Jeg vidste jo godt på forhånd at det ikke ville blive en nem graviditet.
Angst og frygt er en del af det af min graviditet denne gang, men alligevel har jo kunne holde den nede fordi jeg har en meget livlig pige i maven som, trods foranliggende moderkage, sparker 70 % af dagen.
Torsdag gik det dog galt. Onsdag aften mærkede jeg hende men det var meget lidt, dog lige inden sengetid fik jeg et ordenligt spark så maven hoppede og jeg kunne gå rolig i seng.
Torsdag morgen mærkede jeg hende ikke og tiden gik indtil kl. var omkring 11.30 så brød jeg fuldstændig sammen, rystede, kastede op og græd samtidig. Var så nervøs og alle følelser fra den gang med Isaac kom tilbage. Jeg ringede til min mor som sagde jeg skulle ringe til fødegangen, men som altid tænker ej det er da også dumt at forstyrre dem hun sparker bare om lidt, men min mor fik mig overtalt.
Jeg ringede og der var intet der hed at vente, hun ringede straks til den JM som på samme tidspunkt var i Nakskov om hun havde tid til mig. 12.10 ringer hun tilbage med en tid 12.40.
Lillepigen har det godt, hjerter slog derudaf og hun sparkede da også lige så snart jeg lagde mig på briksen. Hun har vendt sig (hvilket jeg godt regnede med) så hun ligger med ryggen ud af.
Jeg fik en "løftet pegefinger" af JM som sagde at jeg aldrig måtte vente og aldrig måtte tvivle på om der var tid til mig for det skulle der bare være!
25+3 blev første gang jeg virkelig panikkede og stod helt af, og er faktisk stolt over at have klaret den over halvvejs.
D. 29/7 skal vi til tilvækstskanning og fødselsforberedelse og vi glæder os til at høre hvornår hun kommer ud så vi kan have hende i vores arme og ikke i maven
Anmeld
Citér