Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2016

2016

Godaften i skønne kvinder 

jeg er en kvinde på de 23 år. Min historie er lidt af en mundfuld! ---- jeg fik min mens som 13 årige, og det kom som det skulle ind til jeg blev 15..... Så startede det med at blive ude over 3 måneder  hmm tænkte nå sådan skal det nok være! Men der gik længere og længere tid før mit mens kom... Jeg begyndte og tage stille og roligt på.- jeg blev ved med at spørge min læge om det var normalt jaaa ja sådan er det når man er jomfru..... Okay tænkte jeg, jeg tror på lægerne! ---- da jeg blev 20 år begyndte jeg at få hår fra navlen af og ned og lidt skæg over min overlæbe.... (Imellem tiden havde jeg en anden læge, samme svar jomfru) mødte så min forlovede da jeg var 20 år (var så ikke jomfru mere) OG GÆT HVAD ,,,, nej jeg fik stadig ikke mit menstruation!!! Fuck ja undskyld mig men hold op det har frustrerende! Min mor sagde så vi tager til et privat hospital! ---- og fik så en GU undersøgelse og fik at vide at alt så normalt ud! Det var jeg glad for at høre! Men hvad gjorde så at mit mens udeblev? (Skal lige siges at jeg gik og havde sløret syn som også begyndte da mit mens holdte op, var ved øjenlæge som sendte mig til en MRscanning af min hypofyse! Der var ikke noget galt) fik at vide på privat hospitalet at det var mit ADHD der gjorde det! ALDRIG HAR JEG HØRT SÅRN NOGET BÆ! ------ der gik så lidt tid og da jeg blev 21 år blev mig og min forlovede enige om at vi gerne ville have et barn  (har taget p-piller og der fik jeg også kun min mens engang i mellem) ---- vi har nu prøvet i 1 år og 5 måneder på at blive med barn! Uden held! Blev henvendt til en GYNÆKOLOG på et offentlig sygehus fik at vide jeg havde PCOS! Okay dejligt og få svar på hvad der gjorde at man ikke fik sin mens! Fik at vide jeg skulle starte på Metformin! Er på 2000mg om dagen nu! Jeg har tabt mig 4 kg siden marts i år! Ja jeg vejer for meget!!! Føler mere trang til sukker efter jeg er startet på Metformin! Hvilket er underligt! For det skulle virke modsat!!!!---- nå men, kontaktede så en fercilitsklinik hvor de ville hjælpe mig oh min forlovede hvis vi fik en henvendelse fra egen læge ( gjorde vi så) min forlovede fik testede hans sæd HELDIGVIS er det ikke hans sæd der er galt med!    Fik at vide at jeg skal have nogle andre piller ved siden af Metformin her om 3-4 uger! 

Skal starte på nogle piller i 10 dage og skal starte om 14 dage hvor de så skal sætte gang i min mens også skal jeg have taget blodprøve efter 2. Dagen med mens! 

Nogen der for Metformin plus nogle andre piller ? 

Mvh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2016

Kattha

Jeg har ikke rigtig et svar på dit spørgsmål, har dog fået metformin på et tidspunkt.. men tænkte lige jeg ville nævne for dig en bog der hedder "Spis dig gravid ", hvis ikke du kender den allerede. Jeg havde selv svært med at blive gravid, og fik anbefalet bogen af fertilitetslægen. Den henvender sig til pco kvinder. Den hjalp mig så meget, at jeg aldrig nåede at komme igang med andet fertilitetsbehandling.

Anmeld Citér

22. juli 2016

2016

Kattha skriver:

Jeg har ikke rigtig et svar på dit spørgsmål, har dog fået metformin på et tidspunkt.. men tænkte lige jeg ville nævne for dig en bog der hedder "Spis dig gravid ", hvis ikke du kender den allerede. Jeg havde selv svært med at blive gravid, og fik anbefalet bogen af fertilitetslægen. Den henvender sig til pco kvinder. Den hjalp mig så meget, at jeg aldrig nåede at komme igang med andet fertilitetsbehandling.

Mange tak for svar

men har fået at vide af min fercilitsklinik at jeg er en af de kvinder der skal tjekkes i bund hvorfor jeg ikke for æggeløsning! Nu er det igen snart 4-5 måneder siden jeg har haft mit mens... Skal her om en uge starte på nogle piller som jeg skal tage i 10 dage og så på anden dagen skal jeg have taget blodprøve for at se om jeg overhovedet for æggeløsning!   Jeg skal samtidig have nogle piller ved siden af Metformin! Er på en kur for pcos men jeg taber mig stadig ikke som jeg skal så igen jeg er en af de kvinder som skal have ekstra hjælp  

Anmeld Citér

22. juli 2016

Kattha

2016 skriver:

Mange tak for svar

men har fået at vide af min fercilitsklinik at jeg er en af de kvinder der skal tjekkes i bund hvorfor jeg ikke for æggeløsning! Nu er det igen snart 4-5 måneder siden jeg har haft mit mens... Skal her om en uge starte på nogle piller som jeg skal tage i 10 dage og så på anden dagen skal jeg have taget blodprøve for at se om jeg overhovedet for æggeløsning!   Jeg skal samtidig have nogle piller ved siden af Metformin! Er på en kur for pcos men jeg taber mig stadig ikke som jeg skal så igen jeg er en af de kvinder som skal have ekstra hjælp  

Det kan jo sagtens være der en noget andet udover PCO..

