Plukveer men kun knap 15 uger henne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
11 svar
3 synes godt om
14. juli 2016

Mo9ca

Jeg tror jeg har haft det 3-4 gange uden at have tænkt over det, men her til aften kom der en og min mave blev stenhård og da jeg trykkede på livmoderen gjorde det lidt ondt. Jeg er lidt nervøs over det, for tænker at det er lidt tidligt at have plukveer.

Hvad synes I? Er der nogen der har oplevet det så tidligt uden at det har haft nogen betydning?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2016

FrkC

Jeg havde plukveer fra omkring uge 16 :) Jeg blev ved at have en del hele graviditeten igennem og blev sygemeldt i uge 25 pga en blanding af mange plukveer og bækkensmerter .. Min søn blev født på terminsdagen .. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mo9ca skriver:

Jeg tror jeg har haft det 3-4 gange uden at have tænkt over det, men her til aften kom der en og min mave blev stenhård og da jeg trykkede på livmoderen gjorde det lidt ondt. Jeg er lidt nervøs over det, for tænker at det er lidt tidligt at have plukveer.

Hvad synes I? Er der nogen der har oplevet det så tidligt uden at det har haft nogen betydning?

Mvh. M

Jeg fik plukveer meget tidligt. Kan ikke huske præcis hvor tidligt, men mener det var omkring uge 17-18. Ca samme tid som jeg fik konstateret begyndende bækkenløsning. Det betød ikke noget ifht tidlig fødsel. - Jeg blev sat i gang 41+3 og fødte dagen efter

Men i uge 24 blev jeg sygemeldt fordi jeg var så plaget af både bækkenløsning og plukveer at jeg ikke kunne klare en almindelig skoledag længere. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

MorTil3+

Plukveer kan forekomme ved blærebetændelse, havde jeg tit med vores datter.

Anmeld Citér

14. juli 2016

Mo9ca

Jeg har to børn i forvejen som er 9 og 10 og med dem havde jeg kun plukveer sidst i graviditeten og ingen bækkenløsning. Jeg er under uddannelse men har sommerferie nu. Jeg kan da godt blive lidt bekymret da jeg skal i praktik sidst på året lige inden jeg går på barsel. Det vil passe helt ufatteligt dårligt hvis det kunne gå hen og blive scenariet med en sygemelding lige inden el. lige efter praktikstart. 

Mon jeg burde ringe til jordemoderen i morgen og fortælle om disse plukveer?

Anmeld Citér

14. juli 2016

Mo9ca

MorTil3+ skriver:

Plukveer kan forekomme ved blærebetændelse, havde jeg tit med vores datter.

Jeg tror ikke jeg har blærebetændelse. Har i hvert fald ingen symptomer på det.

Anmeld Citér

14. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mo9ca skriver:

Jeg har to børn i forvejen som er 9 og 10 og med dem havde jeg kun plukveer sidst i graviditeten og ingen bækkenløsning. Jeg er under uddannelse men har sommerferie nu. Jeg kan da godt blive lidt bekymret da jeg skal i praktik sidst på året lige inden jeg går på barsel. Det vil passe helt ufatteligt dårligt hvis det kunne gå hen og blive scenariet med en sygemelding lige inden el. lige efter praktikstart. 

Mon jeg burde ringe til jordemoderen i morgen og fortælle om disse plukveer?

Næ, hun kan jo ikke gøre fra eller til? 

Men du bør nok lige blive tjekket for blærebetændelse. Man har stort set aldrig symptomer som gravid udover plukveer.

Anmeld Citér

14. juli 2016

Guldlok88

Mo9ca skriver:

Jeg tror ikke jeg har blærebetændelse. Har i hvert fald ingen symptomer på det.

Jeg havde heller ikk nogle symptomer da jeg havde blærebetændelse da jeg var gravid... 

Anmeld Citér

15. juli 2016

Mo9ca

EBK skriver:

Næ, hun kan jo ikke gøre fra eller til? 

Men du bør nok lige blive tjekket for blærebetændelse. Man har stort set aldrig symptomer som gravid udover plukveer.

Ok. Det må jeg lige få undersøgt.

Tak for hjælpen.

Anmeld Citér

15. juli 2016

mija

Altid en god idé at blive tjekket for blærebetændelse.. 

Jeg har også døjet med rigtig mange plukveer og til tider lidt skrappe som også nev en del, uden at have blærebetændelse.  Men det er helt normalt at have dem og er ganske ufarlige så længe de ikke gør meget ondt og går hen og bliver regelmæssige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.