Min søn er snart 6 år gammel. Hver dag får han flip. Specielt når han får et nej eller vi beder ham om et eller andet. Han flipper ud, tramper i gulvet, smækker med dørene. Råber og taler meget meget grimt til os. Han har ingen tålmodighed.
Vi får altid af vide han opfører sig såååå pænt og er god dreng osv. Jeg har bare svært ved at se det. Jeg er så træt og drænet. Jeg/vi har ikke opgivet. Vi tager de kampe der skal tages. Og vi priotere dem. Der er kampe som SKAL tages og så er der dem der kan vente, hvis I forstår. Ting som vi ikke tolerere herhjemme er slag, spark, og meget meget grimt sprogbrug og det at svare igen. Det er simpelthen der vi sætter ind og kæmper med ham.
Det er så svært ikke at råbe op engang imellem. Det er så irriterende at vi kan bede ham stoppe med f.eks at mosle rundt og hoppe i vores seng imens vi ligger der. Han stopper bare ikke. Han bliver ved. Det er som om han slet ikke høre.
Han kan finde på efterfølgende at sige grimme ting om sig selv. At han er idiot. At han ingen hjerne har. At han ikke duer til noget osv. Det gør mig ked at høre at han taler sådan om sig selv.
Er der en krise (slags tigerspring) nu her?
Hvordan tackler I jeres vilbasser?
Anmeld
Citér