.

Mit bækken er rimelig ømt, men døjer med det i forvejen.

Mine hænder sover mere end de plejer.

Jeg er blevet meget tør i munden og næsen og meget mere tørstig.

Madvaner er der ikke så eget af endnu, udover min slik lyst ikke er så stor for tiden, som den plejer at være. Og jeg er normalt en sucker for bland selv slik

Jeg er allerede rimelig hævet på maven. Det er nok fordi den bliver så oppustet, men  hvis det fortsætter så bliver det svært at skjule, når jeg normalt har en flad mave.

Ellers tror jeg ikke lige jeg kan komme på noget.

Håber det kan bruges.

Rigtig god dag til dig

Anmeld Citér

17. juli 2016

Christabelle

Udebleven mens testede positiv 4+0. Havde ømme bryster i en uges tid omkring 6+?. Og det var det. Ingen kvalme eller andre uhyrligheder, heller ikke senere i graviditeten

Anmeld Citér

17. juli 2016

CR

CR skriver:

Jeg er rimelig ny gravid endnu

Men mine symptomer kom omkring 3+0/1 hvor jeg begyndte at blive træt. Og fik ondt i maven og tarmene drillede. Det føles som om ens underliv er ved at blive trukket fra hinanden i hofterne. Og skiftevis dårlig mave og forstoppelse. En morgen med opkast. Smerterne  kommer stadig lidt endnu , men er blevet bedre. Jeg er 4+6 idag. 

Tætheden er der stadig og de ømme bryster kommer og går. De var der også fra ca 3+2.

Så har jeg har nogle dage med halsbrand.

Bliver meget let forpustet, selv når jeg ligger stille  og jeg er normal størrelse og i rimelig form.

Mit bækken er rimelig ømt, men døjer med det i forvejen.

Mine hænder sover mere end de plejer.

Jeg er blevet meget tør i munden og næsen og meget mere tørstig.

Madvaner er der ikke så eget af endnu, udover min slik lyst ikke er så stor for tiden, som den plejer at være. Og jeg er normalt en sucker for bland selv slik

Jeg er allerede rimelig hævet på maven. Det er nok fordi den bliver så oppustet, men  hvis det fortsætter så bliver det svært at skjule, når jeg normalt har en flad mave.

Ellers tror jeg ikke lige jeg kan komme på noget.

Håber det kan bruges.

Rigtig god dag til dig

Og så de hormoner der gør at man bliver rørt og små tuder over mange ting

Anmeld Citér

19. juli 2016

CC79

Har haft enkelte gentagne symptomer men allerflest forskellige i hver graviditet. Den der særlige kvalme  samt halsbrand har jeg oplevet hver gang samt murren i underlivet i mere eller mindre grad.

Første graviditet opdagede jeg det ikke før jeg testede positivt men havde kvalme, daglige opkastninger og mange sære madvaner inden jeg testede.

Anden gang havde jeg kramper da ægget satte sig fast og en voldsom intens kvalme mens det stod på så jeg troede jeg var alvorligt syg. Kun lidt opkastninger.

Tredie gang havde jeg voldsomt stærke kramper da ægget satte sig fast igen og intens kvalme meget tidligt i forløbet samt voldsom murren i underlivet. Men ingen opkastninger.

Fjerde gang havde jeg en implantationsblødning da ægget satte sig fast men ingen kramper eller kvalme eller opkastninger. 

Denne her gang har jeg oplevet brystspændinger og ømme bryster for første gang, masser af murren i underlivet og den der karakteristiske kvalme.

Mine symptomer er altid startet en uge efter ægløsning og været on/off indtil jeg kunne teste positivt undentagen den første graviditet hvor jeg jo ikke har vidst hvordan det føltes. Så har generelt vidst der nok var noget i gære som enten kunne briste eller bære inden jeg kunne teste for det.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Bissen

Oppustethed og træthed fra 3+0 ved begge graviditeter  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.