2016 skriver:
Mange tak for svar 
men har fået at vide af min fercilitsklinik at jeg er en af de kvinder der skal tjekkes i bund hvorfor jeg ikke for æggeløsning! Nu er det igen snart 4-5 måneder siden jeg har haft mit mens... Skal her om en uge starte på nogle piller som jeg skal tage i 10 dage og så på anden dagen skal jeg have taget blodprøve for at se om jeg overhovedet for æggeløsning! Jeg skal samtidig have nogle piller ved siden af Metformin! Er på en kur for pcos men jeg taber mig stadig ikke som jeg skal så igen jeg er en af de kvinder som skal have ekstra hjælp
Det kan jo sagtens være der en noget andet udover PCO..
Men tænker, at PCO i sig selv, kan jo gøre at du ikke får æggeløsning. Da jeg først udviste symptomer på PCO, kunne min menstruation også udeblive i flere måneder.
Når du siger du har fået at vide du har PCOs ved en gynækolog, fik du så taget blodprøver dengang? Det der er med sygdommen, er at man har øget mængde mandlige hormoner, i forhold til hvad der skal være. Så mon ikke det er de prøver du er blevet henvist til nu? For så er det en ret almindelig procedure. Og de andre piller må så næsten være østrogen tilskud, i form af p-piller eller noget andet, for at rette op på hormonbalancen.
Metformin i sig selv, er vist ikke noget der gør så meget for dine hormontal, det er mere for du ikke udvikler insulinresistens, og dermed sukkersyge, og hjællper med vægttab. Men selvfølgelig hænger alting alligevel sammen.
Og hvis du har svært ved at tabe sig som du skal, så prøv alligevel bogen, den kan lånes på biblioteker, så måske er den mere effektiv end hvad du har forsøgt indtil videre.
Kan jo være jeg tager fejl, men håber det bare er det, og så er det jo noget der godt kan afhjælpes.
Anmeld
Citér