Men tænker, at PCO i sig selv, kan jo gøre at du ikke får æggeløsning. Da jeg først udviste symptomer på PCO, kunne min menstruation også udeblive i flere måneder.

Når du siger du har fået at vide du har PCOs ved en gynækolog, fik du så taget blodprøver dengang? Det der er med sygdommen, er at man har øget mængde mandlige hormoner, i forhold til hvad der skal være. Så mon ikke det er de prøver du er blevet henvist til nu? For så er det en ret almindelig procedure. Og de andre piller må så næsten være østrogen tilskud, i form af p-piller eller noget andet, for at rette op på hormonbalancen.

Metformin i sig selv, er vist ikke noget der gør så meget for dine hormontal, det er mere for du ikke udvikler insulinresistens, og dermed sukkersyge, og hjællper med vægttab. Men selvfølgelig hænger alting alligevel sammen.

Og hvis du har svært ved at tabe sig som du skal, så prøv alligevel bogen, den kan lånes på biblioteker, så måske er den mere effektiv end hvad du har forsøgt indtil videre.

Kan jo være jeg tager fejl, men håber det bare er det, og så er det jo noget der godt kan afhjælpes.

Anmeld Citér

7. august 2016

2016

Kattha skriver:

Det kan jo sagtens være der en noget andet udover PCO..

Men tænker, at PCO i sig selv, kan jo gøre at du ikke får æggeløsning. Da jeg først udviste symptomer på PCO, kunne min menstruation også udeblive i flere måneder.

Når du siger du har fået at vide du har PCOs ved en gynækolog, fik du så taget blodprøver dengang? Det der er med sygdommen, er at man har øget mængde mandlige hormoner, i forhold til hvad der skal være. Så mon ikke det er de prøver du er blevet henvist til nu? For så er det en ret almindelig procedure. Og de andre piller må så næsten være østrogen tilskud, i form af p-piller eller noget andet, for at rette op på hormonbalancen.

Metformin i sig selv, er vist ikke noget der gør så meget for dine hormontal, det er mere for du ikke udvikler insulinresistens, og dermed sukkersyge, og hjællper med vægttab. Men selvfølgelig hænger alting alligevel sammen.

Og hvis du har svært ved at tabe sig som du skal, så prøv alligevel bogen, den kan lånes på biblioteker, så måske er den mere effektiv end hvad du har forsøgt indtil videre.

Kan jo være jeg tager fejl, men håber det bare er det, og så er det jo noget der godt kan afhjælpes.

Tak for svar 

jeg fik taget blodprøver dengang og den viste en let forhøjelse af mandlige kønshormoner!

de er Faldet, efter jeg fik Metformin!

nu har jeg taget provera i 10 dage nu venter jeg på min mens kommer også skal jeg ringe den første da jeg for min mens så skal jeg have en tid dagen efter der er hormoner højst sagde de! 

Så nu er det hele rigtig igang og jeg glæder mig helt vild! Men stadig vil jeg ikke glæde mig for meget for der kan være det men det vil ikke virke...

Anmeld Citér

7. august 2016

Kattha

2016 skriver:

Tak for svar 

jeg fik taget blodprøver dengang og den viste en let forhøjelse af mandlige kønshormoner!

de er Faldet, efter jeg fik Metformin!

nu har jeg taget provera i 10 dage nu venter jeg på min mens kommer også skal jeg ringe den første da jeg for min mens så skal jeg have en tid dagen efter der er hormoner højst sagde de! 

Så nu er det hele rigtig igang og jeg glæder mig helt vild! Men stadig vil jeg ikke glæde mig for meget for der kan være det men det vil ikke virke...

Det er dejligt at der er en plan nu. Håber virkelig det hjælper, så du snart kan blive gravid 

Anmeld Citér

14. august 2016

2016

Kattha skriver:

Det er dejligt at der er en plan nu. Håber virkelig det hjælper, så du snart kan blive gravid 

Mange tak for svar��

Venter på svar for dem i morgen om jeg kan få hjælpe eller om metforminen skal hjælpe yderligere for jeg kan få hjælp 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.