Hvad man må og ikke må. Del jeres erfaringer. Tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
17 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2016

CR

Hej alle sammen 

Jeg er førstegangs gravid og ved ikke præcis hvad man må og ikke må. Både at indtage og gøre fysisk.

Er der noget bestemt jeg skal tage helt tidligt i graviditeten udover gravitamin?

Vil I ikke meget gerne dele jeres erfaringer? 

Jeg har selvfølgelig læst meget på nettet osv. Men hvis der er noget i vil dele, så kom endelig med det

Jeg ser frem til jeres svar og gode råd.

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2016

serinasmor

CR skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er førstegangs gravid og ved ikke præcis hvad man må og ikke må. Både at indtage og gøre fysisk.

Er der noget bestemt jeg skal tage helt tidligt i graviditeten udover gravitamin?

Vil I ikke meget gerne dele jeres erfaringer? 

Jeg har selvfølgelig læst meget på nettet osv. Men hvis der er noget i vil dele, så kom endelig med det

Jeg ser frem til jeres svar og gode råd.

Tak

Du må ikke drikke alkohol eller tage stoffer -  herunder medicin på recept uden lægens samtykke 

Det er dumt at ryge,  farve hår og benytte produkter med allergener og  parabener -  tag ikke smertestillende uden lægens samtykke.... 

Pas på med at spise rovfisk

Og stop med at  dyrke kontakt sport....  

Og ellers nyd din graviditet og forsøg at spise varieret og få motion 

Anmeld Citér

14. juli 2016

CR

serinasmor skriver:

Du må ikke drikke alkohol eller tage stoffer -  herunder medicin på recept uden lægens samtykke 

Det er dumt at ryge,  farve hår og benytte produkter med allergener og  parabener -  tag ikke smertestillende uden lægens samtykke.... 

Tak  det var mere hvis der var noget specielt udover det mest almindelige/åbenlyse 

Men tak for svar 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Pianisten

Sundhedsstyrelsen har lavet en fantastisk pjece med information til hvad kvinder kan for at fremme en god graviditet, både før og under graviditeten Du kan finde den her:  https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed-og-livsstil/graviditet-og-foedsel/anbefalinger-til-gravide

Tryk på den der hedder "Sunde vaner før, under og efter graviditeten"  

Anmeld Citér

14. juli 2016

CR

Cheyana skriver:

Sundhedsstyrelsen har lavet en fantastisk pjece med information til hvad kvinder kan for at fremme en god graviditet, både før og under graviditeten Du kan finde den her:  https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed-og-livsstil/graviditet-og-foedsel/anbefalinger-til-gravide

Tryk på den der hedder "Sunde vaner før, under og efter graviditeten"  

Tak

Anmeld Citér

14. juli 2016

Aristocats

Det er løgn det med parabener. Eller i hvert fald 50/50. Parabener er aldrig bevist skadelige og parabener er mest af alt til for at produkter kan holde sig i mere end et par uger. Og det kommer fra en pesticide og alt andet forskrækket-øko freak endda 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Frydshoej

Udover gravitamin fik jeg at vide, at jeg skulle tage folsyre de første 12 uger og jern resten af graviditeten. Nu skriver du ikke noget om, hvor langt du er henne, men du skal nok få alt st vide af både din læge og jordemoder. F.eks. har jeg til min 3 graviditets tjek hos min læge fået at vide, at jeg drikker for meget vand og skal begynde at drikke noget andet, da jeg havde tabt mig en smule 

Anmeld Citér

14. juli 2016

CR

Frydshoej skriver:

Udover gravitamin fik jeg at vide, at jeg skulle tage folsyre de første 12 uger og jern resten af graviditeten. Nu skriver du ikke noget om, hvor langt du er henne, men du skal nok få alt st vide af både din læge og jordemoder. F.eks. har jeg til min 3 graviditets tjek hos min læge fået at vide, at jeg drikker for meget vand og skal begynde at drikke noget andet, da jeg havde tabt mig en smule 

Den gravitamin jeg får er jeg fuldt dækket ind med folsyre. 

Jeg er kun 4+3/4 ca.  Så helt nyt.

Det jeg søgte er også mest personlige erfaringer. Lægen vil selvfølgelig komme med en masse bud.

Men altid rart at høre fra andre en fagfolk 

Anmeld Citér

14. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Brug din sunde fornuft og fokuser mere på at leve helt almindeligt, end på det nogen mener at man må/ikke må... nyd at være gravid uden at komplicere det. God fornøjelse!

Anmeld Citér

14. juli 2016

grinny

Lev som du plejer uden at gøre det der er åbenlyst at man ikke må 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.