Elcykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.441 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. juli 2016

Ena

Vi mangler et transportmiddel, som ikke skal være en bil, og være hurtigere end en cykel. Så nu er vi ude i en elcykel med lad til vores børn. Jeg skal cykle 10 km hver vej - er der nogen, der ved, hvor lang tid jeg skal regne med det tager? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2016

Eliza

Ena skriver:

Vi mangler et transportmiddel, som ikke skal være en bil, og være hurtigere end en cykel. Så nu er vi ude i en elcykel med lad til vores børn. Jeg skal cykle 10 km hver vej - er der nogen, der ved, hvor lang tid jeg skal regne med det tager? 

Tja... Jeg cykler 7 km hver dag, med 2 børn i ladet... Hvis jeg bruger 4 "takker" (ud af 6-7 stykker) tager det mig 26 min.

med det 4 "takker" kan jeg lige nå frem og tilbage (altså ca 14 km) 

så med mindre du kan lade batteriet inden du skal hjem, kan du nok kun køre på 2 max 3 "takker" og det kan derfor tage endnu længere  

ved ikke om det kan bruges. Jeg tænker at det ca vil tage dig 45-50 min. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Heksemutter

Jeg cykler 14 km. til arbejde på en elcykel uden lad - det tager mig ca. 40 min. hver vej.

En elcykel hjælper op til 25 km/t, hvis man overskrider den hastighed slår motoren fra (lovkrav). Det gør, at jeg faktisk på mange lige strækninger cykler langsommere end på en almindelig cykel, da den er virkelig tung at træde uden motor. Op ad bakke går det selvfølgelig hurtigere end det ellers ville gøre.

Jeg ved ikke, om der er stor forskel på en cykel med og uden lad. Hvis du skal køre på en meget trafikeret strækning, ville jeg måske være lidt bange for, at det vil være svært at overhale og derfor gå langsomt.

Min cykel kan i øvrigt køre 30-40 km. på en opladning med fuld kraft på motoren, så det behøver ikke at være et problem. Det kommer nok an på cyklen.

Anmeld Citér

14. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Du skal finde dit budget for en cykel også kan du mere realistisk se tid. Opladninger pr batteri m.m 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.