Eksperthjælp: Kan jeg mærke, at jeg allerede er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. juli 2016

Sonja Eskandari

Kære Jordemoder.

Jeg er i tvivl om hvor vidt, jeg er gravid?
Jeg havde æggeløsning den 7/7-16 , og allerede bare uge efter har jeg allerede fået mavesmerter og underlive smerter som mærkes, som menstruation, men skal først have min menstruation den 21 juli, som er regelmæssig.. Jeg derudover, også fået begyndelse af ømme bryster rundt om vorterne, også er lettere træt fortiden, men humørsvingninger til og påbrgyndelse af en oppustet mave?

Jeg vil derfor gerne høre dig, om det er muligt jeg måske er gravid, og hvornår jeg ca. Kan tage en graviditetstet om man kan være 100% sikker på. ?

Hilsen

Den fortvivlede

Sonjas svar

Kære Helena,

Det er ikke utænkeligt, at du allerede nu kan mærke symptomer på en graviditet. Hvis du vil være sikker på resultatet af graviditetstesten, skal du først teste dagen efter forventede mens - dvs den 22. juli. Og husk at teste med morgenurin. Er du mere utålmodig kan du købe en elektronisk test på apoteket, som kan teste op til 4 dage inden forventet mens.

Held og lykke,

Vh,

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.